Gå til innhold
Hundesonen.no

gud og sånt


Kristina

Recommended Posts

Du kommer til ******* hvis du ikke tror! Hvis du tror og gjør ditt beste for å følge Gud's retningslinjer for livet, og ber om tilgivelse for dine synder - har du ingenting å frykte :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter som jeg har forstått det, så fikk adam og eva et valg. og ut i fra det kan ikke gud gjøre noe. menneskene har fått egen vilje og eget valg. adam og eva valgte å spise eplet, så vi får ikke leve i paradis. vi må velge selv om vi vil til himmelen eller *******. lever du etter bibelen og prøver og leve etter guds vilje og ber om tilgivelse etter du gjør noe galt kommer du til himmelen. gjør du ikke det, kommer du til helvetet fordi du velger det selv. gud kan ikke hjelpe deg så lenge du ikke tror på han! vanskelig å forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å trives i *******. Der havner vel alle de kule folka som f.eks Marilyn Manson, osv :D Så det blir nok riktig hyggelig :D

Hahaha, apropo det, jeg så bowling for columbine i går. der skylte amerikanske myndigheter på marilyn manson for massakeren det hadde vært på en skole (columbine), fordi morderene tilsynelatende hadde hørt på marylin. Haahahahaha, drit morsomt!

etter som jeg har forstått det, så fikk adam og eva et valg. og ut i fra det kan ikke gud gjøre noe. menneskene har fått egen vilje og eget valg. adam og eva valgte å spise eplet, så vi får ikke leve i paradis. vi må velge selv om vi vil til himmelen eller *******. lever du etter bibelen og prøver og leve etter guds vilje og ber om tilgivelse etter du gjør noe galt kommer du til himmelen. gjør du ikke det, kommer du til helvetet fordi du velger det selv. gud kan ikke hjelpe deg så lenge du ikke tror på han! vanskelig å forklare...

Så vi skal lide for det adam og eva gjorde for tusenvis av år sida? Urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, apropo det, jeg så bowling for columbine i går. der skylte amerikanske myndigheter på marilyn manson for massakeren det hadde vært på en skole (columbine), fordi morderene tilsynelatende hadde hørt på marylin. Haahahahaha, drit morsomt!

Så vi skal lide for det adam og eva gjorde for tusenvis av år sida? Urettferdig.

livet er urettferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livet er urettferdig

Hadde gud vært snill hadde han skapt en rettferdig verden, hvis han finnes da.

tror man værken havner i himmelen eller helvette, men at man blir gjennfødt i en ny "kropp" (menneske/dyr).

bla bla, det er vell litt ot? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skapte menneske med fri vilje, atså kunne de gjøre egne valg. Det kan du også, du kan velge om du vil tro og be om tilgivelse eller la være. Altså du lider ikke under et valg Adam og Eva gjorde, for du kan også gjøre det valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bestemmer jo en skjebne for alle.. Så enkelte mennesker hører til i ******* da? Han vil at vi skal havne der? ... dette ble litt rart. *confused* :unsure:

Ja, er liksom noen mindre verdt enn andre?

Gud skapte menneske med fri vilje, atså kunne de gjøre egne valg. Det kan du også, du kan velge om du vil tro og be om tilgivelse eller la være. Altså du lider ikke under et valg Adam og Eva gjorde, for du kan også gjøre det valget.

Ja, men da tvinges man jo til å tro om man ikke vil pines. Utpressing kaller jeg det.

*Endret av mod Nina, dobbelpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gud er så snill og bla, bla, bla... Hvorfor finnes det folk som sulter og så mange dødlige sykdommer da? Er det skjebnen? :D

Jeg velger å tro at Gud har en mening med alt han gjør, og det er ikke opp til menneskene og bestandig forstå hvorfor han gjør det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Gud finnes, og han har bestemt at at å ha andre guder enn han sender deg til *******, så vil jo over halve jordkloden lande der fordi de ikke har hørt om en annen gud. Om Allah finnes, og han har bestemt at å ha andre guder enn han sender deg rett til *******, så vil jo halve jorda lande der fordi de ble oppdratt med en annen religion.

Alle religioner er skrevet ned av mennesker, og mennesker liker ikke å tenke på at de bare lever en kort tid. Evig liv er en behagelig tanke, derfor er religioner veldig populære.

Lever man ett godt liv, og prøver å være snill og åpen, så kan man dø uten å trenge å støtte seg til religion. Begraves, bli til jord, gi liv til nye planter, og sove godt.

Jeg har ikke så veldig lyst til å spise philadelfia på en sky i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, apropo det, jeg så bowling for columbine i går. der skylte amerikanske myndigheter på marilyn manson for massakeren det hadde vært på en skole (columbine), fordi morderene tilsynelatende hadde hørt på marylin. Haahahahaha, drit morsomt!

ja, jeg så filmen med en gang den kom og holdt på å le meg skakk! :D Og tekstene til Marilyn Manson er jo langt ifra ille! Har faktisk aldri hørt noe jeg kan kalle ille av ham. Marilyn Manson ble jo nektet adgang til polen fordi de mente han bringet djevelen med seg eller noe sånt :rolleyes:

Vi kommer til å kose oss stort i ******* sammen med Marilyn Manson Astrid! tongue.gif

Marilyn er en fin kar han, han er forøvrig øversteprest i den sataniske kirke wink.gif

Ja, vi kommer nok til å kose oss stort! :P Han er en søt liten fyr han :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, apropo det, jeg så bowling for columbine i går. der skylte amerikanske myndigheter på marilyn manson for massakeren det hadde vært på en skole (columbine), fordi morderene tilsynelatende hadde hørt på marylin. Haahahahaha, drit morsomt!

vet ikke hvem som er mest OT jeg B)

Jeg bare sa hva jeg mente jeg :D er det ikke en diskusjon? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...