Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopsjenta

Muffins

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Har nesten akkurat registrert meg, under navnet "Muffins". De jeg ville ha var opptatt, så da tok jeg noe annet jeg liker godt, hehe..

Heter Charlotte og er 16 år. Er kjempe glad i hunden min Sako, og nå venter vi en liten mops 11. august! Gleder meg sinnsykt :P;) Så, det blir gøy! Snakkes :P :P

Skrevet

Heisann, velkommen hit! :P

Er bare å legge ut bilder hvis du har det, det liker vi!

Hva "bruker" du hundene dine som? :P Familie hund, eller trener du noe spessielt?

Skrevet

Hei og velkommen hit :P

Blir spennende med valp da, er mops ny rase for dere, blir det din hund? Gleder oss til bilder :P

Håper du vil trives, husk også å lese gjennom Retningslinjene som du finner øverst til venstre i forumet :P

Skrevet

Sako er ikke en mops, han er en norsk grå elghund! :P Han er en ordentlig familiehund, men pappa bruker han også til elgjakt. Mopsen blir mest min hund ja, også mamma sin da. Blir for det meste en familiehund, men har også lyst til å trene lydighet med den. Starte med valpekurs osv. :P

Skrevet

Hei! Om det er din valp i bildet ditt, så er det hentet fra Ehfi eller?

Da skal vi få valp fra samme kull! Jeg henter min 10. august :icon_redface:

Skrevet

Hei! Om det er din valp i bildet ditt, så er det hentet fra Ehfi eller?

Da skal vi få valp fra samme kull! Jeg henter min 10. august ;)

Ja, fra Ehfi! ;) Så gøy at de er fra samme kull ;) Skal du ha tispe eller hannhund? Sort eller fawn? ;)

Skrevet

Ja, fra Ehfi! ;) Så gøy at de er fra samme kull ;) Skal du ha tispe eller hannhund? Sort eller fawn? ;)

Jeg skal ha fawn hannhund! Han som heter Doppler på bloggen om du har sett ;)

Skrevet

Jeg skal ha fawn hannhund! Han som heter Doppler på bloggen om du har sett :P

Åja, så koselig :) Skal ha fawn tispe jeg da, vet ikke hvilken enda :P Du får kose deg med din valp når den kommer da, det skal hvertfall jeg :P Så kan vi jo snakkes når de gror opp :P hehe :P

Skrevet

Hehe, ja! Vi får gjøre det :wub:

Jeg vet ikke hvilken jeg får enda jeg heller, men det er en av to, og begge de lyse hannhundene har fått navn så.. Gleder meg, gleder meg, gleder meg! Lykke til med den! Har du funnet navn da?

Skrevet

Hehe, ja! Vi får gjøre det :D

Jeg vet ikke hvilken jeg får enda jeg heller, men det er en av to, og begge de lyse hannhundene har fått navn så.. Gleder meg, gleder meg, gleder meg! Lykke til med den! Har du funnet navn da?

Min skal hete Troja :wub: Syntes det var litt kult! Også er det jo kort og greit når man kaller på den :lol: Hva skal din hete da?? :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...