Gå til innhold
Hundesonen.no

OI!!!!

Lazita

Recommended Posts

endelig nå er alle hundene behandlet og småen fikk frontline hun og så men ikke sprayen for den er for sterk men hun kunne få sånne dråper som en tar i nakken så det har hun fått. :wink: så da var det gjort,men vi må jo gjenta behandlingen om 10 dager da(men når har jeg alt klart her hjemme så slipper å løpe på apoteket flere ganger).

stakkars gutten som er full av lus, håper no virkelig at middelet virker, det eneste problemet nå var at jeg får ikke badet han enda og jeg kan ikke akkurat si at det var lite fett i pelsen og ikke minst så stinker han røyk :? (ingen her i huset som røyker så vi merker det med engang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100_1179.jpg

Her har dere det første bildet av Zanko, det kommer flere må bare få Photobucket til å funke :wink:

100_1184.jpg

se hvor bustete han er i pelsen, stakkars gutten full av floker og avlusings middel. fikk lov av vetten å bade han 2 dager etter at han har fått middelet så får jeg se om pelsen blir bedre av det. han trenger sårt en vask.

100_1178.jpg

men uansett hva jeg sier om pelsen hans så har han et utroligt flott hode og pent ansikt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han er pen så er fornøyd der, må bare få kammet av han flokene og bli kvitt lusen så blir han enda finere.

Skal bade han i morgen så får vi se hvordan han blir i pelsen etter det, skal bare få vekk flokene før jeg bader han så ikke det blir verre etter badingen.

satt ute med han i dag på stellebordet og kammet vekk floker (og daue lus) i 1 time, han er jo talmodigheten selv den gutten :) , skulle nesten tro det var Tinka jeg stod å børstet for hun er akkurat lik når jeg børster henne, hun også er veldig tålmodig når hun blir børstet og ligger helt i ro til jeg sier at hun kan går.

Skal no vaske han godt i morgen så får jeg håpe at alle de daue lusene forsvinner også skal alle hundene få en omgang til med lusemiddel om en uke(håper han er like rolig i dusjen som han er på stelle bordet). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har badet i dag(rettere sagt jeg har skrubbet han ;) ) litt rart å se egentlig for når jeg skyllte han så kunne jeg se at masse lus rant av så :P heldighvis.

så fønte og børstet jeg han etter på og da også falt det lus av, tok en av dem og så på den under en lupe og den så no rimelig dau ut og ikke minst inntørket, så jeg tror nokk at de fleste er døde nå.

så i dag er gutten flokefri og har sluttet å klø seg som besatt, ble veldig fin i pelsen etterpå må jeg si. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...