Gå til innhold
Hundesonen.no

Frekke kommentarer

HHC

Recommended Posts

Jeg lurte på om det er andre her som har motatt litt småfrekke kommentarer etter de har vært i ringen fra andre utstillere? Har selv opplevd litt småkommentarer om at jeg ikke må bli "for høy på pæra" (etter jeg hadde vunnet unghund klassen for, ehh, 2 gang?)

Flere som har opplevd lignende eller andre kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare opplevd frekk ringsekretær :D Hun mente jeg løy til henne

grunnen: For ho hadde sett meg komme for sent i ringen, så da hadde jeg ingenting å si på det. Men eg kom til rett tid...

For jeg ble ropt opp og kom inn i ringen samtidig med venninen min.

(vi skulle ver 3 stk, men den tredje dukket ikke opp). Så såg de feil på nr mitt, og skrev ut kritikk på feil hund.... :)

Hun ble pottesur på meg for at jeg ikke hadde gitt beskjed! Men jeg visste jo ikke at de hadde tatt feil..uffdå :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gjeng her oppe som ikke liker oss fordi vi er fersk og har gått rett inn i ringen og vunnet et par ganger, beste var vel da han ble beste hannhund (slo 4 champ hanner), ble BIR over en champtispe og ble tredje i gruppa på en raseutstilling som unghund. :rolleyes: Det har vært snakket mye dritt om oss siden den gang. :):D Kjedelig når folk ikke klarer å se andre vinne.. Men men... Vi har da gratulert dem da dem har gjort det bra, så vi hever hodet over det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, men du kan si det sånn at disse folka ser meg på omtrent hver utstilling innen østlandet, delvis Stavanger/Berg og nå i Tr.heim de vet jeg er der, de vet Aris kommer til og har vunnet en del..

Så når de først slår meg eller jeg vinner babler de om at jeg ikke må bli høy på pæra.. Tror jeg er den siste som er det, sier nei nå får jeg blå hver gang jeg:/

EDIT: Utrolig gøy når de som ikke stiller masse slår de særingane som tror de skal vinne alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at Cita slår så mange i ringen akkurat, hihi. Men selv når jeg har gjort det bra med andre hunder i eksteriør/ CIta i lydighet, så har jeg aldri mottatt frekke kommentarer. Jeg fikk litt bakoversveis en gang jeg var veldig liten og hannhunden vår hadde blitt 2 beste hannhund med storcertet, mens en veldig flott hannhund (de hadde visst reist ganske langt) ble nr. 3, og jeg fikk høre en del ekle kommentarer mens jeg stod med oppdretter. De var rettet mot hunden min, men det er så lenge siden at det ikke teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det behøver ikke bare være kommentarer som er frekt..

Chica vant en gang over en tispe av en oppdretter. Deres hund var blant annet altfor anspent. (Kanskje ikke så rart når eierne satt og nappet i båndet og klappet hardt på hunden før den skulle i ringen)

Uansett, de ble skikkelige overlegne og gadd ikke en gang å se på oss. Jeg vet ikke, men i vår verden er det i alle fall ren høflighet å gratulere dersom konurrenten vant.

Jeg må ærlig innrømme at det var utrolig morsomt at vi som nesten aldri er ringen vant over noen som regnet med å vinne.. "her kommer nykommerne" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd så veldigmye slikt, men når vi nå var på NKK Trondheim var vi først ut i ringen av to Basset Fauver. Mens jeg gikk med Taika, hørte jeg at eierne til den andre Fauven diskuterte meg som handler. Og at de var sikker på å få BIR... de fikk også det. Men slik oppførsel synes jeg er unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde frekk komentar fra dommer en gang. Forøvrig en dommer som tidligere har blitt nevnt her på sonen i forbindelse med ett valpeshow.

Hunden min ble da plassert som 1.BHK og når dommeren skal dele ut cert så sier hun høyt og tydlig:

Denne hunden er ikke av en type jeg liker! Men den er av en eller annen merkelig grunn innafor standaren så jeg må gi den Cert.

Snakk om å få en bøtte med meget kaldt vann over seg. Unødvendig komentar syns jeg. Det værste var at hun plasserte hunden som BIR og når jeg skulle takke henne så ristet hun på hode og gikk :)

Jeg var da 16 år og syns da at det var virkelig utrivlig og det var meget sårt..... lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde frekk komentar fra dommer en gang. Forøvrig en dommer som tidligere har blitt nevnt her på sonen i forbindelse med ett valpeshow.

Hunden min ble da plassert som 1.BHK og når dommeren skal dele ut cert så sier hun høyt og tydlig:

Denne hunden er ikke av en type jeg liker! Men den er av en eller annen merkelig grunn innafor standaren så jeg må gi den Cert.

