Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan annbefale bånd?


MarieR

Recommended Posts

Nå vil jeg shoppe til hunden, og nytt bånd ville vært fint..har til nå brukt lær på halvannen meter, svært godt fornøyd, men om andre har annbefalinger, hører jeg gjerne på dem! :) Kom gjerne med linker med bilder, nettbutikker der de selges osv.

noen kritterier da:

slitesterkt må det være..

gjerne med mulighet til å enkelt korte inn båndet ( feks med slike ringer osv..)

bør jo væe nokså godt å holde i, og må tåle allt av værforhold.

halvannen meter eller lenger. maks to og en halv..

også èn ting til..om noen vet av korte, gode "bybånd", kom med det ;) kjekt å ha, har ingen problemer med å korte inn vanlige bånd i byen altså, men vil man shoppe så vil man shoppe, og da shopper man ofte halt unødvendige ting ;)

tja..noen som finner noe ut av dette da? har ikke vært på noen nettbutikker p sett enda heller, bare kom på at jeg trenger enda et bånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Bjerke kjøpte jeg et nylonbånd, tror de fins i tre farger (grønn, rosa og blå). Det er nokså bredt og godt å holde i, de to ytterste "stripene" er ensfarget mens den i midten er litt knæsjfarga med poteavtrykk på. Tror det er 1,80-2 meter, er ikke sikker. Veldig godt turbånd! Kosta hundre kroner.

Dessuten kjøpte jeg et halsbånd, som de også har i bånd. Båndet har to-tre ringer tror jeg, sånn at du kan korte inn båndet og feste det fast rundt trær osv om nødvendig. Kjøpte ikke båndet, men halsbåndet er i alle fall veldig godt å holde i. Relativt billig også, om jeg ikke husker helt feil (halsbåndet kostet 76 kroner). Nylon. De hadde det i et Josera-telt, og de pleier jo å være på utstillinger i Trøndelag, så de er der sikkert på hundefestivalen (om de er det skal jeg kjøpe båndet). Halsbåndet ser slik ut, og båndet har samme farger og utforming (beklager at det ble blits-bilder, orka ikke å gjøre mer utav bildene):

Dessuten, på Dyrenes Verden kjøpte jeg for et og et halvt år siden et veldig godt bånd. Det er av nylon, svart og en meter langt. Håndtaket er av lær og veldig godt å holde i. Veit ikke om de fremdeles har de der, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bånd som ligner på ett av båndene på olivers.no. Det båndet har jeg hatt i ca. 1 år og ser nesten nytt ut utenom at det er skittent. Kanalbånd med reflek heter det på olivers sine sider. Godt og holde i også, selom hunden drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bånd som ligner på ett av båndene på olivers.no. Det båndet har jeg hatt i ca. 1 år og ser nesten nytt ut utenom at det er skittent. Kanalbånd med reflek heter det på olivers sine sider. Godt og holde i også, selom hunden drar.

Litt OT..

Altså, jeg har alltid lurt på hvorfor det heter Kanalbånd? Er det noen grunn til det egentlig? Er det et sånt bånd som går i "bue" ut fra hunden? Altså slik at "håndtaket" er enden på buen eller er det jeg som roter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvorfor det heter det.

Litt OT..

Altså, jeg har alltid lurt på hvorfor det heter Kanalbånd? Er det noen grunn til det egentlig? Er det et sånt bånd som går i "bue" ut fra hunden? Altså slik at "håndtaket" er enden på buen eller er det jeg som roter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT..

Altså, jeg har alltid lurt på hvorfor det heter Kanalbånd? Er det noen grunn til det egentlig? Er det et sånt bånd som går i "bue" ut fra hunden? Altså slik at "håndtaket" er enden på buen eller er det jeg som roter?

