Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria forskring


Rosin

Recommended Posts

Må man tegne to forsikringer hvis man både vil være forsikret mot dødsfall og mot sykdom/vet.utgifter?

Agria liv og agria optimal (evt agria maximal) ser ut som noe for meg.. men de har vist ingen forsikring som dekker både sykdom OG dødsfall. Hvordan har dere gjort dette? Og hva er prisen hvis man vil ha båre livs og skadeforsikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Optimal og Liv. Livsforsikringa har jeg satt til kjøpesummen.

Jeg tror at årspremien på Maksimal og Optimal varierer fra rase til rase, uten at jeg skal si det for sikkert. Prisen på Liv regnes ut ifra det beløpet du velger å forsikre hunden for. Selv betaler jeg ca 1900 i årspremie for min griffon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva Optimal koster alene kan jeg ikke svare deg på. Du kan høre med dem? Du kan bruke kontaktskjemaet på sidene deres, det pleier jeg å gjøre når jeg lurer på noe.

Jeg har fremdeles ikke fått bruk for forsikringen *bank i bordet* så jeg har ingen personlig erfaring å vise til. Men jeg har venner og bekjente som har utelukkende positiv erfaring med Agria. Har lest om mangt skrekkeksempel på nettet, men det gjelder alle forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror skrekk-eksemplene finnes overalt. Men du bør sjekke vilkårene nøye.

Jeg har (bare) hørt at Agria har en lenger liste over ting sykdommer de ikke dekker enn mange andre forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Agria dekker akkurat like mye som andre forsikringsselskaper, men som alle de andre har de restriksjoner på genetiske defekter så som HD/AA, OCD osv. - skal man ha dette dekket om hunden blir plaget så må foreldredyrene være fri og valpe må være forsikret fra dag en (dvs. 12 uker tror jeg det er).

Det går fint ant å tegne forsikring for både liv og sykdom - da tegner man agria livsforsikring og agria veterinærforsikring. Veterinærforsikring kan du velge mellom tre forskjellige - optimal er den aller beste og dekker veterinærutgifter inntil krone 40 000 - du får også dekket utgifter til fysioterapi og medisiner osv. - hvilket du da ikke får om du velger maksimal.

Man kan velge mellom høy eller lav egenandel - dvs. fastdelen, den variable delen er alltid 20% av totalen.

Vi gikk over til Agria i mars etter å i alle år ha hatt Gjensidige - vi valgte livsforsikring, maksimal-vet.forsikring og agria avlsforsikring på de hundene vi har forsikret - og allikevel har vi redusert våre totale forsikringsutgifter med over 3500 kroner. Rett nok så er egenandelen litt høyere, men man regner jo ikke med at man skal bruke forsikringen liksom...........

Erfaring med bruk har vi også fått - rottisen her ødela korsbåndet i mai, og måtte opereres - en svært kostbar og omfattende operasjon som heldigvis ble dekket av forsikringen, men selv da ble egenandelen firetusen - pluss at vi har valgt maksimal så vi får ikke dekket medisiner og opptrening.... (vi har nå endret til optimal). Vi betalte kun egenandelen hos veterinæren, resten hentet de inn direkte fra Agria - vi fikk to dager etter operasjonen brev fra Agria med spesifisering og beskjed om å sjekke at vi ikke hadde betalt for mye i egenandel og at om vi hadde andre kvitteringer for diagnose osv. så måtte de sendes inn. Hvilket vi da gjorde - 10 dager senere var beløpet på konto og spesifikasjon kom i posten......

Vi er superfornøyd med Agria så langt - til sammenligning - rett nok handler det ikke om hund faktisk - men til sammenligning hadde vi vannlekasje i kjelleren i februar - Gjensidige er enda ikke ferdig med den saken - rett nok har vi fått brev om at det er en forsikringssak - men all skade er ikke utbedret enda - nå snart seks måneder senere............. jiiihaaaaa....

Nei, så langt har jeg bare positiv erfaring med Agria, de svarer raskt på hendvendelser så selv om det er vanskelig å få noe ut av hjemmesiden (forstå hvordan man gjør ting) - så er det helt greit å for eksempel ta en telefon til dem - da forklarer de helt greit hvordan ting er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...