Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens undergang


helenehelgesen

Recommended Posts

Hehe, hvert tiende år, skal verden ende om ti år...

Det hysteriet der, med propaganda, vil de også si om ti år...

I år 2000, skulle jo verden gå under! Samt vi skulle jo miste alle verdiene våre, pga. "tusenårsproblemet". Masse "mindre begavete folk", trodde de kunne låne penger og slippe unna å betale tilbake..

Noen folk solgte eiendeler, etc.. ja :D

Ta ting som de kommer, ikke gå rundt å tenk på ting..

Uansett om det hadde stemt, så er det mye bedre å bare ta livet med ro, ikke gå rundt å bekymre seg for noe, før du må, om du ikke kan gjøre noe med det uansett..

Mine 50 øre..

ps. jeg tror ikke på "verdens undergang", men før eller siden, dør nok livet på jorden ut.. Det har dog. ikke mer religion å gjøre, men mer global oppvarming, forurensing, bruk-og-kast samfunn, etc.

ps. I norge er vi langt fra verst.. Ta en tur til India, så får dere noen kontraster til det idylliske mongolandet vi bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare tull!

konstruktivt svar..

Jeg tror det blir store klimaforandringer veldig fort pga forurensninger og utslipp, og at menneskene ikke klarer å tilpasse seg fort nok, og dør ut. Eller at en eller annen gærning (USA feks) utløser masse atombomber så jorda går under.

Tenk å være det eneste mennesket som overlever.... Det må være kjedlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Olav her. Mange gode penger å hente på folk som vet hvordan de skal melke andres angst liksom..

Og til dere andre.. ikke noe vits i å tenke på det heller, skulle det skje - så er det lite vi kunne ha gjort for å stoppe det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden skulle vel gå under 6. Juni i år også? (06.06.06...). Så egentlig har vi vel gått under ganske mange ganger hittil.... :D

Livet opphører vel som vi kjenner det i dag. Men tviler på at Dennis Quaid kommer løpende på ski for å redde noen få stakkarer i et bibliotek i NY...

Istider har det vært før, og det vil sikkert komme igjen. Og mennesket er vel noe av det som forsvinner først. (Vi er ufattelig skjøre...). Det gir vel opphav til andre former for liv igjen. Kanskje noen som ikke ødelegger store deler av verden i sine få år på jorda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden skulle vel gå under 6. Juni i år også? (06.06.06...). Så egentlig har vi vel gått under ganske mange ganger hittil.... :D

Livet opphører vel som vi kjenner det i dag. Men tviler på at Dennis Quaid kommer løpende på ski for å redde noen få stakkarer i et bibliotek i NY...

Istider har det vært før, og det vil sikkert komme igjen. Og mennesket er vel noe av det som forsvinner først. (Vi er ufattelig skjøre...). Det gir vel opphav til andre former for liv igjen. Kanskje noen som ikke ødelegger store deler av verden i sine få år på jorda?

da hadde jeg aldri rukket å blitt 19 år :D

hehe neida, til Topic. Dette blir jo sagt hvert år, og "nå er det ti år til nestegang", men etter di ti årene så kommer det ti nye år. Så var det denne med 2000 års skiftet da :rolleyes: og som nevnt 06.06.06

Men tror jorda evt vil dø sakte men sikkert ut. F.eks naturens krefter utsletter liv, så har du det i mennesker gjør: krig, forrurensing, osv osv.

Mange sier jo at da og da skal en stor meteoritt treffe jorda og den kan utslette alt liv. Mulig det kan skje, men ikke når jeg lever :P (sier vi).

jeg tror hvertfall at jeg får leve ut livet mitt på jorden, så får vi heller håpe det skjer når mine tippoldebarn lever :D (den var kanskje litt slem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vitenskapsmenn og religiøse mennesker snakker om at verden ikke kommer tiol å eksistere mer enn 10 år til. Noe liknende filmen "The day after tomorrow"

Tror dere på dette, eller er det bare tull?

Dommedagsprofetier som går på når og hvordan fra vitenskapelig hold, det blir liksom en selvmotsigels, synes jeg. :D

Religion, derimot - det er noe helt annet.

Ettersom dommedagsprofetiene i bibelen likner påfallende mye på Ragnarok, og har visse skumle sammenliknbarheter til aspekter ved dagens samfunn, velger jeg å tro at noen har visst et eller annet, og at ting går som de går... Eh.. Altså. Jeg tror det er fint lite vi får gjort med hvordan det går. :D

konstruktivt svar..

