Gå til innhold
Hundesonen.no

En reddende Golden Retriever


Cavalier&Collie

Recommended Posts

Da jeg og fetteren min var på stranda her nede ved meg, hadde vi med oss en Golden Retriever, som er hunden til kjæresten til onkelen min( :P ).

Ritchie (navnet dens) var med ut på brygga da vi skulle bade. Og når vi hoppet uti begynte den å pipe forferdelig og rett etter hoppet han uti :o Han svømte bort til oss, og vi skjønte at vi skulle henge oss på, så vi gjorde det. Han førte oss helt inn til strandkanten :angry:

Det var vikrleig rart å oppleve - har dere opplevd noe lignende? Er dette nornalt for Golden Retrievere, som vi ikke en gang kjenner!?

~ Fortell :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør min golden og. Hun legger seg på svøm etter oss, og vil at vi skal ta tak i henne, når vi gjør det svømmer hun oss inn til land. Hun piper veldig nåe hun svømmer sammen med meg, og gjir seg ikke før jeg er på land :P Flinke redningshunden min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig typisk for retrievere! :) Golden retrieveren min gjør det samme. Hun blir helt ellevill hvis hun ikke får reddet meg opp på land. Hvis vi er på stranden og hun står bundet på land mens jeg går ut i vannet blir hun helt i fra seg. Hun slutter ikke å bjeffe før hun får svømme etter og "redde" meg. Noen ganger er det helt håpløst å svømme med henne for hun begynner å skrape på meg med klørna helt til jeg snur og hun for gi skyss til land. :rolleyes: Men, det kan jo alltids hende at jeg får bruk for hennes reddemani en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det helt håpløst å svømme med henne for hun begynner å skrape på meg med klørna helt til jeg snur og hun for gi skyss til land.

Au, ja... Til å begynne emd så ble jeg litt skremt om den vilel leke i vannet eller noe, siden den klrte så ille :) Fikk et par kutt, men skjønte etterhvert at det bare var å holde seg fast :P

Det var utrolig rart! Visste ikke at hunder gjorde slikt! Det var så rart når han begynte å pipe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig opplevelse ikke sant? Man får en slags trygghetsfølelse inni seg. Også blir man litt rørt over hva bikkja egentlig gjør for oss "dumme" eiere :wub:

Alle våre tidligere golden retrievere og labrador gjorde dette. hvis vi ikke hang oss på så svømte de bare i sirkel rundt oss og passet på, og han ene svømte så nærme at man fikk kloremerker, så det lønte seg å henge seg på:o

Tolleren min gjør ikke dette, men schæferen gjør ett tappert forsøk hvertfall. Hadde langline på henne ute ved ingjerdstrand forrige dagen og min bedre halvdel tok på svøm, Kira hylte å skrek på han og til slutt vasset hun uti og mens hun "drepte" bølgene som kom med å glefse/spise dem så dukket hun under og tok tak i langlina og dro opp på land, uti igjen og hente mer langline helt til det var så starmt at hun kunne dra Fredrik mot land. Herlig å se på, alle som var tilstede fikk seg en skikkerlig latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min flat svømte rundt med en venninne i fjor, og hun hang etter halen (sånn helveis liksom) og han var så fornøyd og svømte rundt.

De pleier ikke og måtte redde meg da, men tror de hadde gjordt det om jeg hadde drukna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romeo gjør det samme. Bortsett fra at han ikke piper.. Han bjeffer :) Og når han komme rut og vi henger oss på, begynner han og svømme innover. Jeg kan faktisk styre han til hvor jeg vil bare ved og prikke han litt forsiktig i sida av halsen. Slipper jeg han, snur han og svømmer rundt meg for at jeg skal ta tak i halsbåndet igjen, og så er vi back in buisness :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min Golden svømmer ut til meg,klorer seg fast til jeg holder tak i henne-åsså svømmer hun utover! :lol: jada vesle jenta til mammaen sin :rolleyes: må vel bare være sikker på at jeg henger med så vi ikke må inn ennå da ;)

Yaris svømmer ut å henter hvis jeg roper på han ,men ikke av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...