Gå til innhold
Hundesonen.no

Miko har vært på sin første trening i dag

Miko

Recommended Posts

Skrevet

I dag tok vi skrittet å reiste opp på Gulset for å prøve oss på agilitybanen.

Jeg har utsatt det litt fordi jeg trodde Miko ville oppføre seg like tullete som han har gjort den siste tia... :devilbanana:

Han er jo midt i "virre-alderen".

Men han overrasket meg, han oppførte seg kjempe bra, å var jo kjempe flink.

Å jeg fikk kontakt, det er vel første gang jeg har fått når det har vært andre hunder i nærheten.

Jeg fikk beskjed om å prøve å lokke han over hinderet, men det trang jeg ikke, Miko han spratt over å syns det var morro :P

Etter litt slapp vi han, å da hoppet han over 3 hinder som jeg ba han om før han satte av gårde å over stigen.

Den syns han var kjempe kul å gå på, å gjorde det gjerne flere ganger.

Han torte åsså å gå igjennom røret.

Så dette gikk over min forventning :(

Det var åsså kjempe koslige folk der, tusen takk for hjelpen Astrid/Vicky :P

Nå gleder vi oss til trening på søndag.

Et bilde av Miko midt i et hopp:

i197008153_91655.jpg

Guest Vicky
Skrevet

Miko var utrolig flink :devilbanana: Du har virkelig grunn til å være stolt av ham! :(

Skrevet

så morro.. skal snart på kurs med Tini selv.. blir morro..

Lykke til med konkurangse.. må komme å se på en gang!

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...