Jeg tror det blir store klimaforandringer veldig fort pga forurensninger og utslipp, og at menneskene ikke klarer å tilpasse seg fort nok, og dør ut. Eller at en eller annen gærning (USA feks) utløser masse atombomber så jorda går under.

Ingen ting på jorda, inkludert mennesker, kan ødelegge den. Man må huske på at den tiden vi lever i nå, selv den tiden mennesket har vært her, kun er et lite øyeblikk i det store bildet. Om vi fyrte av all verdens atombomber samtidig, ville fortsatt en god del av livet overlevd - vi har faktisk ikke så mange brukbare atombomber, de gjør faktisk ikke SÅ stor skade, og en del har uansett predisposisjon for å tåle stråling bedre. Viss ville jorda som vi kjenner den forgå - men nye livsformer og mutasjoner av de gamle (inkludert mennesker) ville fortsette å leve og utvikle seg.

Du og jeg (og de aller fleste andre) dør nok. Men det blir en god del flere enn EN igjen. :P

Forøvrig har vi hatt "global oppvarming" en god stund nå, altså et system som gjør at tempen på jorda svinger hele tiden. Den går ikke helt opp og så helt ned, men store topper og bunner med masse sikk-sakk mellom. Vi er på vei ned for øyeblikket i den store sammenhengen, men vi er samtidig midt i en sikk-sakk bevegelse. Jorda klarer seg helt fint selv om vi slipper ut en mengde CO2, faktisk liker den det ganske godt.

Ingenting tyder på at utviklingen vi ser er unaturlig.

Du finner sikkert masse om dette hvis du søker på det - de som er "mot" er dog litt vanskeligere å finne, de drukner i alle de som er for.

Denne var det første jeg kom på i farta - nå skal jeg gå og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har natt stilling til dette...

Det skal jo komme fugleinfluensa-epidemi som kommer til å utryde over 200 millioner menesker på jorda. Spørsmålet er NÅR den kommer, ikke OM. Slike ting bekymrer jeg meg mer for, men ikke så mye at jeg går og tenker på det.

Men angående om jorda går under vet jo ingen. Men som Kristina sier er det en hel del på jorda som sikkert forandrer seg til det værre med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp verden KOMMER til å gå under. Enten at epedemier,forurensing,sola kommer for nært jorda, osv osv osv. Spørsmålet er bare når...Skal man gå rundt å tenke på det hele tiden vil man jo få helt paranoia.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vitenskapsmenn og religiøse mennesker snakker om at verden ikke kommer tiol å eksistere mer enn 10 år til. Noe liknende filmen "The day after tomorrow"

Jeg regner med at dette spørsmålet kommer fordi du har lest om en stor vulkan som kan legge store deler av jorda til grunne og gjøre det vanskelig for resten av verden til å leve..?

Jeg leste også den artikkelen, og jeg er ikke 100% overbevist. Faktisk stoler jeg ikke helt på disse utsagnene som disse vitenskapsmennene kommer med når det gjelder verdens undergang. Hvor mange ganger har de ikke tatt feil? Som andre også skriver her; jorda skulle vært borte for mange år siden..

På en annen side, er det en del ting som kan gjøre at jorda en gang går under.. Naturkatastrofer, kriger med atombomber, forurensing, epidemier ++

..Og når du tenker deg om, har den allerede tålt mye av dette før.. Så, jeg tror at jorda vil holde seg oppe i mange mange år til!

Men det betyr ikke at jeg ikke tror at verden vil gå under en gang, langt, langt ut i fremtiden(sannsynligvis lenge etter at vi har levd). Og jeg tror at veien dit desverre har begynt.. Verden er alltid et eller annet sted rammet av krig, vi forurenser og naturkatastofene har det blitt oftere av..

Men herlighet, dette er ikke noe jeg stadig kan gå rundt å tenke på(da hadde jeg blitt redd for å leve), for mest sannsynlig vil det ikke skje mens jeg lever og skulle det skje, vel da er det ikke noe jeg får gjort med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordkloden varer vel ikke evig.. Men jeg satser på at det ikke kommer til å skje noe slikt noe før om tusenvis av år.

Før hadde jeg en tendens til å bli pissredd slike dommedagsprofetier ( :) ) , men har etterhvert klart å .. tja.. tenke litt klarere.

Ragnarok kommer sikkert, men det er lenge etter at vi som sitter her nå er borte. :P

Tror jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsket på at sola, som er en stjerne, kommer til å dø ut en gang. Og før stjernene slukker/dør ut så eser de opp, får såå bli borte. Det sies at sola da om 4 milliarder år, vil eksplodere og ta med seg jorda :)

Men da lever heldigvis ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...