Gå til innhold
Hundesonen.no

Vedlikehold av lærhalsbånd


Vala

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som dere skjønner, så trenger jeg noen tips til å vedlikeholde Sofus sitt halsbånd her... Det holder seg godt på "egen hånd", men allikevel, trenger nok en shinings for å ikke utsettes for en "tidlig" død :)

har hørt noe om sånn sadelolje eller noe.. men nå er jeg ikke den som er mest i nærheten av hester (ikke noe imot dem, men er liksom ikke der..), men kan man bruke noe annet eller? Vaselin kanskje?

Med andre ord, noe man kanskje har i lettere tilgjengelighet innenfor husets fire vegger?

Bukker og neier på forhånd :P

Skrevet

Kan du ikke stikke innom felleskjøpet å kjøpe salsåpe og lærbalsam? Det kan stå veldig lenge uten å bli ødelagt, og jeg mener å huske det ikke er så dyrt heller :) . Mendet er vel kanskje ganske unødvendig å kjøpe det hvis halsbåndet er det eneste utstyret i lær du har.? Ellers har jeg ikke noen gode tips...

Edit: på hooks.no har de lærsåpe i små pakker til 40 kroner, og lærbalsam til 70 kroner. Er ikke sikkert du trenger lærbalsam heller..

Skrevet

Kan du ikke stikke innom felleskjøpet å kjøpe salsåpe og lærbalsam? Det kan stå veldig lenge uten å bli ødelagt, og jeg mener å huske det ikke er så dyrt heller :angry: . Mendet er vel kanskje ganske unødvendig å kjøpe det hvis halsbåndet er det eneste utstyret i lær du har.? Ellers har jeg ikke noen gode tips...

Edit: på hooks.no har de lærsåpe i små pakker til 40 kroner, og lærbalsam til 70 kroner. Er ikke sikkert du trenger lærbalsam heller..

Eh, jeg vet faktisk ikke om det er felleskjøp her i Bergen jeg.. Har hørt om det fra flere steder, men aldri dumpet over det her i området.. hooks.no.. skal sjekke det ut jeg!

Takker og bukker, Elisabeth;)

Du kan godt bruke skoimpregneringsfett med minkolje.

Med minkolje? Har aldri sett noe sånt i skoimprignering, men kanskje jeg ikke har sett godt nok etter?

Skal sjekkes opp!

Skrevet

Minkolje er kjempebra. Og selges i skoforretninger. Blankt fett på boks... :)

Ellers så kjøpte jeg en gang for veldig lenge siden en boks med bivoks. Den bruker jeg til skinnsofaen, belter, halsbånd, kobbel, sko osv. Til å "mette" treverk (salongbordet) og til verandabordet av plast :angry:

Skrevet

Minkolje er kjempebra. Og selges i skoforretninger. Blankt fett på boks... :)

Ellers så kjøpte jeg en gang for veldig lenge siden en boks med bivoks. Den bruker jeg til skinnsofaen, belter, halsbånd, kobbel, sko osv. Til å "mette" treverk (salongbordet) og til verandabordet av plast :angry:

Eeehh, her må du forklare litt nærmere.. Vil ikke det bare bli gris hvis du smører det på et plastbord? Det suger jo ikke akkurat inn tingene ville jeg tro..

Skrevet

Eeehh, her må du forklare litt nærmere.. Vil ikke det bare bli gris hvis du smører det på et plastbord? Det suger jo ikke akkurat inn tingene ville jeg tro..

Nei faktisk ikke.

Jeg smører på i ett tynt lag, og bordet for en slags "hinne" og er mye lettere å holde rent etterpå. En omgang hver vår før det tas i bruk, og bordet er fint som nytt... :angry:

Skrevet

Eh, jeg vet faktisk ikke om det er felleskjøp her i Bergen jeg.. Har hørt om det fra flere steder, men aldri dumpet over det her i området..

Felleskjøpet ligger på Laksevåg Vala :angry: Ligger nedenfor Laksevåg senteret hvis du vet hvor det er. Jeg kan være med deg en dag hvis du overhodet ikke har peiling :)

Guest Christine
Skrevet

Fellskjøpet, Bergen:

Felleskjøpet

Vågsgaten 22 - 5161 Laksevåg

Tlf. 55 94 32 00 - Faks 55 94 32 48

Skrevet

Vala:

Neste gang vi går tur sammen,så skal jeg vise deg.jeg kan smøre det for deg om du ønsker også.

I tillegg så kan jeg vise deg hvilken butikk du kan gå i for å få tak i lærfett.(ligger i byn)

Skrevet

Felleskjøpet ligger på Laksevåg Vala :P Ligger bedenfor Laksevåg senteret hvis du vet hvor det er. Jeg kan være med deg en dag hvis du overhodet ikke har peiling :P

Pinlig... :lol: Ja, jeg har jo jobbet på de trakter selv for eh... tre år siden eller så... jeeezeez...

Fellskjøpet, Bergen:

Felleskjøpet

Vågsgaten 22 - 5161 Laksevåg

Tlf. 55 94 32 00 - Faks 55 94 32 48

Hehe, jada, bare gjør meg enda flauere :P Tusen takk for adressen :P

Vala:

Neste gang vi går tur sammen,så skal jeg vise deg.jeg kan smøre det for deg om du ønsker også.

I tillegg så kan jeg vise deg hvilken butikk du kan gå i for å få tak i lærfett.(ligger i byn)

Supert Lisa, tusen takk! Burde jo tenkt meg at du hadde peil på dette. Men tanken krysset meg faktisk ikke!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...