Gå til innhold
Hundesonen.no

TollerJeanette

Toller

Recommended Posts

Skrevet

Hei dere!

Nå har jeg da endelig kommet meg inn på siden her. Har hørt mye om stedet så forventningene er skyhøye! Er det noe gøy her da? :unsure:

Jeg heter Jeanette, 16 år og bor i Oslo. På fritiden driver jeg med hester og hunder. Elsker å ri, har alltid vært min store interesse, og har en drøm om å bli veterinær og spesialist på hester. Har også alltid likt hunder, men det er mer fordi jeg har hatt det rundt meg. Det er først nå i det siste jeg virkelig har begynt å elske disse dyrene også! Veldig fan av klikkertrening! :angry:

Utenom dyr gjelder det The Beckham's for meg! Jeg vet at det ikke er mange av dere som liker dem, og jeg vil nok få en del kritikk for det. Men jeg elsker den familien, de har så sterk kjærlighet for hverandre! Jaja... nærmere kan jeg snakke med spesielt interreserte.

Drømmer etterhvert om å konkurrere freestyle i dressurridning eller sprang. Innenfor hund vil jeg holde på med lydighet og freestyle her også, virker så gøy!

For tiden driver jeg med overtaling (ønsker meg så sårt en Toller valp! men mamma er ikke helt på samme plan enda). Har funnet oppdretter, veterinær, kurs og alt. Alt er klart! Det er bare mamma igjen. Så det blir spennende å se hva hun sier :unsure:

Ta gjerne kontakt! Elsker å prate!

MVH Jeanette

Guest Just me!!
Skrevet

Hei hei! Velkommen hit, koselig her vettu :angry:

Lykke til med hund, toller er en herlig rase :)

Skrevet

Hei og velkommen!

Joda, du har nok kommet til rett forum dersom du ser etter et aktivt hundeforum :angry: Skjer stort sett alltid noe i en eller annen tråd her.

Bare spør dersom det er noe du lurer på, og husk å lese Retningslinjene som du finner øverst til venstre.

Håper du vil trives :)

Skrevet

Hei Jeanette! :)

Endelig fikk jeg overtalt deg til å komme :P Og som jeg har sakt mange ganger, dette er et bra forum ja :angry: Håper virkelig du får tollervalpen, da kan vi trene sammen, gå på utstillinger og gjøre masse morsomt :) Håper virkelig du får overtalt moren din. Du er så flink med dyr, og klikkertrening har du jo blitt god på, så den hunden vil få det fint hos deg.

Håper virkelig du liker deg her Jeanette!

Klem fra din venn Heidi :D

Skrevet

Hei dere!

Nå har jeg da endelig kommet meg inn på siden her. Har hørt mye om stedet så forventningene er skyhøye! Er det noe gøy her da? :unsure:

Jeg heter Jeanette, 16 år og bor i Oslo. På fritiden driver jeg med hester og hunder. Elsker å ri, har alltid vært min store interesse, og har en drøm om å bli veterinær og spesialist på hester. Har også alltid likt hunder, men det er mer fordi jeg har hatt det rundt meg. Det er først nå i det siste jeg virkelig har begynt å elske disse dyrene også! Veldig fan av klikkertrening! :angry:

Utenom dyr gjelder det The Beckham's for meg! Jeg vet at det ikke er mange av dere som liker dem, og jeg vil nok få en del kritikk for det. Men jeg elsker den familien, de har så sterk kjærlighet for hverandre! Jaja... nærmere kan jeg snakke med spesielt interreserte.

Drømmer etterhvert om å konkurrere freestyle i dressurridning eller sprang. Innenfor hund vil jeg holde på med lydighet og freestyle her også, virker så gøy!

For tiden driver jeg med overtaling (ønsker meg så sårt en Toller valp! men mamma er ikke helt på samme plan enda). Har funnet oppdretter, veterinær, kurs og alt. Alt er klart! Det er bare mamma igjen. Så det blir spennende å se hva hun sier :unsure:

Ta gjerne kontakt! Elsker å prate!

MVH Jeanette

velkommen!

Hvilken oppdretter har du kommet frem til? :)

Skrevet

Heisann og velkommen! Håper du får deg tollervalp snart, en flott rase! :angry:

Skrevet

velkommen!

Hvilken oppdretter har du kommet frem til? :angry:

Siden hun antakelig sitter på fly nå kan jeg svare for henne. Kennelen heter Tollerstemmens kennel, hun skal kanskje få valp fra kull nr. 10 :)

Skrevet

Siden hun antakelig sitter på fly nå kan jeg svare for henne. Kennelen heter Tollerstemmens kennel, hun skal kanskje få valp fra kull nr. 10 :angry:

Ops. det var ikke kull nr. 10 men 11 :)

Skrevet

Takk dere. Det var svært hyggelig velkomst her på hundesonen i allefall! :angry:

Og hei til deg Lene! Vi har jo snakket sammen før vi :) Det er jo du som har den nyyyydelig valpen :)

Jeg har snakket med Tollerstemmen jeg :D Vi får bare se om mamma bestemmer seg innen søndag så har jeg en valp derfra :P

MVH

Skrevet

Heihei

Jeg har ikke hest på Hauger. Vet egentlig ikke helt hvor d er :unsure:

Men takk alle sammen :angry:

Jeanette

Skrevet

Jeg skal kjøpe valp fra Tollerstemmen i Sandnes faktisk. Kjørte dit i ferien nå og hilste på dem. Skal ta fly bort igjen om 8 ukers tid å hente den lille prinsessa mi:)

Skrevet

ÅÅ! :D

Har du en favoritt blant dem? Vet du hvem av dem du skal ha? Du har ikke tilfeldigvis noen bilder??? :D

:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...