Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjer 2.septebmer

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Hvem stiller, og hvilken hund/ rase stiller dere? Jeg stiller jo som vanlig Ask, for første gang i åpen klasse. :)

fristen for påmelding er 7.aug.

mer info: www.steinkjerhundeklubb.no

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Labradorene får være med for en gang skyld, så kanskje jeg skal melde meg på? Innen den tid har pelsen hennes kanskje blitt litt bedre enn den er nå også. Er jo moro bare å se hva dommeren syns om resten av henne... Om noen vil gå med en matglad og hoppende labrador, så får dere si ifra. Hvis ikke må jeg tenke litt på om jeg skal melde henne på eller ikke.

Uansett tar jeg nok toget opp og ned, tror jeg.

Guest cavkooik
Skrevet

Jeg stiller to cavaliergutter, en i juniorklassen og en i åpen klasse. :)

Flere med miniatyrer - husk at det er dobbelutstilling for miniatyrene! :)

Skrevet

Du må jo stille Tinka, Ingvild! :) Når labbisene for en gang skyld får være med! :) :) Tar nok toget jeg oså trur jeg..om ikke foreldrene her i huset blir hjernevasket eller noe først...

Skrevet

Har ikke bestemt meg ennå, men blir vel til at jeg stiller LiLi, når det først er i nærheten!

I så fall er det papillon, AUK.

Skrevet

Ja, Saeta, Shetland Sheepdog i AUK. gså skal jeg kanskje gå med Samojeden Fighter, også i AUK, om ikke det kræsjer med sheltiene :)

Overnatter i nærheten der, hos ei venninne (med flere samojeder).

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig stille Kira JK. Men begynner å bli usikker på om jeg faktisk tørr, og om det er nå vits :/

Skrevet

Jeg skal mest sannsynlig stille Kira JK. Men begynner å bli usikker på om jeg faktisk tørr, og om det er nå vits :/

JO det tør du! Skal backe deg opp tenker jeg :)

Skrevet

Det tør du, Stine! Må jo få premiert veslejenta di :)

Vet ikke helt om jeg stiller Taika, om det kræsjer med jakta og sånt.

Skrevet

JO det tør du! Skal backe deg opp tenker jeg :P

Hehe, takk for det :) Men vet faktisk ikke, ikke er Kira noe flink (min feil selvfølgelig) og ikke jeg heller. OG jeg er alltid litt nervøs og redd slike ting... Det er et problem altså!

Det tør du, Stine! Må jo få premiert veslejenta di :D

Vet ikke helt om jeg stiller Taika, om det kræsjer med jakta og sånt.

Ja, jeg vil jo premiere veslejenta mi, men så er jeg faktisk usikker på om hun har noe sjans til å bli premiert. Hehe, snilt sagt om hunden sin hæ? :D Så vi får se hva det blir til. Har ei uke betenkningstid. Og om noen vil handle henne, så si ifra :)

Jeg synes forresten Ingvild skal stille Tinka :)

Skrevet

Vi kan jo melde oss på begge to. Dere har mye større sjanse for å gjøre det bra enn det vi har, hallo. Dessuten er det moro for Annika om vi stiller begge to.

Jeg trente litt med Tinka i stad, og det går greit. Er jo ikke så farlig uansett, vi har jo ikke håp om noe som helst pga overbittet.

Tinka stiller jo i åpen klasse, så om du virkelig ikke tør kan jeg eventuelt stille Kira for deg. Jeg rekker begge to, regner jeg med. Selv om jeg syns du bør prøve, så skummelt kan det da umulig være? Kanskje vi skal ha en ringtrening en dag snart så vi får prøvd litt begge to før vi må bestemme oss for å melde på?

Skrevet

Vi kan jo melde oss på begge to. Dere har mye større sjanse for å gjøre det bra enn det vi har, hallo. Dessuten er det moro for Annika om vi stiller begge to.

Jeg trente litt med Tinka i stad, og det går greit. Er jo ikke så farlig uansett, vi har jo ikke håp om noe som helst pga overbittet.

Tinka stiller jo i åpen klasse, så om du virkelig ikke tør kan jeg eventuelt stille Kira for deg. Jeg rekker begge to, regner jeg med. Selv om jeg syns du bør prøve, så skummelt kan det da umulig være? Kanskje vi skal ha en ringtrening en dag snart så vi får prøvd litt begge to før vi må bestemme oss for å melde på?

Joda, det er moro for Annika at vi stiller begge to. Synes selv det er gøy - når jeg står å ser på fra sidelinjen :) Hehe.. Og pga av overbittet til Tinka, så har vi jo sånn sett større sjanse på å gjøre det bedre.

Jeg og har trent litt smått med Kira, og gikk ikke så greit. Ikke klarer jeg å stille henne, ikke vil hun stå (noe vi så smått har trent på), i alle fall ikke lenge. Ikke kan jeg det å løpe i ringen, ikke vet jeg om Kira løper riktig ig ike vet jeg hvordan jeg skal handle henne.

Jeg synes det er skummelt, men det kommer ikke ann på at det er utstilling, men mer min personlighet og hvordan jeg er. Hehe :D Er ikke så glad i sånne ting.. Er vel litt småsjenert da vettu..

Men det å ha ringtrening syntes jeg hørtes ut som en utmerket idè. Kan vi ikke avtale tid og sted? Hvis jeg velger å melde meg på, men muligens backer ut. Stiller du opp da om muligheten er der? :P Spørs hvor mye folk som er der og hvor mange påmeldte i Kira sin klasse, hvordan jeg vil reagere :) Men selvfølgelig er mitt største ønske å stille Kira, og kanskje håpe på en plassering :) Sist gang ble ikke kritikken så altfor god :/

Skrevet

Kanskje vi kommer en tur, dersom typen gidder, må vel smiske med at det kanskje kommer noen schäfer valper :) Og hvis Lucas oppfører seg så kommer vi vel kanskje :)

Skrevet

Stine: Selvfølgelig stiller jeg henne om du ikke klarer/vil selv. Ringtrening kan Tinka og jeg trenge, særlig tannvisning. Nå har jeg nemlig bestemt meg for å melde oss på. Hun løper greit nok og står greit nok, og det er jo moro å prøve.

Hvilken dag passer ringtrening for deg? Jeg kan jo prøve å "stille" Kira litt der også, og gi deg litt tips til hvordan labradorene skal stilles osv.

Guest Christine
Skrevet

Spaniels får ikke være med... :) <_<

Ikke settere heller :P

Men vi skal oppover og se på.

Marie: Snakka med mamma om bo-forholdene. Vi kan kanskje bo på hytta vår i Steinkjer. Da kan vi hente deg på Malvik, også blir du med og bor hos oss;)

Skrevet

Ikke settere heller :P

Men vi skal oppover og se på.

Marie: Snakka med mamma om bo-forholdene. Vi kan kanskje bo på hytta vår i Steinkjer. Da kan vi hente deg på Malvik, også blir du med og bor hos oss;)

Så bra! :) Det blir nok gøy! Hehe, pappa ble en smule lettet da jeg fortalte at vi sikkert skulle ta tog :P

Skrevet

Da har jeg sendt påmelding. Det her kan bli spennende... Skal betale påmeldingsavgiften i morgen. Hva skal jeg skrive på? Navnet mitt bare?

Jeg har også meldt på og betalt nå. :)

På betalingen kan du skrive navnet ditt og registreringsnr til hunden.

Skrevet

Jeg har sendt mail og meldt meg på, men har ikke hørt nå fra de. Har alltid brukt å fått mail tilbake om at påmeldingen er registert. Har dere sendt mail, og fåt svar tilbake?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...