Snakk om å få en bøtte med meget kaldt vann over seg. Unødvendig komentar syns jeg. Det værste var at hun plasserte hunden som BIR og når jeg skulle takke henne så ristet hun på hode og gikk :o

Jeg var da 16 år og syns da at det var virkelig utrivlig og det var meget sårt..... lenge...

Herregud, enkelte ganger kan dommere være ufordragelige, men det må da være måte på! Og den siste der kunne hun spart seg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har jeg heldigvis ikke opplevd. Men en dame sa noe til meg en gang som jeg har tenkt over lenge og som faktisk er veldig sant "Jeg hadde meget mange venner i hundemiljøet - helt frem til jeg begynte å vinne i ringen selv"

Det er faktisk sant...tenk hvor mange hyggelige mennesker det er når man ryker ut på blått hver gang......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å få en bøtte med meget kaldt vann over seg. Unødvendig komentar syns jeg. Det værste var at hun plasserte hunden som BIR og når jeg skulle takke henne så ristet hun på hode og gikk :o

Fytti, hvis jeg skal stille for denne dommeren en gang å du får det med deg) vennligst si i fra, jeg hatere sånne spydige og sure dommere! Kan godt spare penger og IKKE stille for slike dommere, det er ikke verdt penge i hvertfall..

Nei det har jeg heldigvis ikke opplevd. Men en dame sa noe til meg en gang som jeg har tenkt over lenge og som faktisk er veldig sant "Jeg hadde meget mange venner i hundemiljøet - helt frem til jeg begynte å vinne i ringen selv"

Det er faktisk sant...tenk hvor mange hyggelige mennesker det er når man ryker ut på blått hver gang......

Det er farlig sant, desverre...:angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Mulig jeg har blitt immun etter 10 år med en av de mestvinnende innen sin rase de siste 10 årene, og drittkommentarer har det overhodet ikke manglet på, men jeg synes egentlig bare det er litt morsomt jeg - de får bare fnyse i barten - jeg bryr meg ikke liksom ......... og det har vært MYE drittsnakk rundt ringen og ellers..........

Ad dommerkommentarer - vel, det får man bare ta med seg - da min gamle mann ble beste hannhund på Vikingskipet for to år siden sa dommeren i det hun gratulerte "Han har ett fruktansvärt huvud, men man kan inte få alt" - haha, det er det morsomste jeg noen gang har hørt fra en dommer - jeg bare lo jeg, for ærlig talt - der stod min gamle haug foran BIS-vinner fra spesialen og en haug andre hanner og hadde vunnet TROSS det faktum at hun ikke likte hodet hans liksom........... veldig veldig morsomt og akkurat den dagen var det MØE sure tryner rundt ringen........... NV for første gang 9,5 år gammel - da tåler man drittsnakk - at han gjentok bravaden også i fjor har forøvrig ikke gjort saken noe bedre kanskje mht. sure miner men jeg bryr meg ikke *flir*

Nei - folkens, kos dere på utstilling - ignorer folk som er ufine, men gratuler de om de vinner og vær blid og omgjengelig - DET er ofte svært avvepnene - om folk klarer å vinne og forsvinne med samme sinn - ja, så blir alt så mye hyggeligere for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Det aner meg hvem denne dommeren er :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd litt fra både dommere og utstillere. Nå så bryr jeg meg ikke om det, men da jeg starta med hund (var 13 år da jeg fikk min første), så var det ikke like kult.

Da Bogar ble INT NORD UCH i Danmark, så stilte det tre mudi hanner. Og da bedømmelsen var ferdig, "grattulerte" hu ene meg med "ja ja, det er jo ikke akkurat din feil". Godt hu skjønte det da i det minste. He he. Kan jo ikke annet enn å trekke på smilebåndet.

Med min første hund, var det litt mindre trivelig med kommentarene (pga alderen min). Fikk 2. JK på han en gang, og da kom dommeren bort med sløyfa og sa at jeg fikk blått fordi hunden min var så stygg. Unødvendig egentlig.

Det som gikk mest inn på meg, var debuten vår i lydighet. Jeg var 14 da. Fra første øvelse av, så la nok denne dommeren meg for hat på en eller annen måte. For han måtte fortelle meg etter hver øvelse at hunden og jeg var så ****** dårlig at vi skulle aldri ha stilt opp til en konkurranse (bokstavelig talt). Hadde han kritisert øvelsene våre, hadde det vært en ting. Men det han sa til oss, passer ingen steder. Det tok to år før jeg stilte igjen faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd litt fra både dommere og utstillere. Nå så bryr jeg meg ikke om det, men da jeg starta med hund (var 13 år da jeg fikk min første), så var det ikke like kult.

Da Bogar ble INT NORD UCH i Danmark, så stilte det tre mudi hanner. Og da bedømmelsen var ferdig, "grattulerte" hu ene meg med "ja ja, det er jo ikke akkurat din feil". Godt hu skjønte det da i det minste. He he. Kan jo ikke annet enn å trekke på smilebåndet.

Med min første hund, var det litt mindre trivelig med kommentarene (pga alderen min). Fikk 2. JK på han en gang, og da kom dommeren bort med sløyfa og sa at jeg fikk blått fordi hunden min var så stygg. Unødvendig egentlig.

Det som gikk mest inn på meg, var debuten vår i lydighet. Jeg var 14 da. Fra første øvelse av, så la nok denne dommeren meg for hat på en eller annen måte. For han måtte fortelle meg etter hver øvelse at hunden og jeg var så ****** dårlig at vi skulle aldri ha stilt opp til en konkurranse (bokstavelig talt). Hadde han kritisert øvelsene våre, hadde det vært en ting. Men det han sa til oss, passer ingen steder. Det tok to år før jeg stilte igjen faktisk...

Skal si det er veldig motiverende for og rekruttere nye unge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Ta det som et kompliment. Når folk kommer med sånt, er de som regel sjalu eller sure for at deres egen hund ikke vant.

Du er ung, stå på Kathrine, og ikke bry deg med dem. Finnes sånne over alt, så bare hev deg over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånn rent bortsett fra Kari Engh opplevelsen i juli, så hadde jeg en ukoselig opplevelse med en annen norsk dommer da jeg var endel yngre. Da hadde jeg reist alene til en utstilling i Vestfoldområdet for å stille 3 hunder for mamma. Dama var rett og slett dritfrekk og gav meg blå på de to første med mange stygge kommentarer. Da jeg kom med sistemann og gikk trekant lo hun høyt og sa så alle hørte det; "jammen, nå har hun jo en som kan gå jo....". Stiller aldri for henne igjen, og hadde pause frem til Kari Engh opplevelsen da... Trenger jeg å si at agility blir hovedsatsning for min del? Hurpedamer ass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, mye sjalusi ute å går. Selv debuterer Oscar og jeg på Bjerke neste helg. Vi har absolutt ingen annen erfaring enn dressurkurs/bronsjemerke. Vi tar det som det kommer og blir nok uansett stolte av oss selv for at vi i det hele tatt tar sjansen. Lykke til til dere alle som skal i ilden på Bjerke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange ufine komentarer her ja... Men føler at de fra dommerene er værst, for der burde det jo ikke være pga sjalusi som det som oftest er hvis det kommer fra andre med rasen.

Jeg har selv opplevd flere dritt komentarer, men de 2 værste kom fra 2 forskjellige dommere. En av dem var "du må ikke tro at du har en fin hund bare fordi du er flink til å handle". På denne utstillingen var ikke jeg mere enn 12, kanskje 13 år gammel. Jeg hadde gått med 2 hunder, helt forskjellige type messige, men begge var veldig flotte på hver sin måte, og ikke en av dem fikk CK. Var lei meg lenge etter det.

Siste dritt komentar, var på vikingeskipet i fjor. Da gikk jeg inn med min egen(+ egenoppdrettede) hund som kunne blitt internasjonal uch (noe hun faktisk er i dag :wub: ) den dagen. Vil bare komentere selv at INGEN andre enn meg har stilt denne hunden gjennom hennes liv, og hun har ikke akkurat vært på få utstillinger. Etter at bedømmelsen var ferdig, ble vi plassert som 5. beste tispe, greit nok, det var det denne dommeren mente tenkte jeg... Så kommer ringsekretæren bort og forklarer at dommeren likte egentlig denne hunden veldig godt, men siden jeg ikke stilte den noe bra så fikk vi denne plassen. Jeg forklarte da at hun egentlig hadde kunnet bli int uch i dag, og at ingen andre enn jeg har stilt hun tidligere. Han går da bort til dommeren og forklarer dette, for så å rope inn til BIR og BIM. BIR og BIM hundene kommer inn i ringen, men gjett hva dommeren er opptatt med å gjøre....!! JO, å forklare meg hvor dårlig jeg stiller hunden min, at jeg stiller den som en schæferhund! IKKE NOK MED DET, hun tar like så godt hunden fra meg og viser meg hvordan jeg burde stille min egen hund!

Etter den siste opplevelsen, hadde jeg bare lyst til å synke ned i jorden. Jeg hadde ingenting å si til den damen, gikk bare gråtende ut av ringen. Ville særiøst aldri stille igjen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, vet nesten ikke om jeg tør å prøve meg på utstilling, hvis det skulle vise seg å være en mulighet :) Greit med andre som slenger dritt av missunnelse, men dommerene da!? :)

Nå har jeg stilt hund i 13 år og det har bare hendt meg en gang. Faren er ikke overhengende for at du opplever det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...