Gå til innhold
Hundesonen.no

Ventetiden er over :)


Guest 2ne

Recommended Posts

Nå er endelig valpene til frk. Dinersen født, etter ukeslange diskusjoner med Belgerpia om hvor mange de er og kjønnsfordeling, nå VET vi! hehe :P

Jeg hadde jo egentlig bestilt 15 stykker men slo den tanken fra meg når vi var på ultralyd, veterinæren sa det var minst seks stykker hun, så da satse jeg på at det var en 8-10 stykker.. hehe - Belgerpia var "optimist" og påsto det kom 4, og i våre svarteste stunder igår mens vi ventet på at fødselen skulle komme ordentlig igang, var vi helt enige om at det kom sikkert bare 4, og alle sammen var hanner!

Vi tok feil begge to, og veterinæren hadde rett - det var 6 stykker.. Fordelt på 4 tisper og 2 hanner.. Det er jo helt perfekt! :huh:

Først kom ei stor tispe som frk.Dinersen syns burde bli født i fanget mitt, valpekasser er for pyser nemlig, så kom ei stor tispe til, før det kom en hanne.. Og han hadde så matvett at han snudde seg, fant en pupp og sugde seg fast før hele han var ute! Snakk om å være sulten, liksom? hehe Neste pulje fulgte samme mønster, tispe 3 og tispe 4 kom før hannhund 2! Alle sammen er forbausende store - Dinersen har ikke vært så enorm, til tross for mine ønsker om en hel haug med valper- og sterke i kroppen! De er overraskende sterke, faktisk, solide småtasser uten tvil! :)

Frøkna er selvsagt sliten, hun hadde jo vært små-stressa hele dagen, og første valpen kom (selvsagt, hadde jeg nærmest sagt) ikke før klokka 4.20! Men hun var svært effektiv når hun førstes satte igang da, alle valpene var ute før halv 7, så vi kan jo ikke klage.. hehe - Hun er veldig flink, steller og vasker de små stadig vekk, passer på at alle har det bra. Når vi har vært ute for å tisse litt, skyndter hun seg inn igjen for å sjekke at alle fortsatt er der, og at alle har det bra - og hun er svært oppmerksom på sorte ting man kan holde i, hun var sikker på at den kameralinsa jeg holdt egentlig var noe som tilhørte henne, så den måtte hun få sjekke ut at ikke var en valp :P

Vi er alle slitne i dag, forresten, både Belgerpia og jeg sliter litt med å få hjernene våre til å funke - det tar på å være jordmor - men vi er alle glade for at fødselen er over, at alt gikk bra, at alle ser sunne og friske ut (og MED næringsvett!) så nå gleder vi oss bare til de begynner å bli mer våkne og spennende.. Det er jo bare rundt 3 uker til det.. hehe :rolleyes:

Bilder fra i dag:

http://www.imagecopy.no/gallery/main.php?g2_itemId=1852

Og ja - Zarten har det bra han og! Han var og badet i går kveld, fikk svømme en masse og drepe Pingu'en til rottisen, så han er ikke glemt helt opp i alt valpestyret.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine

Ååå! Gratulerer så mye :P

Kan tenke meg at det er ei stolt valpemor som passer godt på valpene sine ja :)

Visste ikke at hu skulle ha valper jeg.. :P

Gratulerer så mye igjen, venter spent på oppdateringer og fler bilder bilder. Ikke vær redd for å spamme oss med bilder :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for gratulasjonene :huh:

Det blir helt sikkert flere bilder, men enn så lenge så er de jo ganske kjedelige.. De sover, spiser og sover, liksom.. hehe :P

Grattis! banana

Jeg så det på hjemmesiden til Belgerpia tidligere i dag :)

Valpene ser nydelige ut :P

Skal du/dere beholde en?

Takk for det :P Jeg skal nok ikke beholde en, det holder med 2 hunder for min del, men Belgerpia skal ha en tispe tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helledussen så enormt søte ! :) Den ene hadde det visst for travelt med å bli ferdigmalt og - med hvite tær. ;) *vil ha den*

Huff.....-det skal jammen ikke mye til før valpesjuken sitter godt i kroppen gitt.... :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...