Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline..

Mailin

Recommended Posts

Ok, nå tror jeg at jeg skal stille Lyng'en i september.. og lurer litt på hvilken farge det bør/skal være på utstillingsbåndet hans? Hvitt, beige, natur ( sånt her?) ? Han har en halv hvit krage og hvitt bryst, er ellers beige i fargen, red merle "all over".

Mailin som kanskje skal debutere i ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvitt er mest classy uansett, evt. lenke i gull og hvit line til, som jeg bruker. Stiller jeg tric uten krage bruker jeg sort line.

Så jeg ville nok aller helst brukt gullenke, dersom hunden er vant til strup da, ellers hvitt eller evt. beige vanlig bånd i nylon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville brukt beige av noe slag. Båndet skal jo ligge helt oppe uner halsen når man går, og der er hun ikke hvit. Uansett blir en hund aldri så hvit som en hvit utstillingsline, så den vil alltid se gul ut i forhold. Om ikke lina blir helt borte under pelsen da. Det beste er nok om du tar med deg hunden i en dyrebutikk og prøver ulike farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med LiLi om beige av noe slag. Ellers kan en gull lenke være meget pent, men det hvite kan fort skjemme pelsen og få den til å virke skitten. Japaneren skal aldri stilles i hvit lenke, det får dem på en måte feil farge av, de skal helst stilles i svart etter min mening.

Er det på rallarutstillingen dere skal debutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng er en liten gutt, bare for å kommentere det først LiLi;)

Skal se hva jeg finner, hvis jeg stiller ham andre vei har han ikke hvit krage. Kan teste litt på en dyrebutikk ja:)

Deco; skal stille ham på Rallarutstillinga ja, på søndagen (når agilityen også går, så jeg får sett på den også mens jeg er der :D ). Var et innfall egentlig, trenger en blå etter 15mnd og/eller en blå etter 18mnd (ag-/bruks ch;) for at jeg skal være fornøyd med utstillingene, i sept er han bare 12mnd:)

Mailin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt vilt med å finne en pen og passende utstillingsline til elsklingen. Dro til slutt innom en skomaker, valgte lærsnor, (kunne velge tykkelse og farge) og snille mannen bandt den opp for meg til en strup, med håndtak. Den ble kjempefin, veldig holdbar og sterk, og kostet bare en hundrelapp.

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...