Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter din hund?


Shortybebeh

Recommended Posts

Satt å tenkte på det.. hvorfor heter din hund det den heter?

Min første hund Sofus ble kalt Sofus fordi mamma hadde en Lada som het Sofus.. :wub:

Min andre hund Otto ble kalt Otto etter min bestefar, Per Otto.

Min tredje hund, som jeg venter på, skal hete Gizmo, etter mogwaien Gizmo i filmen Gremlins.

Fordi jeg er sfx`er (gremlins var vel den første filmen jeg så med spesialeffekter..) og fordi papilloner ligner på mogwaier.

Så, hva heter din(e) og hvorfor?

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Pia - hun het Mina når hun kom til oss, og Mina & Nina (meg) er veldig likt. Mens vi lette etter et passende navn sa min mann hele tiden: Pappa si pia! (Som i jente), Vi var inne på Nemi, men opdretter ville at hun skaulle ha et navn som var kort og endte på -a. Så da endte vi like godt opp med Pia.

Cleo - jeg ville at hun skulle hete Dior, Baby eller noe sånt kosete jentete. Men det ville ikke min mann. Mens vi satt å snakket/diskuterte om navn, så vi "Egypt" serien på NRK. Og jeg forselo (mest som en spøk) Cleopatra. Og det syntes min mann var et fint navn, og vi forkortet det ned til Cleo. Nå kan jeg ikke tenke meg at hun skulle hete noe annet (vi henter henne om nøyaktig en uke og 4 timer!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddbjørn... Labbetuss er jo en bamse.... oddbjørn var et hysterisk morsomt navn for en 10åring og når oppdrettere kalt han det, var det ikke snakk om å bytte...

Victor ble hetende Victor fordi oppdretter ga han det navnet. Ble bare sånn...

Amandus fordi jeg likte navnet, også passet det så godt på han.

Arnold... vet ikke... mannen som ga han det navnet :wub:

Jenna... vi lette lenge lenge lenge og til slutt tok vi det. Likte det da. Har funnet ut at det ikke var så bra likevel... Gikk opp for meg at det var veldig likt minstejenta emma`s navn..

Leo fordi jeg synes det var fint og fordi det passet så godt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår første hund het Frøya- Trollheimens Frøya, en GS. HUn fikk vi som treåring, og vi likte navnet som fulgte med, så lot være å bytte.

Min andre hund het Puma, oppkalt etter et militørt kjæretøy, helikopter eller noe. Han fikk det hos sin første eier, men jeg synes navnet var knalltøft og lot han ha det.

Krokodillen jeg har nå heter Felix, han er oppkalt etter boxeren Felix i Anne B. Ragdes ungdomsbøker- som jeg elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla ble kalt Vesla av oppdretter fordi hun var den minste i kullet. Hun skulle egentlig hete Frøya, men så synes moren min at vi skulle beholde navnet Vesla siden det var det hun var blitt kalt når hun var hos oppdretter. Angrer litt på navnevalget nå.

Lisa- er ikke sikker på hvorfor hun har fått det navnet. Da hennes forrige eier fikk henne het hun Stella, men han likte ikke navnet så han ga henne navnet Lisa istedet. Da besteforeldrene mine fikk henne litt senere, beholdt de navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke heter Loke fordi Herman var for dumt på han (han het det når han kom) Stamtavlenavnet er BH Skuldh noe som altså betyr henholdsvis kvinneundertøy og skjebnegudinne, festlig men litt for slemt..

Jeg har alltid likt mytologi og alltid heia litt på "skurken" og i norrøn mytologi er det den mørke, tvekjønnede og upålitelige jotnen Loke som har skurkerollen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt dette en del ganger før men, Chessea heter Chessea fordi:

Chess= Hun er svart og hvit, som et sjakkbrett.

Sea= Hun er en vannhund, og det er tradisjon hos oppdrettet at tispene slutter på -sea. (Uttales -si)

På stamtavlen heter hun: Golden Water's Bj Chesea of Eastsea.

-Bj, fordi hun er fra b-kullet og er født i juni.

-Chesea med en -s fordi det ikke var plass til to i stamtavla. :wub:

-of Eastsea, fordi vi holder til på østlandet.

Oppdretteren har navngitt begge sine kull av min rase slik. Det første kullet hadde G W's A Navn of Southsea/Westsea osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund Chrissy - Hun var importert fra tyskland så hun hadde et laaaang tysk kennelnavn med Kirsten på slutten. De som kjøpte henne fra oppdretter kalte henne for kiss. Da vi overtok henne nektet mannen min å kalle henne Kiss, så vi endret det til Chris som etterhvert ble Chrissy.

