Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt fordomsfull jeg også..


Knøttene

Recommended Posts

I våres var jeg ute og gikk en tur i Baneheia sammen med Rocky.

Det var en skikkelig varm dag, en av de første dagene man kunne sole seg i år.

På vei hjemover ser jeg at det står en mann med hund foran meg; en setter av noe slag.

Mannen har kun på seg en badebukse (ikke shorts.. ) og hunden står og stresser og virrer litt ved siden av han.

Plutselig får hunden øye på Rocky, og vil selvfølgelig gjerne bort og hilse.

Det er greit for meg, så da blir vi stående der og snakke litt.

Mannen forteller at hunden er litt over ett år, men at han akkurat har fått den.

Han begynner deretter å spørre meg ut om alt mulig rart, og jeg svarer etter beste evne.. Vet jo ikke alt jeg heller! :)

Han er veldig "ivrig" i snakkemåten, og forteller lystig om at hunden får pizza til middag osv..

Mens vi står der tar jeg meg selv i å tenke: "Hvorfor i all verden har du fått deg hund?"

Spørsmålene hans kunne enkelt å blitt besvart hvis han hadde lest en bok før han fikk hunden, og jeg synes rett og slett han var litt rar der han sto og lurte på hvorfor bikkja måtte tisse så ofte (hannhund..).

Jeg var heller ikke så begeistret for pizza til middag..

Og i og med at dette er en såpass aktiv rase tenkte jeg mitt.

I tillegg synes jeg rett og slett mannen var litt rar.. Punktum!

Men nå de siste dagene har jeg møtt han og hunden noen ganger på vei til jobb.

Og det virker rett og slett som de har det helt supert sammen!

Han snakker til bikkja hele tiden, og hunden virker mye roligere. De er rett og slett litt koselige der de går avgårde på morgenturen sin.

Skammer meg litt når jeg tenker på alle konklusjonene jeg dro etter det lille møtet i skogen..

Så lett er det å dømme noen bare fordi de har et helt annet syn på hundehold enn deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...