Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Stavanger 9. og 10. september


C.J

Recommended Posts

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Mortavika til Orre? Jeg skal ta ferja fra Arsvågen kl. 08.00 og framme i Mortavika 08.25. Oppmøte i ringen for min del er 10.00. Erfaringsmessig tar det myyyyye lengre tid før du slipper til da...

Men likevel - alltid greit å ha litt tid på seg! Så hvor lang tid må jeg beregne å bruke fram til Orre? Noen andre som skal ta samme båt som meg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Hvor lang tid tar det å kjøre fra Mortavika til Orre? Jeg skal ta ferja fra Arsvågen kl. 08.00 og framme i Mortavika 08.25. Oppmøte i ringen for min del er 10.00. Erfaringsmessig tar det myyyyye lengre tid før du slipper til da...

Men likevel - alltid greit å ha litt tid på seg! Så hvor lang tid må jeg beregne å bruke fram til Orre? Noen andre som skal ta samme båt som meg forresten?

Tror det skulle gå akuratt :)

Lykke til alle dere som skal i morgen!

Vipsen: traff du noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi kommet hjem igjen!

Gikk ikke like bra i dag, nei.. 3.JKK av 3 hunder :( Sist utstilling slo Chantana søsteren sin, denne gangen tok hun revenge! :P Dommeren mente at hun kunne hatt litt større og bredere hode.. Også har hun litt løs forbeinsvinkel. Men var jo gøy likevel, var vel nesten 60 flatter der :D

Flere med resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittelittegranne stolt da :D

3 hunder påmeldt fra oss - vi ble BIR og BIM med de to hjemmestrikka halvsøsknene - og tok certet med en annen som dermed (endelig!) ble CHAMPION idag - BIR-hunden fikk også Cacib, mens BIM-hunden fortsatt er for ung!

Har ikke gått helt inn for landing enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Bittelittegranne stolt da :D

3 hunder påmeldt fra oss - vi ble BIR og BIM med de to hjemmestrikka halvsøsknene - og tok certet med en annen som dermed (endelig!) ble CHAMPION idag - BIR-hunden fikk også Cacib, mens BIM-hunden fortsatt er for ung!

Har ikke gått helt inn for landing enda!

Så bra :(

Hvordan rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gikk forsåvidt som jeg hadde trodd med pelsene mine da.

Aiwa stilte mot et kobbel av minisamojeder og tapte som vanlig gikk ut av ringen med en blå sløyfe og beskjed at hun hadde for tunge bevegelser(hadde dommeren innlagt vekt i gressbanen eller?).

Småen stilte i bikini(null underull igjen etter noen uker med inten røyting) og jeg regnet ikke med noe særlig på henne og fikk heller ikke noe særlig på henne, hun stilte mot 4 andre champion tisper med masse pels, Småen fikk en kanonflott kritikk men ble 4CHK uten CK grunnet forlite pels for dagen, men det var forventet da.

Der i mot neste dag så fikk noen venner av oss CACIB på sin leonberger, mens noen andre vi kjenner fikk siste certet på sin bullmastiff som da ble N S UCH med CACIB og BIM mens tispen deres ble BIR med CACIB så de hadde jo en kanon bra helg da(er så glad vi var der og fikk tatt bilder av dette da vi har ventet lenge på at hannhunden skulle få det siste certet sitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med helgens resultater! :)

Chessea fikk:

1JK, 2JKK.

Det deltok 4 juniortisper, som alle fikk rød i JK. Chessea kom altså på andre av 4 tisper i JKK..! :) Kjempeframskritt bare å få rød. Sist fikk hun blå fordi hun var veldig sky, gangen før der fikk hun blå fordi hun var alt for lite utviklet. Dette går i riktig retning. Oppdretteren min sine hunder gjorde det også svært bra. Blant annet ble hennes tispe, Shellsea, NUCH.. :) Kjempemoro å delta på, og å se på.

Kritikken til Chessea legger jeg ut senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen Line! :)

Maria: Jeg tror jeg så dere trene, men jeg var ikke helt sikker på om det var dere så jeg gikk ikke bort. Jeg satt borte med portis ringen og en haug med portiser. :)

Hihi. :P Jeg så deg mange ganger, men visste ikke om du visste hvem jeg var.. :) Men neste gang jeg ser dere skal vi nok komme bort og hilse. Men det kan jo bli en stund til da.. Er ikke hver dag jeg er i Stavanger-området. Skal kanskje til Egersund i høstferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje til NKK hamar, så det kan vær vi treffes der :)

He he.. Jeg glemte å skrive dette, men etter jeg hadde vært på utstillingen på lørdag, skulle jeg jobbe på hotellet kronengaard, og gjett hvem jeg serverte for da... 32 Norsk Kennel klubb folk som skulle spise sammen. Jeg tror nok mesteparten av dem var dommere, men det var mange som hadde med seg hunder på hotellrommene. :) Det var ganske gøy, utenom at jeg dummet meg totalt ut noen ganger da :) Jeg kom i en utrolig hyggelig og laang samtale med hun som jeg tror er dommer for engelsk cocker spaniel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...