Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hunderase ville du beskrevet deg selv som?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Er ikke helt sikker på hvilken rase jeg ville beskrevet meg selv som...

Kan jo beskrive meg selv med ti setninger, så kan dere se hva som passer. :P

Jeg liker å bade, men ikke når det er kaldt

Jeg liker å lære, bare det er noe gøy jeg lærer, og når jeg er lei av å lære lærer jeg ikke stort :P

Jeg liker å slappe av på sofaen og har ikke noe imot å være for meg selv, samtidig som jeg har det gøy når jeg er med venner

Jeg liker å sitte helt stille å bare se på ting rundt meg

Jeg har sterk vilje, men er villig til å høre andres mening også og er ganske kreativ

Jeg prøver alltid å finne en løsning

Jeg er ikke særlig kraftig bygd, men ganske høy og tynn

Jeg setter veldig pris på dem jeg er glad i

Jeg kan av og til få litt kick så jeg har mest lyst til å bare løpe eller lage lyd for å få ut energi

Noen forslag? :P

Du høres ut som en mynde av et eller annet slag. Whippet kanskje?

Vanskelig vanskelig...

Hvilken hunderase passer til en dyreelskende rimelig sterk treningsnarkoman som er gjennomsnitthøyde?

Hmmm... Forslag? :P

Border collie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med ä finne ut hvilken rase jeg er? ;)

Klarer det ikke selv ;)

Elsker ä trene

Digger ä löpe(spesielt sprint, det er jo bare morro!)

Klarer ikke sitte stille uten ä gjöre noe

Har et kraftig temperament

Kan väre irriterende

Smiler omtrent konsant, bare ikke när jeg er sinna ;)

Prater mye

Ikke glad i ä bade

Vet ikke om jeg har sä mye mere ä si ;)

Häper noen finner ut av det, haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med ä finne ut hvilken rase jeg er? ;)

Klarer det ikke selv ;)

Elsker ä trene

Digger ä löpe(spesielt sprint, det er jo bare morro!)

Klarer ikke sitte stille uten ä gjöre noe

Har et kraftig temperament

Kan väre irriterende

Smiler omtrent konsant, bare ikke när jeg er sinna ;)

Prater mye

Ikke glad i ä bade

Vet ikke om jeg har sä mye mere ä si :P

Häper noen finner ut av det, haha ;)

Høres akkurat ut som min dalmatiner - bortsett fra det kraftige temperamentet, da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig vanskelig...

Hvilken hunderase passer til en dyreelskende rimelig sterk treningsnarkoman som er gjennomsnitthøyde?

Hmmm... Forslag? ;)

En liten, lekker huskyfrøken=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg tror ikke jeg ligner mest på ulvehund, selv om jeg har visse likhetstrekk med den rasen. Jeg kan være veldig godmodig og litt "daff" og rolig, og klarer å finne løsninger på det meste. Pleier å tenke at "jaja, det ordner seg" og det gjør det som regel.

Men på den annen side.. Jeg er veldig hissig av meg, og tenner lett. Men jeg er aldri langsint. Jeg er normalt høy, og ganske kompakt. Samtidig er jeg i god form og jeg liker å trene. Jeg er åpen for det meste, og snill med omtrent alle, selv om visse personer får man jo i vrangstrupen, sånn er det vel for alle ;) Jeg er sta.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie, du må vel være en terrier av noe slag? Bullterrier er det første som slår meg.. Eventuelt rottis?

Hva med meg da? Kan være lat, men blir sur, rastløs og irritert av å bare sitte inne. Det må SKJE noe, må få gjort noe, hver dag. Veldig glad i mat, glad i å bade om det ikke er kaldt, liker morsomme og irriterende ting som å prøve å fange raske akvariefisk med liten håv, for utålmodige og utakknemlige kunder:p Hissig, men kortsint, vil gjerne ty til fysisk vold om jeg blir skikkelig sur;) Middels høy, relativt slank. Elsker å være ute i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange måter ligner jeg på en labrador:

Jeg er glad i god mat (min og en labradors definisjon på god mat er nok litt forskjellig).

