Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Stavanger 9. og 10. september

C.J

Recommended Posts

Skrevet

14 japanere og 10 samojeder huff, også mine som røyter da, er jo nesten ikke noe vits å stille dem da, men drit i det vi får stilt dyret en sist gang nå så får vi se fremmover hva som skjer, regner ikke med å få noe særlig på dem nå som de røyter(også jeg som trodde de var ferdig røytet, jeg har jo børstet av dem pels i hele sommer jo).

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

... og 2 stykk stabijhoun :)

Ser at i alle fall vi skal være utendørs. Andre som skal det?

Vi skal også være utendørs, det blir første gang! Hva skjer om det begynner å regne?? hehe :D

Skrevet

Vi skal også være utendørs, det blir første gang! Hva skjer om det begynner å regne?? hehe :D

Det kan ikke renge :) Jeg og Guro skal sove i telt ;)

Skrevet

Hmm, det er Svend Løvenkjær som dømmer, så tror neppe vi drar..

Hva er det med Svend Løvenkjær da? Jeg har ikke vært særlig lenge i utstillingsmiljøet så jeg kjenner ikke dommerne..

Skrevet

Vi skal også være utendørs, det blir første gang! Hva skjer om det begynner å regne?? hehe :)

Nei, du må ha med deg snorkel og overlevningsdrakt :D Jeg satser sterkt på tørrdrakt og gummiføtter for min del ;);)

Skrevet

Er det andre som skal bo på det der motellet? Det var fullbooket når vi ringte, men så ordnet de et ekstra rom til oss likevel! :D Vi bor på Stord og måtte reist før 06.00..og det hadde bare blitt stress, så dette blir gode greier!

Skrevet

Er det andre som skal bo på det der motellet? Det var fullbooket når vi ringte, men så ordnet de et ekstra rom til oss likevel! :) Vi bor på Stord og måtte reist før 06.00..og det hadde bare blitt stress, så dette blir gode greier!

hadde tenkt å bo der men når jeg skulle bestille så hadde de bare ledig fra lørdag til søndag og det hjelper meg veldig lite når jeg skal stille hundene på lørdagen og er første rase ut i ringen om morgenen med japanerene, så vi bestilt på hotellet i stedet for der hadde de ledige rom(og hundene får no bare sove i bilen vi har luftekrok vi kan sette på bakluken så de lider ikke noe nød).

Skrevet

Hei hei folkens! :) Da vil jeg bare ønske dere en god tur til Orre og lykke til på utstillingen!

Jeg er på skolen nå, men reiser rett etterpå! :)

Skrevet

Vi kjører her i fra i kveld for jeg skal på jobb og gubben er på jobb og er ikke hjemme før 6 i kveld så vi kjører her i fra i 7 tiden og er vell ikke fremme før enn i 12 - 1 tiden i natt regner jeg med(tar ca 4-5timer å kjøre også var det de hersenes båtene da).

Skrevet

Håper jeg ser noen av dere da :D Hvis dere ser meg, så er det bare å komme bort :) Er litt i min egen verden når jeg er på utstilling :) Jeg har med meg Tassa, korthåret bc tispe(kanskje jeg har med ei malle tispe også), så ja, bare kom å si hei ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
    • Kan en hund ha null sosiale ferdigheter med andre hunder? Hun har konflikter med alle hunder hun møter. Akkurat som hun ikke skjønner at hun er for mye og ikke tar til seg til at andre hunder sier i fra til henne? Hun tar jo ikke hintet.
    • Det er nok ikke pga navnene du ikke har fått svar🙂I mange år nå har det vært fryktelig liten aktivitet på forumet her. Syntes alle navnene var fine jeg likte Lilly best. Masse lykke til med valp!!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...