Gå til innhold
Hundesonen.no

Lei av freewebs

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Nå er jeg rimelig lei av freewebs altså!

Jeg vil ha en hjemmeside med ferdige templates, men at jeg kan endre på de ved et lite trykk/laste opp mine egne. Jeg vil kunne få bloggen inn i ramma, men noen som har gratis steder som tilbyr det? tviler...

Har vært en del sånne tråder før, men jeg vil ha en stabil NORSK hjemmeside generator. Altså noe a'la freewebs på norsk!

Ja, jeg vet det..Kan likesågodt få noen til å lage en hjemmeside til meg, mot betaling, men jeg føler det iikke er no vits med domene eller en side som koster masse penger, før neste sommer, når jeg får valpen i hus.

*sukk*

Home er alt for komplisert for meg. Finner hverken foran eller bak.

Skrevet

Jeg kan gi deg hjemmesidesnekrekurs og lære deg hvordan du enkelt kan oppdatere sidene du vil oppdatere... Men for all del - jeg syns freewebs-siden din fungerer veldig bra. Den er et eksempel på at freewebs kan være noe mer enn bare animasjoner, dill og herk. ;)

Jeg vet ikke om det er masse penger for deg, men jeg betalte ca 500kr for domene og webhotell hos b-one og er kjepe fornøyd.

500 kroner er nok en god del mer for en fjortenåring enn en trettiåring, dessverre.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er masse penger for deg, men jeg betalte ca 500kr for domene og webhotell hos b-one og er kjepe fornøyd.

Jeg betalte 400 samme sted. ;)

Guest Christine
Skrevet

Hmm..Joda. Men jeg bruker vanligvis laaang tid på å skjønne noe, så HTML, FP og slike ting, kommer aldri til å sette seg i hjernen min.

*mumle noe om å farge håret svart <_<*

Edit: Ingvild..Jaaa, jaaa ;)

Har da side på home må vite : http://www.home.no/heste-berta/ ;)

Venter fortsatt på mail med registreringen av den nye home siden min..Har ventet i over 2-3 måndeder nå..

*Mumle no om at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves*

Skrevet

Hmm..Joda. Men jeg bruker vanligvis laaang tid på å skjønne noe, så HTML, FP og slike ting, kommer aldri til å sette seg i hjernen min.

*mumle noe om å farge håret svart <_<*

De har hjemmesidegenerator også da. ;)

Guest Christine
Skrevet

De har hjemmesidegenerator også da. ;)

Unnskyld, men det er? ;)

Edit:

Charlotte: Blir ikke det litt dyrt da? Med tanke på domene, webhotellet og selve telefonregningen. Kommer jo til og ringe folk i hytt og pine for å få hjelp :rolleyes:

Liv Anne forklarte forresten hva hjemmesidegenerator var......Så nå vet jeg det ;)

Skrevet

Unnskyld, men det er? :)

Edit:

Charlotte: Blir ikke det litt dyrt da? Med tanke på domene, webhotellet og selve telefonregningen. Kommer jo til og ringe folk i hytt og pine for å få hjelp :rolleyes:

Liv Anne forklarte forresten hva hjemmesidegenerator var......Så nå vet jeg det :P

Kan prøve å hjelpe deg vettu :P Du trenger jo ikke ringe- går like fort på msn. Kan hvertfall hjelpe deg med ting i front page- noen som skal ha en takk her for god hjelp (og tålmodighet) sånn at jeg skjønte det med front page og iframe og sånn :P

Skrevet

du må jo ikke kjøpe domene og webbhotel ennå siden du venter på andre hunden. Klarer deg fint me f.eks bare home, og det navnet (evt bruke www.***.moo.no i mens. :)

Guest Christine
Skrevet

du må jo ikke kjøpe domene og webbhotel ennå siden du venter på andre hunden. Klarer deg fint me f.eks bare home, og det navnet (evt bruke www.***.moo.no i mens. :)

Jepp, det jeg tenkte på.

Skrevet

Jepp, det jeg tenkte på.

og jeg kan sikker prøve å hjelpe deg jeg også :) selvom jeg ikke er så veldig flink til å forklare :P Og er ikke alt jeg kan ennå-

Men bar eå legge meg til på msn, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg :P

Kunne egentlig lagd siden til deg også, gratis :P men er ikke veldig flink.

Guest Christine
Skrevet

Monica: Du er jo råflink, men vil prøve litt selv først :)

index.html er ikke opprettet av hjemmesideeditoren, og kan derfor ikke redigeres med dette verktøyet.

Det har det stått i 2-3 måneder nå!

Skrevet

Synes også det er den mest oversiktlige av gratissidene. :wub:

Den er ikke gratis?

Tror man må betale en liten sum for å ha den, men den er veldig enkel da:D

Guest Christine
Skrevet

Den er ikke gratis nei...Kunne gjerna ha betalt den liksom, men jeg vil ha Milo som layout, og det går ikke på denne siden etter det jeg har prøvd...

Skrevet

Den er ikke gratis nei...Kunne gjerna ha betalt den liksom, men jeg vil ha Milo som layout, og det går ikke på denne siden etter det jeg har prøvd...

Ser stygt ut som om du må lære deg litt hjemmesidelaging med frontpage/html + litt photoshop inne i bildet :)

Guest Christine
Skrevet

Ser stygt ut som om du må lære deg litt hjemmesidelaging med frontpage/html + litt photoshop inne i bildet :)

*late som om jeg ikke ser dette svaret* :rolleyes:

Skrevet

Du trenger ikke å ha det så avansert da, det er bare å laste ned Dreamweaver. Pisslett! Og når du har konto på home.no fra før av kan jeg nesten forklare deg uten programmet foran oss, selv om det er kjempelenge siden jeg har brukt det.

Guest Christine
Skrevet

Hmm...Men pappa klikker jo om jeg laster ned noe. Skal se an over helga, har funnet ut noe genialt om freewebs. Så får jeg se, blir jeg fornøyd med freewebsen så blir Home prosjektet et lite mini prosjekt, til jeg får til og lage en side :)

Også bestiller jeg ferdg hjemmeside til neste år :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...