Husker du båndet jeg hadde på vips når vi gikk tur? Mener det er et kanalbånd, i web/nylon/noesånt som er sydd i trefire kanaler i bredden i båndets lengde. *tegne og forklare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet det beste båndet ;) Det er av nylon, flettet med refleks. Du kan få de i svart, rødt, blå og brun :) Hvis du vil ha bilde, så kan jeg ta det :D

Jeg vil gjerne se bilde av det, hørtes smart ut å ha i vinter, selvom jeg har de med refleks fra Canis (kjøpte 3stk med en gang...)

Hvor har du kjøpt dette båndet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et svenskprodusert bånd som heter MR-koppel. Synes det er utrolig praktisk. Det har ringer sånn at man kan korte med båndet, det har foret fleece i håndtaket. Man kan også koble båndet slik at man kan ha det rundt hoften. Det har et håndtak ved andre enden slik at man enklet kan holde igjen hunden dersom det skulle være nødvendig. Det har også strikk slik at båndet kan brukes til snørekjøring også.

Vi er iallefall kjempeforøyd. (selv om det er litt dyrt) Fant en link til omtale av det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vi har et svenskprodusert bånd som heter MR-koppel. Synes det er utrolig praktisk. Det har ringer sånn at man kan korte med båndet, det har foret fleece i håndtaket. Man kan også koble båndet slik at man kan ha det rundt hoften. Det har et håndtak ved andre enden slik at man enklet kan holde igjen hunden dersom det skulle være nødvendig. Det har også strikk slik at båndet kan brukes til snørekjøring også.

Vi er iallefall kjempeforøyd. (selv om det er litt dyrt) Fant en link til omtale av det her

Det har vi også :) Fornøyd :D

Men, vi betalte rundt 4-500,- for det så, det kan være greit og ha litt mere lønning på kontoen sin først, Marie.

Om du vil prøve båndet, så kan jeg jo ta det med på hundefestivalen, og få det til Steinkjer utstilligna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne se bilde av det, hørtes smart ut å ha i vinter, selvom jeg har de med refleks fra Canis (kjøpte 3stk med en gang...)

Hvor har du kjøpt dette båndet?

Tok 2 bilder av det, ble litt dårlige men her ser du:

band2.jpg

band.jpg

Vi har tatt det inn der jeg jobber. Så hvis du har lyst på så kan jeg sende til deg :huh: Det koster 175 kr. Vi tar ingenting i porto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen som har knot-a-leash halsbånd og kobbel?

Jepp, har iallefall Knot a Collar halsbåndet :)

Om du skal kjøpe det:

Ikke kjøp på Canis..Koster 30 eller 40 kroner på Zoosupply! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da skambillig på zoosupply. Forresten, det er ikke så bra på hunder som drar litt (mye og hardt til tider), kjøpte et på hamar for to år siden, det ble dratt ut etter kort tid.

Men så skulle hunden min bort og hilse på alt og alle på vikingskipet, så det var ikke så rart, til vanlig tur hadde det sikkert holdt lenge.

Forresten, noen som har sett retrieverbåndutgaven av knot-a-leash noe sted? Vet den finnes, har den med stor krok, men bytter den gjerne i retrieverbåndversjonen om noen vil :)

Edit: jeg fant jeg fant.. ser at de har fått refleks i båndet også nå, kjekt.

http://www.ruffwear.com/new_Just-a-Cinch?s...amp;category=15

Edit2: I norge har de ikke den oppdaterte versjonen med refleks.

Teite nettbutikker også, bånd for rask korrigering av hunden dette visstnok, synes bare det er så forbanna praktisk å ta båndet raskt av og på jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for svar😊 Tar imot alle råd og tips.  Vi fikk valpen da han var 11 uker gammel, så den var rundt 13 uker da vi forsøkte valpegrinda. Hva gjør dere andre når man skal starte alenetrening? Tenker at å ha tilgang til hele huset vi være et for stort område for valpen?
    • Siden du skriver at dere snart har hatt valpen i snart 4 uker ,går jeg ut fra at den er 11-12 uker gammel? Dere begynte å stenge valpen inne i valpegrind da den var omtrent 10 uker gammel, altså mens den fremdeles er for en liten baby å regne.  Selvfølgelig gråter og hyler den, noe annet ville vært rart. Hvalpen ble tatt fra sin mor og søsken , der den hadde tilgang til både trøst  og lekekamerater hele tiden, til å bli plassert på et fremmed sted uten denne trygghetsfaktoren og ikke minst muligheten til å herje og leke/få utløp for energi på en normal måte.    En normalt valp har MYE energi og har behov for å få utløp for den på en god måte. Faktisk mye mer energi enn de fleste tror, hvis man ikke er vant til hvalper/har sett hvordan hvalper forholder seg til hverandre. Å stenge hvalpen /hunden inne i grind/bur er IKKE god dyrevelferd.  Ikke oppnår man noe positivt heller, med mindre man anser tvangspasifisering for et gode..  Når det kommer til renslighet, så lan faktisk en slik fremgangsmåte forsinke eventuellt hindre framgang, da hunden lærer at det nytter ikke å si ifra ( pipe, hyle , gråte), den er tvunget til å gjøre fra seg der den er.  Å få en valp renslig er som regel MYE arbeid, man må ha øyne både i nakken og på siden av hodet og følge med HELE tiden, så lenge hvalpen er våken . Apropos våken..nei, normale hvalper sover ikke 20 timer i døgnet, da er den enten ikke frisk eller så ‘sover’ den av tvang. Noen hvalper/hunder sier tydelig ifra hvis de må ut og gjøre fra seg, andre gir vag/utydelig beskjed, dette gjelder både voksne og hvalper. Hverken hvalper eller voksne hunder gjør fra seg ‘på trass’ inne, uansett hva enkelte påstår.  Selv om hvalpen nettopp gjorde fra seg ute, så kan den godt ha behov like etterpå. Forøvrig er ofte stress og frykt en utløsende faktor når det kommer til tømming, akkurat som hos folk. Så når hvalpen blir stengt inne i denne grinda, så kan stresset være med på å utløse trang til tømming. Kvitt dere med grinda og behandle hvalpen som et familiemedlem og som den babyen den er. Det vil komme både dere og ikke minst hvalpen til gode 🙂 For tidlig igangsetting av  ‘hjemmealene’ trening kan trigge seperasjonsangst, så her vil jeg ha gått veldig forsiktig frem med tanke på starten denne hvalpen har fått.        
    • Vi har lå hatt valpen i 3, snart 4 uker, og har for et par uker siden begynt med litt trening på å være i valpegrind.  Rasen er Brasiliansk terrier.  Valpen begynner å bli stueren, men vi må følge godt med enda siden den ikke gir lyd fra seg når den skal ut. Regner med dette går seg til. Valpegrinda står på stua, og etter råd fra noen andre krympet vi den inn til å ha plass til bare senga.  Men, valpen hyler og piper og bjeffer med en gang den lokkes dit. Slenger inn noen godbiter og sier «på plass», og stenger grinda. Etter 20-30 min roer den seg og sovner. Vi er innen synsrekkevidde for den, og vi har valgt å ikke gi den noe oppmerksomhet når den driver på slik. MEN, han både tisser og bæsjer inni der, selv om han like før var ute og gjorde ifra seg!  Jeg har også sittet utenfor grinda uten at han når tak i meg, men hyler fortsatt, men kanskje ikke like lenge.  Målet til slutt er jo at han på sikt skal kunne være hjemme alene mens gutten er på skolen fra høsten av, 6 timer ca.  Men slik det ser ut nå virker det som at vi kan glemme dette🙄 Noen råd? Spør hvis jeg har glemt å informere om noe😊
    • 🤣🤣🤣 det er minst 5 år til 🤣
    • Du får si fra når han er voksen og veloppdragen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...