Gå til innhold
Hundesonen.no

Skryte innlegg

Guest Vicky

Syns du hunden din er lur?  

19 stemmer

1. 1.

• Ja, selvfølgelig!
      8
    • Nei, den er litt dum
      4
    • den er lur, men den later som den er dum...
      7

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Nå har Vicky lært seg å danse freestyle til Poison av alice cooper!! hihi... har blitt så flink atte... Hun tar til og mest det mest kompliserte som ingenting!! er så stolt av gullet mitt :P Håper valpene blir like glupe :P;)

Skrevet

Hmm.. Bare tok litt dum.. :P Hehe..

Han er smart når han vil.. ;)

Freesstyle? Tøft.. :P Har så lyst å begynne med det..

Men bør kanskje vente med det til jeg skaffer meg en Bc en gang i tiden..

Hehe..

Du må filme det, også legger du det ut her.. :P :P

Guest Vicky
Skrevet

ja, skal snart få meg nytt bra film kamera ;) du kan jo begynne med Diego? Freestyle skal bare være morro og godbiter i begynnelsen :P senere begynner man å kreve, men ikke mye da :P

Guest Vicky
Skrevet

hihihihi ;) morro å lage danser med hund :P vicky kjenner rytmen i sange, så når hun hører poison av alice cooper gjør hun seg klar til å danse... hehehe :P

Skrevet

Tinka er en sleip hund - hun er egentlig innmari gløgg, men later som om hun er dum mens hun grubler på måter hun kan få i seg mest mulig mat ved å gjøre minst mulig.

Neida, i dag var hun faktisk veldig flink. Vi gikk gjennom alle bronsemerkeøvelsene uten godbiter/leke som belønning, og uten en ekstra bli-kommando på dekk etter holdt. Hadde vi tatt bronsemerkeprøven på skolegården i dag hadde vi nok helt klart bestått. Så da er det bare å få til øvelsene enda litt bedre, og mest av alt: Få dem til selv om det er andre hunder i nærheten. :wink: Og i tillegg så må vi ha en god dag. Helt klart - i dag hadde vi kanskje klart det, men det er langt i fra sikkert at vi hadde klart det i forigårs.

Guest Vicky
Skrevet

ja, Vicky er en luring... noen ganger stenger hun av ørene så hun gjør som hun vil... ;) som å jage katt f.eks... hehe

Skrevet

Mona bare later som om hun er dum så hun skal slippe å trene tenker jeg ;)

Begynner å lure når hun knurrer til sin egen hale.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...