Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det fler oppdrettere her?

Guest Vicky

Recommended Posts

jepp jeg er oppdretter vi venter kull nr 4 om bare noen uker :) , gleder meg som en hund til de kommer :)

vi har hunder av rasen Japansk Spisshund og Samojed men driver bare med japanerene for samojeden vår har desverre sterk-hd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en oppdretter av Shetland shepdog her, men skulle ikke dette ligget på hundesnakk eller no?

Tamtamtei! (fanfare) Er det meg du tenker på :)

Ja, jeg er oppdretter av Sheltie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

regner med å parre Vicky i september, eller så blir det sommer valper... Vi vil ha det godt gjennom tenkt :) skal tross alt lage aussier av beste kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Tini skal ha vårt første kull sommeren om 2 år.. Gleder meg.. skal beholde en tispe valp.. ( håper på en hvit/ rødtigret tispe) skal finne en hvit /rødtigret gutt til Tini...

Kan hende jeg kjøper en tispe valp før det.. Vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Gratulerer du og!! Blir spennende :P morro at det er flere "ferske" oppdrettere her... Gruer meg litt... men men, det går nok bra.. klarer liksom ikke helt å tro at min lille baby skal ha valper ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hadde vore utrolig tøft med en Blue merle Chow.. :P

Av en eller annen grunn så har jeg lyst på en Black and tan Chow.. :P

Vet ikke hvordan det hadde sett ut.. :P hehe

Eller en Aussie med Chow chow pels.. ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du og!! Blir spennende :P moro at det er flere "ferske" oppdrettere her... Gruer meg litt... men men, det går nok bra.. klarer liksom ikke helt å tro at min lille baby skal ha valper  ;)

Gruer meg jeg også.... :P Men jeg har 2 år på meg da).. da er tini 2 1/2 år..Skal parre u så hun får valper i sommerferien! eller rett før! Jeg skal sluke i meg så mye info som mulig fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...