Gå til innhold
Hundesonen.no

HD AA i utstilling

Minadachs

Recommended Posts

Nei, hunden trenger ikke være røntget for å stille :)

Dette er nok ikke helt rett. Det kommer alt ann på hvilken rase man har. En Schäfer f.eks må være røntget for å stille på Norsk Vinner i voksen klasse. Og om jeg ikke tar helt feil så kan h*n ikke ha mer enn status C på hoftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke helt rett. Det kommer alt ann på hvilken rase man har. En Schäfer f.eks må være røntget for å stille på Norsk Vinner i voksen klasse. Og om jeg ikke tar helt feil så kan h*n ikke ha mer enn status C på hoftene.

oi, dette visste jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Neida du behøver IKKE ha ha verken røntget hund - eller at den må ha en eller annen grad for å få lov til å stille på offisielle utstillinger i Norge.

(Tenk på at dels er jo utstillinger åpne for hunder fra 9 mndr (for tidlig for å røntges offisielt) og i tillegg er det jo massevis av raser som faktisk IKKE røntges..)

Det er mulig at denne Vinnerutstillingen til Schäferhunder har egne regler - men det er ikke Norsk Vinner utstillingen (som er på NKK Bjerke nå i helgen - ellers er den Hamar-utstillingen i november) - det er et eget arrangement (uoffisielt, men et kjempearrangement med masse masse påmeldte schäfere).

Så bare meld på og still - med eller uten røntgen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at denne Vinnerutstillingen til Schäferhunder har egne regler - men det er ikke Norsk Vinner utstillingen (som er på NKK Bjerke nå i helgen - ellers er den Hamar-utstillingen i november) - det er et eget arrangement (uoffisielt, men et kjempearrangement med masse masse påmeldte schäfere).

Ja det stemmer, det er et uofisielt arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...