Minadachs Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Må hunden være HD og AA røntget for å kunne stille ut? For i så fall, så får jeg aldri stilt ut, pga foreldrene mine! Så jeg bare lurer!!
WheatenMali Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Nei, hunden trenger ikke være røntget for å stille
Ricco Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Nei, hunden trenger ikke være røntget for å stille Dette er nok ikke helt rett. Det kommer alt ann på hvilken rase man har. En Schäfer f.eks må være røntget for å stille på Norsk Vinner i voksen klasse. Og om jeg ikke tar helt feil så kan h*n ikke ha mer enn status C på hoftene.
WheatenMali Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Dette er nok ikke helt rett. Det kommer alt ann på hvilken rase man har. En Schäfer f.eks må være røntget for å stille på Norsk Vinner i voksen klasse. Og om jeg ikke tar helt feil så kan h*n ikke ha mer enn status C på hoftene. oi, dette visste jeg ikke
Minadachs Skrevet 11. August 2006 Forfatter Rapporter Skrevet 11. August 2006 Hmm, er det noen regler for røntgen på dachs, da dette er rasen jeg vil handle!
Caroline Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Det tror jeg neppe... Men dette vet nok oppdretteren din, jeg regner med at foreldrene til hunden er stilt?
SusanneL Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Hei, Neida du behøver IKKE ha ha verken røntget hund - eller at den må ha en eller annen grad for å få lov til å stille på offisielle utstillinger i Norge. (Tenk på at dels er jo utstillinger åpne for hunder fra 9 mndr (for tidlig for å røntges offisielt) og i tillegg er det jo massevis av raser som faktisk IKKE røntges..) Det er mulig at denne Vinnerutstillingen til Schäferhunder har egne regler - men det er ikke Norsk Vinner utstillingen (som er på NKK Bjerke nå i helgen - ellers er den Hamar-utstillingen i november) - det er et eget arrangement (uoffisielt, men et kjempearrangement med masse masse påmeldte schäfere). Så bare meld på og still - med eller uten røntgen! Susanne
Ricco Skrevet 11. August 2006 Rapporter Skrevet 11. August 2006 Det er mulig at denne Vinnerutstillingen til Schäferhunder har egne regler - men det er ikke Norsk Vinner utstillingen (som er på NKK Bjerke nå i helgen - ellers er den Hamar-utstillingen i november) - det er et eget arrangement (uoffisielt, men et kjempearrangement med masse masse påmeldte schäfere). Ja det stemmer, det er et uofisielt arrangement.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar