Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeanettes Toller-prosjekt

Toller

Recommended Posts

heihei

Nå har vi hatt møtet (familierådet) om det at jeg skulle få valp. Jeg skrev jo i presentasjonen av meg selv at jeg prøver å få en Toller valp. Møtet gikk vel så bra som jeg kunne ha håpet. Både mamma og stefaren min var veldig postive etter jeg hadde fått sagt mitt og de snakket om hunden som om vi allerede hadde kjøpt den. Mamma snakket med oppdretteren og nå har vi fått en uke til å betsemme oss.

La oss håpe på det beste! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Valpene kommer fra Tollerstemmen, og ble født 23. juli. Er utrolig spent! Jeg og mamma har gjort en avtale om at jeg skal få hund mot at jeg skal begynne å jobbe. Så da virker det jo som om hun er veldig på gli?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får valpen du ønsker deg!

Vi var selv i kontakt med Tollermarit og fikk kjøpe valp av hennes første kull. Pga. uheldige omstendigheter så måtte vi vente et år med kjøpet, og valget falt da på en annen oppdretter.

Synes du har gjort et kjempeflott valg av oppdretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hr nede paa en luguber internettkafe og blir helt roert, jeg. Kanskje det er varmen? Tollermarit er en serioes oppdretter som foelger dere fint opp ogsaa i ettertid! Vi har en nabo - venninne med valp derfra! Verdens nydeligste lille tollerfroeken! Lykke til med hvalpekjoep! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Jeanette! :)

Dette blir kjempe morsomt, nå får Elwira seg en tollervenn :)

Gleder meg veldig til du henter velpen din, og til at jeg får komme på besøk til dere :D

Gratulerer kjempe mye! Phoebe kommer til å få det kjempe fint hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må snart bytte rase jeg nå. En av tingene som gjorde at jeg falt litt for tolleren var at ikke så mange hadde dem:)

Tror dere har gjort et bra valg, både på rase og ikke minst oppdretter. Gull verdt å ha så flinke oppdrettere som tollerstemmen. Gratulerer

Hilsen fra den eldre tollergarden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk allesammen :P

Er helt i skyene nå! Har planlagt ALT, så nå er det bare for den lille valpen å krype inn i hjertene våre her i Bygdøy alle'. ;)

Tollermarit spurte også om noen forslag til navn et fint navn på J. Har noen her noen forslag? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Grattis ;) banana

Hmm.. På J..Er i Toller-prosjekt selv nå, og har funnet på et kjempe fint navn på J, men... Hmm.. :P * Egoistiske Christine*

Men J ja..

Java?

Jasper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...