Min nåværende hund Luke - Verken jeg eller mannen min klarte å finne på et navn til han. Vi diskuterte frem og tilbake, men ble ikke enig. Ungene til søstren min kom for å se han og de foreslo Luke ( de hadde akkurat vært på kino og sett starwars - Luke skywalker) Både jeg og mannen min likte Luke, så det ble til det. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simba ble kaldt simba fordi vi fikk han når løveneskonge var på topp :wub:

laicka ble hetene det pga vi syntes det var et fint navn.

nadia fikk navnet pga. at det var et program på tv`en som het nadia eller noe, og syntes det passet til henne.

amy fikk navnet amy pga. jeg har alltid syntes det navnet var fint :lol::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Shani- fikk navnet av oppdretter (Wildsides Qui Shani)

Stevie- når jeg fikk ham bodde jeg fortsatt hjemme og en av betingelsene for at jeg skulle få ham var å gi ham navnet til min far sin store helt: Stevie Ray Vaughan. Etternavnet ble for dumt... Ray ble litt rart på Bergensk :rolleyes: Så da ble det Stevie. (Kennel navn: Tibkis Keep It Up Stevie Sar-Gol)

Blaze- Blaze skulle egentlig ha ett navn på ö. Vi fant ikke noe navn på det... Min samboer var, i den perioden hun ble født, endel på utdrikkningslag. I så han var noen ganger på utestede Blaze (stippeklubb) Så da ble navnet Blaze (oppdretteren trodde det var pga hun var rød. blaze betyr flamme på engelsk :wub: ) Kennel navn: Glimmergruvans ö-Blaze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miko: Noen uker før Miko ble født fikk vi beskjed fra oppdretter at vi kunne tenke på 2 navn på M.

Det ble da: Mister Miko.

Ville at et av navnene kunne brukes daglig :wub:

Bailar: Oppdretter ga oss 3 forskjellige navn å velge i å vi valgte: Bailar el Mambo.

Å da ville vi bruke Bailar til daglig, syns det er veldig fint, har ikke hørt om noen andre hunder som heter det :wub:

Syns det er litt tøft at de blir kalt noe til daglig som har med stamtavlenavnet å gjøre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar - oppkalt etter sin far, og en konge i Irland

Nena - Pappa sin yndlingssang er en tysk sang om mange luftballonger, hun som synger heter Nena og det er jo et ganske fint navn så hun ble hetende det :wub:

haha, 99 red baloons (hatt det hysterisk gøy med den på Singstar 80's gjennomtia :wub:

Aris heter egentlig Heirofia's Hot Chilli, han er det såkalte "Hot Kullet" Fordi faren heter Hot Gossip så de skulle ha navn etter han. Jeg hadde egemtlig litt lyst på Hot Superstar jeg da men, det ble Hot Chilli. Aris er daglignavnet, mamma hadde hørt det, men den hunden het egentlig Ares (gresk gud eller noe) men vi beholdt Aris

Xanto (santo) X kullet, den gangen ble det bare stamtavle navnet som var vanlig navnet (nokså ferske hundeeiere :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero heter Ero fordi vi hadde ikke noen bedre forslag akkurat da. Det var ei venninne av meg som foreslo det navnet. Ganske tilfeldig egentlig, men vi er fornøyd.

Oppdretternavnet Chiwalis Smells Like Lagerfeld ble værende det fordi oppdretteren ville at alle skulle hete kennelnanvet+Smells Like+parfyme. At det ble lagerfeld var muligens også litt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille heter Lille etter Lille Venn, noe jeg kalte en kamerat av meg. Og, jeg likte ikke navnet Zorba - som hun het da jeg fikk henne, og stamtavlenavnet hennes liker jeg ikke. Derfor ble det Lille Venn, Lille til daglig.

Kali fikk navnet sitt fordi det bare datt ned i hodet på meg. Hun er ikke akkurat noe dødsgudinne da, men hun kler navnet lell.

Ronja, Cindy og Easy het hva de het før de kom hit. De blir til daglig kalt Brutal, lille rotte og pysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka heter Tinka fordi det var det navnet alle i familien kunne tenke seg å rope ute på tur, så da ble det Tinka. Kennelnavnet har jeg ikke bestemt selv, men jeg mistenker at det har noe med det store overbittet hennes å gjøre (Lorca's Dramatic Look).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubbelille het Tommy fordi han var en av de 2 største rampene i kullet, han er oppkalt etter Tommy i Tommy&Tiger'n..

Herverket het Hero da jeg fikk han 14 mnd gammel, og jeg vurderte en stund å bytte til Virrum, men det ble liksom aldri noe av..

Zarten heter Zar fordi kennelnavnet hans ender med Balthazar, oppdretteren hans kalte han det før jeg henta han, og jeg syns det var fint..

Dinersen heter Dina, og hvorfor må dere nesten spørre Belgerpia om - det var hun som døpte henne.. hehe - Men hun kler navnet sitt, hun ER Dina, hun :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet til Ice er Ringreven IceBlue Indigo. Da de kalte han for Ice til daglig så ble det værende. Passer fint det. Men da må jo neste hund hete Dobbel (Ice) eller Smirnoff ( Ice), for da høres det bedre ( eller morsommere) ut når jeg roper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Vicky er oppkalt etter min oppdretters barnebarn- Sol Victoria: Vicky

Kelly heter Kelly fordi det betyr Warrior/Defender og er Celtisk. Som jeg syns passet henne :) også heter Kelly`s mamma Kali. Så det passet litt. Også heter Vicky`s flotte bestemor Trijem Kelly on Easy Street. Det er henne Kelly er oppkalt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pito heter Pitofina fordi at "Pitufina" betyr jentesmurf på spansk. Jeg syns det var søtt. Men hvis jeg hadde skrevet navnet som Pitu så hadde alle kalt henne Pitu og ikke Pito (spanjoler uttaler "u" som "o")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...