Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline..


Mailin

Recommended Posts

Ok, nå tror jeg at jeg skal stille Lyng'en i september.. og lurer litt på hvilken farge det bør/skal være på utstillingsbåndet hans? Hvitt, beige, natur ( sånt her?) ? Han har en halv hvit krage og hvitt bryst, er ellers beige i fargen, red merle "all over".

Mailin som kanskje skal debutere i ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvitt er mest classy uansett, evt. lenke i gull og hvit line til, som jeg bruker. Stiller jeg tric uten krage bruker jeg sort line.

Så jeg ville nok aller helst brukt gullenke, dersom hunden er vant til strup da, ellers hvitt eller evt. beige vanlig bånd i nylon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville brukt beige av noe slag. Båndet skal jo ligge helt oppe uner halsen når man går, og der er hun ikke hvit. Uansett blir en hund aldri så hvit som en hvit utstillingsline, så den vil alltid se gul ut i forhold. Om ikke lina blir helt borte under pelsen da. Det beste er nok om du tar med deg hunden i en dyrebutikk og prøver ulike farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med LiLi om beige av noe slag. Ellers kan en gull lenke være meget pent, men det hvite kan fort skjemme pelsen og få den til å virke skitten. Japaneren skal aldri stilles i hvit lenke, det får dem på en måte feil farge av, de skal helst stilles i svart etter min mening.

Er det på rallarutstillingen dere skal debutere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng er en liten gutt, bare for å kommentere det først LiLi;)

Skal se hva jeg finner, hvis jeg stiller ham andre vei har han ikke hvit krage. Kan teste litt på en dyrebutikk ja:)

Deco; skal stille ham på Rallarutstillinga ja, på søndagen (når agilityen også går, så jeg får sett på den også mens jeg er der :D ). Var et innfall egentlig, trenger en blå etter 15mnd og/eller en blå etter 18mnd (ag-/bruks ch;) for at jeg skal være fornøyd med utstillingene, i sept er han bare 12mnd:)

Mailin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt vilt med å finne en pen og passende utstillingsline til elsklingen. Dro til slutt innom en skomaker, valgte lærsnor, (kunne velge tykkelse og farge) og snille mannen bandt den opp for meg til en strup, med håndtak. Den ble kjempefin, veldig holdbar og sterk, og kostet bare en hundrelapp.

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...