Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampo

Mirai

Recommended Posts

Du får bare prøve deg litt frem. Men man må jo bruke shampoen en stund å se. Jeg bruker Garnier Fructis long and strong. Og jeg har langt, tynt, slett hår. Bruker samme type balsam og hårkur. Har tidligere brukt Define, men har byttet. Er fornøyd. Jeg vil ikke bruke 100 vis av kr på shampo hos frisøren, selv om de har shampoo som sikkert er veldig bra.

Noen som har prøvd Sunsilk pure Blond? (eller noe i den duren) Den som skal friske opp fargen i håret ditt? Er den bra? Noen som ser forskjell og hvilken forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp tømt en flaske med den Pure Blond, vet ikke om jeg ser noen forskjell jeg :) Så.. Jeg tror det er humbug, men jeg har aldri trodd på sånt (mamma som kjøpte den da vi var på tur, heh) så kanskje det er derfor jeg ikke ser noe forskjell ;)

Ja, også fikk jeg masse flass av den.

Det som funker best på meg er Define eller Head&Shoulders faktisk. Jeg får fett hår etter ca 3 dager, og kan ikke vaske håret noe særlig oftere enn det, for da dreper jeg håret mitt og får enten verre hodebunn, eller skikkelig tørr hodebunn. Så Head&Shoulders/Define funker bra for meg. Koster ikke skjorta heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker herbal essense. Ikke noen spesiell grunn, er bare pga mamma kjøper det. Har lenge vurdert å kjøpe frisør shampo, men gidder ikke...er så dyrt...

Jeg vasker håret hver dag da så jeg bruker en del shampo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Dove Shampoo, beste jeg har prøvd, men hva gjør de.? Jo slutter å produsere den.! (allefall selge den her)...

Var på ferie å brukte coop XP shampoo, det var saker det.... :) Vi måtte kjøpte vår egen shampo...

(er gutt har guttehår... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare prøve deg litt frem. Men man må jo bruke shampoen en stund å se. Jeg bruker Garnier Fructis long and strong. Og jeg har langt, tynt, slett hår. Bruker samme type balsam og hårkur. Har tidligere brukt Define, men har byttet. Er fornøyd. Jeg vil ikke bruke 100 vis av kr på shampo hos frisøren, selv om de har shampoo som sikkert er veldig bra.

Noen som har prøvd Sunsilk pure Blond? (eller noe i den duren) Den som skal friske opp fargen i håret ditt? Er den bra? Noen som ser forskjell og hvilken forskjell?

Jeg prøvde sunsilk pure blond, med shampo, balsam og hårkur... Den virket hvertfall ikke til meg! Jeg begynte etter et par uker å miste hår :)

Men det spørs jo kanskje litt på hvordan hårtype du har da. Venninnen min prøvde den, ingenting skjedde med hennes hår, men det ble ikke akkurat noe bedre resultat heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Head & Shoulders eneste som funker bra nok på mitt hår... Får tørr hodebunn av de andre shampoene.... Er jo forskjellige typer av Head & Shoulders og nå, så lukter de kjempe godt og :) Har selv skulder langt hår vil si normal til tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel egentlig head & shoulders, men hadde jeg driti penger hadde jeg nok kjøpt nicky clarke (eller åssen det nå enn skrives).. Den koster 80kr per flaske, og det har ikke jeg råd til! Men den funker ihvertfall knallbra på håret mitt som er langt og tjukt og krøllete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker jeg Elvital Nutri gloss (rosa flaske) og den er kjempe bra.

Jeg har tykt halvlangt hår.

Jobbet som frisør før og da brukte jeg bare frisør produkter, men nå har produktene i butikken blitt så mye bedre enn før at det er hipp som happ hva man bruker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Dove Shampoo, beste jeg har prøvd, men hva gjør de.? Jo slutter å produsere den.! (allefall selge den her)...

Var på ferie å brukte coop XP shampoo, det var saker det.... :) Vi måtte kjøpte vår egen shampo...

(er gutt har guttehår... :) )

Hehe ja akkurat slik som den Honning shampoen til Naturelle (??) Den ble borte vekk den, og Vegard likte den såååå godt! Typisk at alt som er bra plutselig skal forsvinne <_< Nå bruker han Fructis. Den vanlige sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt, tykt hår som kan bli tørt i blant.

Bruker Redken Extreme shampoo og balsam.

Bruker iblant en shampoo fra apoteket for sensitiv hodebunn, men den er så dyr(120,- for 50 ml) så jeg kjøper den ikke så ofte. Har også en shampoo fra Redken som skal få håret til å tørke fortere, stoler ikke helt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke sånne spesial shampooer .....det kan koste veldig mye, men eller blir håret mitt utrolig tørt og umulig å greie!

sånn ser håret mitt ut til vanlig:

I dag(no)

Bilde12.jpg

Nettopp greid:

Bilde2.jpg

B) Styggt ikke sant?

Nor eg var liten ønsket eg å vokne opp med helt glat hår, men det eg vokste opp med var stål hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker define shampo og balsam for tørt hår. Balsam må jeg bruke ellers blir håret et h****te å gre, og meget statisk. Plages med å finne shampo jeg trives med. Dove var greit nok men luktet ikke spesielt godt. Define lukter bedre, og jeg er ganske fornøyd sålangt. Jeg har langt, sånn passe tykt hår med fall i, og det er ganske tørt egentlig. Det har kommet seg litt, men jeg syns det kunne vært litt mykere. Får se hva som skjer med denne shampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...