Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingsline..

Mailin

Recommended Posts

Skrevet

Ok, nå tror jeg at jeg skal stille Lyng'en i september.. og lurer litt på hvilken farge det bør/skal være på utstillingsbåndet hans? Hvitt, beige, natur ( sånt her?) ? Han har en halv hvit krage og hvitt bryst, er ellers beige i fargen, red merle "all over".

Mailin som kanskje skal debutere i ringen...

Skrevet

Jeg synes hvitt er mest classy uansett, evt. lenke i gull og hvit line til, som jeg bruker. Stiller jeg tric uten krage bruker jeg sort line.

Så jeg ville nok aller helst brukt gullenke, dersom hunden er vant til strup da, ellers hvitt eller evt. beige vanlig bånd i nylon.

Skrevet

Tror jeg ville brukt beige av noe slag. Båndet skal jo ligge helt oppe uner halsen når man går, og der er hun ikke hvit. Uansett blir en hund aldri så hvit som en hvit utstillingsline, så den vil alltid se gul ut i forhold. Om ikke lina blir helt borte under pelsen da. Det beste er nok om du tar med deg hunden i en dyrebutikk og prøver ulike farger.

Skrevet

Er enig med LiLi om beige av noe slag. Ellers kan en gull lenke være meget pent, men det hvite kan fort skjemme pelsen og få den til å virke skitten. Japaneren skal aldri stilles i hvit lenke, det får dem på en måte feil farge av, de skal helst stilles i svart etter min mening.

Er det på rallarutstillingen dere skal debutere?

Skrevet

Lyng er en liten gutt, bare for å kommentere det først LiLi;)

Skal se hva jeg finner, hvis jeg stiller ham andre vei har han ikke hvit krage. Kan teste litt på en dyrebutikk ja:)

Deco; skal stille ham på Rallarutstillinga ja, på søndagen (når agilityen også går, så jeg får sett på den også mens jeg er der :D ). Var et innfall egentlig, trenger en blå etter 15mnd og/eller en blå etter 18mnd (ag-/bruks ch;) for at jeg skal være fornøyd med utstillingene, i sept er han bare 12mnd:)

Mailin

Skrevet

Jeg har slitt vilt med å finne en pen og passende utstillingsline til elsklingen. Dro til slutt innom en skomaker, valgte lærsnor, (kunne velge tykkelse og farge) og snille mannen bandt den opp for meg til en strup, med håndtak. Den ble kjempefin, veldig holdbar og sterk, og kostet bare en hundrelapp.

Anbefales!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...