Gå til innhold
Hundesonen.no

røyting/flass..


Prins

Recommended Posts

Prins har flass i pelsen og røyter noe forferdelig! bare du stryker hånda over ham sitter du me hundehår i hånda... har gitt ham makkekur og han går på Henne pet food. han har jo flyttet til meg for en drøy mnd si,kan det ha noe med det å gjøre? evt hva kan jeg gjøre for å få en fin pels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han brukt dette fóret i lang tid?

Det er heller ikke unormalt at hunder røyter på denne årstiden, og flasset kommer av røytingen, eventuellt dette at han har fått nytt hjem også.

Gi han en grundig dusj med en god shampoo, gre han godt og tørk han grundig. Du skal se pelsen kommer seg etter hvert. Gjør den ikke det, ta kontakt med veterinær.

For bedre gland i pelsen kan du gi hvetekimolje eller ølgjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han brukt dette fóret i lang tid?

Det er heller ikke unormalt at hunder røyter på denne årstiden, og flasset kommer av røytingen, eventuellt dette at han har fått nytt hjem også.

Gi han en grundig dusj med en god shampoo, gre han godt og tørk han grundig. Du skal se pelsen kommer seg etter hvert. Gjør den ikke det, ta kontakt med veterinær.

For bedre gland i pelsen kan du gi hvetekimolje eller ølgjær.

han har gått på labb, men jeg byttet til dette pga økonomiske grunner og tilgangen på fôret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at pelsen er sånn når hunden har røyteperiode. Selv min korthårede labrador legger igjen hår overalt for øyeblikket. Det stikker ut løse hår overalt fra henne, og selv om du tar dem bort er det nye der med en gang. Bekymrer meg ikke i det hele tatt, hun har løpetid om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tok en skikkelig børsterunde idag :huh: fikk vekk MASSE løst hår da jah... da får jeg fortsette på det fôret og se hvordan pelsen blir utover høst/vinter. skal også kjøpe en slags olje og tilsette som skulle hjelpe mot flass og røyting :P så får jeg se om det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...