Jeg er glad i dem jeg kjenner godt, og har ikke noe behov for å stikke av fra dem. Jeg liker å være sammen med dem jeg bryr meg om!

Jeg har ingen problemer med å ligge på sofaen og slappe av en hel dag.

Jeg har heller ingen problemer med lange skogsturer - når som helst på døgnet (men jeg liker ikke å trene som i jogging osv).

Jeg liker å bade.

Jeg har for øyeblikket kort hår (klipte meg i dag).

Jeg er egentlig litt lat, og i likhet med en labrador kan jeg ofte tenke på hvordan jeg kan gå en gang i stedet for to, eller hvordan jeg kan unngå å gjøre diverse ting.

Jeg er smart.

Jeg er tålmodig.

Jeg er glad i hunder.

Jeg liker å bli kjent med nye mennesker, men har ikke et akutt behov for å hilse på alle jeg møter. Jeg kan dessuten ha litt vansker for å ta initiativ til å prate. Der er jeg nok mest ulik en labrador.

Jeg har sterke meninger om hva jeg liker, ikke liker osv, men jeg er veldig åpen til å høre på hva andre har å mene allikevel. Jeg er ikke umulig å overtale, men det må ofte veldig mye til.

Jeg har god hukommelse, og nokså god logisk sans. Selv om det innimellom kan virke som om jeg knapt eier hjerneceller.

Jeg tror allikevel ikke at labrador er rasen jeg ligner mest på... Forslag til rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

troe nåkk jeg er en liten terrier av noe slag..

jeg er liten i vekst, men kan være stor i kjeften (kanskje for ovfte)

er sta

blir fort oppgiret

skjelden jeg starter noe krangel, men er aldri den som gir meg

liker å ligge i sofan på kveldene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha beskrevet meg selv som en strihåret dachs (: Jeg er like sta som hunderasen, er ikke så høy, og jeg liker å ta mine egne meninger, akkurat som dachsen, jeg trenger mye trim ;) Hehe.. Jeg er litt krevende av meg.. Jepp, jeg er en dachs i fåreklær :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange måter ligner jeg på en labrador:

Jeg er glad i god mat (min og en labradors definisjon på god mat er nok litt forskjellig).

Jeg er glad i dem jeg kjenner godt, og har ikke noe behov for å stikke av fra dem. Jeg liker å være sammen med dem jeg bryr meg om!

Jeg har heller ingen problemer med lange skogsturer - når som helst på døgnet

Jeg liker å bade.

Jeg har for øyeblikket kort hår (klipte meg i dag).

Jeg er egentlig litt lat, og i likhet med en labrador kan jeg ofte tenke på hvordan jeg kan gå en gang i stedet for to, eller hvordan jeg kan unngå å gjøre diverse ting.

Jeg er smart.

Jeg er tålmodig.

Jeg er glad i hunder.

Jeg liker å bli kjent med nye mennesker, men har ikke et akutt behov for å hilse på alle jeg møter. Jeg kan dessuten ha litt vansker for å ta initiativ til å prate. Der er jeg nok mest ulik en labrador.

Jeg har sterke meninger om hva jeg liker, ikke liker osv, men jeg er veldig åpen til å høre på hva andre har å mene allikevel. Jeg er ikke umulig å overtale, men det må ofte veldig mye til.

Jeg har god hukommelse, og nokså god logisk sans. Selv om det innimellom kan virke som om jeg knapt eier hjerneceller.

Jeg tror allikevel ikke at labrador er rasen jeg ligner mest på... Forslag til rase?

FIONA :)-Stor puddel.. Tok bort litt av det du skrev jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Gudene vet :rolleyes: Kanksje dere kan prøve? :)

-Liker å bade

-Litt "sky" ovenfor fremmede

-Men, jeg liker å bli kjent med nye og

-Trofast :P

-Aktiv, men av og til lat

-Hundelsker

-Smart, men litt blond og :P

-Ikke så tålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er litt sånn langhåret Basset, men etterhvert som jeg har blitt trent på friluftsliv av disse tollerdamene, nærmer jeg meg vel en toller, uten noe særlig jaktinstinkt (tror jeg :) )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...