Gå til innhold
Hundesonen.no

OI!!!!

Lazita

Recommended Posts

Skrevet

endelig nå er alle hundene behandlet og småen fikk frontline hun og så men ikke sprayen for den er for sterk men hun kunne få sånne dråper som en tar i nakken så det har hun fått. :wink: så da var det gjort,men vi må jo gjenta behandlingen om 10 dager da(men når har jeg alt klart her hjemme så slipper å løpe på apoteket flere ganger).

stakkars gutten som er full av lus, håper no virkelig at middelet virker, det eneste problemet nå var at jeg får ikke badet han enda og jeg kan ikke akkurat si at det var lite fett i pelsen og ikke minst så stinker han røyk :? (ingen her i huset som røyker så vi merker det med engang).

Skrevet

100_1179.jpg

Her har dere det første bildet av Zanko, det kommer flere må bare få Photobucket til å funke :wink:

100_1184.jpg

se hvor bustete han er i pelsen, stakkars gutten full av floker og avlusings middel. fikk lov av vetten å bade han 2 dager etter at han har fått middelet så får jeg se om pelsen blir bedre av det. han trenger sårt en vask.

100_1178.jpg

men uansett hva jeg sier om pelsen hans så har han et utroligt flott hode og pent ansikt. :wink:

Skrevet

ja han er pen så er fornøyd der, må bare få kammet av han flokene og bli kvitt lusen så blir han enda finere.

Skal bade han i morgen så får vi se hvordan han blir i pelsen etter det, skal bare få vekk flokene før jeg bader han så ikke det blir verre etter badingen.

satt ute med han i dag på stellebordet og kammet vekk floker (og daue lus) i 1 time, han er jo talmodigheten selv den gutten :) , skulle nesten tro det var Tinka jeg stod å børstet for hun er akkurat lik når jeg børster henne, hun også er veldig tålmodig når hun blir børstet og ligger helt i ro til jeg sier at hun kan går.

Skal no vaske han godt i morgen så får jeg håpe at alle de daue lusene forsvinner også skal alle hundene få en omgang til med lusemiddel om en uke(håper han er like rolig i dusjen som han er på stelle bordet). :wink:

Skrevet

han har badet i dag(rettere sagt jeg har skrubbet han ;) ) litt rart å se egentlig for når jeg skyllte han så kunne jeg se at masse lus rant av så :P heldighvis.

så fønte og børstet jeg han etter på og da også falt det lus av, tok en av dem og så på den under en lupe og den så no rimelig dau ut og ikke minst inntørket, så jeg tror nokk at de fleste er døde nå.

så i dag er gutten flokefri og har sluttet å klø seg som besatt, ble veldig fin i pelsen etterpå må jeg si. :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...