Gå til innhold
Hundesonen.no

En usikker vakthund

Heidihj

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har et ganske stort problem når det gjelder Elwira. Hun har blitt en veldig vakthund. Hun knurrer på naboer, folk som kommer på besøk og bjeffer voldsomt når det kommer noen. Det verste av alt er at hun er en veldig usikker vakthund. Hun er absolutt ikke til å stole på. I går var jeg med noen venner på tur med henne, vi skulle innom butikken på veien og jeg satt ute med henne. Det kom noen barn og lurte på om de kunne klappe hunden, det har aldri vært noe problem siden hun er glad i barn. Jeg sa ja, og de satte seg ned og lot henne komme bort til seg. Elwira snuste på den ene jenta, og hun skulle til å stryke henne forsiktig på brystet (de var veldig flinke med hunder, og var vant til hunder sa de). Da bjeffa Elwira og viste tenner. Jenta trakk seg unna, men Elwira ville fremdeles hilse, hun kom bort til henne igjen og da glefsa hun, jenta hadde ikke gjort noe :D Jeg hadde henne i bånd, og trakk henne til meg. Og sa beklager til de to skremte småjentene. Jeg så alt, og kan ikke forstå hvorfor hun gjorde det. Jeg har aldri sett de jentene før, så det er første gang Elwira ser dem også. Jeg må si jeg er veldig engstelig når det gjelder Elwira nå. Hun kan man rett og slett ikke stole på. Hun skal alltid vokte alt. Dette er ikke bra, jeg skal ta henne med til en profesjonell nå så snart som mulig og få hjelp. Men dette er skummelt, hun er ganske stor, og hvis hun vil noe så vil hun det! Fra nå av er det bare jeg som skal ta avgjørelsen angående hilsing, og turer. Jeg tror de andre i familien vil slite litt hvis det samme skjer igjen. Jeg håper virkelig dette ordner seg, for jeg kan ikke ha en usikker hund man ikke kan stole på. En vakthund som er usikker er ikke en god hund :D

Jeg har også sjekka om hun har vont noen steder. Men det virker ikke sånn.

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle ta sånn time hos Vegar. Jeg har fått en dyrlege til å se på henne, men det virker ikke som om det er noe galt. Jeg får snakke med Vegar og se hva han sier.

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle ta sånn time hos Vegar. Jeg har fått en dyrlege til å se på henne, men det virker ikke som om det er noe galt. Jeg får snakke med Vegar og se hva han sier.

Når starter kurset?

Hvis det starter snart trenger du ikke ta den timen som koster penger, da kan du heller snakke med han før eller etter kurset.

Skrevet

Oki, det skal jeg gjøre. Kurset starter 9 august, så det er ikke så lange til.

Åh.. heldiggris :P konkurranse gruppa starter ikke før i slutten av mnd :P:P

Men men..

må bli med deg å se på hvordan det går med dere :P

Håper du får hjelp med Elwira :) Det gjør du nok!

Skrevet

Det er bare å si ifra når du vil være med så kan vi sikkert hente deg :P

Men takk for hjelpen, jeg skal snakke med Vegar :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...