Gå til innhold
Hundesonen.no

Grilling, bading og trening

Guest Christine

Recommended Posts

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har snakka med Kay nå og det passer i grunnen best for oss på fredag for da kan onkelen hans kjøre oss. Hvis ikke er vi avhengig av buss.

Skrevet

Jeg kan også på fredag, men som sagt; det spørs når og hvor.

Hvor og når kan du da? :)

Det spiller ingen rolle for meg.

Skrevet

Vi kan vel så og si over alt tror jeg, siden vi blir kjørt.

Etter 4 passer fint. Skal vi si klokka 5 da?

Hvor da? Jeg er ikke kjent i byen så dere kan få bestemme plassen :)

Skrevet

Ja, fem passer bra. Hva med Haukvatnet da, som vi sa tidligere?

Jepp, helt greit for meg(og Kay) hvertfall :)

Skrevet

Ja hvem blir med :)

Blir kanskje litt tamt med bare oss 3 ;)

Hvor på haukvannet skal vi møtes da?

Ved det handikap huset kanskje ? det ligger jo kort gange fra veien.

Skrevet

Handikap huset? Jeg vet om bare et hus som ligger atme Haukvatnet og som har kort gange til veien, så det er sikkert det huset du og mener da :)

Guest Christine
Skrevet

Jeg og viiil :)

menneh...Hvor i huleste er haukanvatnet? Veibeskrivelse? Kart?

Haloo? ;)

Guest Christine
Skrevet

Kan ikke du bare komme innom meg først da, så drar vi bortover sammen Christine?? :)

Hvor bor du da? Hvordan buss skal jeg ta isåfall? *Verry Blond*

Skrevet

Handikap huset? Jeg vet om bare et hus som ligger atme Haukvatnet og som har kort gange til veien, så det er sikkert det huset du og mener da :)

jepp er nokk det huset ja =)

hvis ikke det er godt nokk så er det mange fine holmer der det er veldig fint for hunder osv og bade.

her kommer kart over plassen, 1 oversikts kart og 1 ganske nerme kart.

Oversikt

haukvannet1.jpg

Nærme

haukvannet2.jpg

Guest Christine
Skrevet

Må bare snakke litt med mamma om buss/skyss, så får vi se om jeg blir med :)

Klokken når?

Skrevet

Var det ikke rundt kl 5 vi i snakket om?

Jeg og Mona tar buss innover,

så det må nesten passe litt med buss tidene.

Jeg skal ringe 177 og høre om det i morgen.

så vi setter et sikkert tidspungkt da :)

Skrevet

Klokka fem i morra?

Blir det grilling (orker ikke å lese hele tråden)?

Og hvilken buss går opp til Haukvatnet?

Er mulig at jeg kan, men jeg er ikke helt sikker enda. Det blir ikke særlig varmt da, men det går sikkert.

Skrevet

Jeg bor på Jakobsli. På østsida av byen.

Vi trenger ikke å grille, jeg griller jo ingenting uansett. Med mindre jeg kjøper meg pommes noisettes - det er godt, men upraktisk å grille.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...