Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr?

Hvilket fôr fungerer best for deg?  

48 stemmer

1. 1.

• Eukanuba
      9
    • Olivers
      8
    • Labb
      6
    • Andre
      25

Recommended Posts

Skrevet

Vi har brukt Royal Canin, Hills og LABB på Tinka. Royal brukte oppdretteren på valpene i kullet, men etter noen uker fant vi ut at vi burde bytte for siden Tinka fikk flass og slapp avføring av det. Da byttet vi til Hills. Det fungerte forsåvidt bra på henne, men etter fortesten som ble lagt ut for litt over et år siden bestemte vi oss for å prøve LABB. Det fungerte enda litt bedre enn Hills, og siden LABB er billigst har vi brukt det siden.

Skrevet

Royal canin.. :)

Har alltid brukt dette foret, og det fungerer fint. Amy spiser og er fornøyd, så da ser eg ingen grunn til å prøve et annet for.. :wink:

Skrevet

Eukanuba.. Hun er jo bare 3,5 mnd, så har ikke akkurat "testet" så mye enda.. Men pelsen er fin, avføringa er fin, kommer to ganger om dagen omtrent, og hun spiser greit. Eneste jeg sliter med er litt liten matlyst :? Men en bitteliten klump med leverpostei i vannet pleier å gjøre susen :)

Skrevet

Bruker Happy Dog og er fornøyd med det. Brukte Purina Pro Plan før og det resulterte i at jeg hadde en hund som hele tiden røyta...

Skrevet

Bruker selv Olivers etter å ha byttet fra Eukanuba, og det funker veldig bra!

Eneset er at pelser ikke "glinser" så mye, men det er vel fordi hun har valpepels... God matlyst og normal avføring

Skrevet

På mico bruker vi Labb! Veldig fornøyd med det!

Og jeg bruker Royal Canin mini på tini! jeg valgte det foret på Tini for hun spiser jo ikke så mye.. Så blir blir ikke så dyrt også liker hun det så godt!

Skrevet
Bruker selv Olivers etter å ha byttet fra Eukanuba, og det funker veldig bra!  

Eneset er at pelser ikke "glinser" så mye, men det er vel fordi hun har valpepels... God matlyst og normal avføring

valpepelsen på denne rasen glinser ikke før de blir eldre nei, hvis hun er irsk som jeg tror så kommer hun til å bli skikkelig flott når hun er over 1år, bruker også olivers og er veldig fornøyd, alt ser veldig bra ut :)

Skrevet
Hvilket fôr fungerer best for deg?

For meg funker brødskiver, middag (gjerne pasta) og frokostblanding best. ;)

MEN for Chicka funker Olivers best. :P:P

Kunne bare ikke dy meg, sorry... :wink:

Skrevet

Royal Canin bruker vi og det har vi gjort i mangen år nå, og hundene får bra pels av det og ellers så er alt bra. :wink:

Skrevet

Royal Canin!!

Hos oppdretter fikk hun Josera, fordi hun var sponset med det. Når hun kom hit begynte vi med Eukanuba, og det likte hun mye bedre enn Josera, men det var heller ikke så god smakelighet på Eukanuba, så vi byttet til Hill's. Dette likte hun bedre enn Eukanuba, men vi ble fortalt at Hill's var dårlig for pelsen, så da byttet vi til Royal Canin. Det er vi kjempefornøyde med, og Lili liker det kjempegodt!

Skrevet

Bruker labb, men er ikke helt fornøyd, hun er begynt å klø veldig i det siste.. men nå er det komet et nytt labb for så skal være litt "snillere" med pelsen.. får ta å prøve det :D

Skrevet

Vi bruker Royal Canin.

Brukte først Precept for det var det oppdretteren min brukte,men det er veldig lite smak på Precept fôret så vi bytta til Royal Canin som er veldig smakfullt.

Sheltien min er veldig småspist - har altid vært det - og spiser nesten aldri opp maten sin,men han er frisk,rask og veldig fornøyd ellers :D

Sommerklem til alle! Flower

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...