Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampo

Mirai

Recommended Posts

Du får bare prøve deg litt frem. Men man må jo bruke shampoen en stund å se. Jeg bruker Garnier Fructis long and strong. Og jeg har langt, tynt, slett hår. Bruker samme type balsam og hårkur. Har tidligere brukt Define, men har byttet. Er fornøyd. Jeg vil ikke bruke 100 vis av kr på shampo hos frisøren, selv om de har shampoo som sikkert er veldig bra.

Noen som har prøvd Sunsilk pure Blond? (eller noe i den duren) Den som skal friske opp fargen i håret ditt? Er den bra? Noen som ser forskjell og hvilken forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp tømt en flaske med den Pure Blond, vet ikke om jeg ser noen forskjell jeg :) Så.. Jeg tror det er humbug, men jeg har aldri trodd på sånt (mamma som kjøpte den da vi var på tur, heh) så kanskje det er derfor jeg ikke ser noe forskjell ;)

Ja, også fikk jeg masse flass av den.

Det som funker best på meg er Define eller Head&Shoulders faktisk. Jeg får fett hår etter ca 3 dager, og kan ikke vaske håret noe særlig oftere enn det, for da dreper jeg håret mitt og får enten verre hodebunn, eller skikkelig tørr hodebunn. Så Head&Shoulders/Define funker bra for meg. Koster ikke skjorta heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker herbal essense. Ikke noen spesiell grunn, er bare pga mamma kjøper det. Har lenge vurdert å kjøpe frisør shampo, men gidder ikke...er så dyrt...

Jeg vasker håret hver dag da så jeg bruker en del shampo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Dove Shampoo, beste jeg har prøvd, men hva gjør de.? Jo slutter å produsere den.! (allefall selge den her)...

Var på ferie å brukte coop XP shampoo, det var saker det.... :) Vi måtte kjøpte vår egen shampo...

(er gutt har guttehår... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare prøve deg litt frem. Men man må jo bruke shampoen en stund å se. Jeg bruker Garnier Fructis long and strong. Og jeg har langt, tynt, slett hår. Bruker samme type balsam og hårkur. Har tidligere brukt Define, men har byttet. Er fornøyd. Jeg vil ikke bruke 100 vis av kr på shampo hos frisøren, selv om de har shampoo som sikkert er veldig bra.

Noen som har prøvd Sunsilk pure Blond? (eller noe i den duren) Den som skal friske opp fargen i håret ditt? Er den bra? Noen som ser forskjell og hvilken forskjell?

Jeg prøvde sunsilk pure blond, med shampo, balsam og hårkur... Den virket hvertfall ikke til meg! Jeg begynte etter et par uker å miste hår :)

Men det spørs jo kanskje litt på hvordan hårtype du har da. Venninnen min prøvde den, ingenting skjedde med hennes hår, men det ble ikke akkurat noe bedre resultat heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Head & Shoulders eneste som funker bra nok på mitt hår... Får tørr hodebunn av de andre shampoene.... Er jo forskjellige typer av Head & Shoulders og nå, så lukter de kjempe godt og :) Har selv skulder langt hår vil si normal til tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vel egentlig head & shoulders, men hadde jeg driti penger hadde jeg nok kjøpt nicky clarke (eller åssen det nå enn skrives).. Den koster 80kr per flaske, og det har ikke jeg råd til! Men den funker ihvertfall knallbra på håret mitt som er langt og tjukt og krøllete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker jeg Elvital Nutri gloss (rosa flaske) og den er kjempe bra.

Jeg har tykt halvlangt hår.

Jobbet som frisør før og da brukte jeg bare frisør produkter, men nå har produktene i butikken blitt så mye bedre enn før at det er hipp som happ hva man bruker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Dove Shampoo, beste jeg har prøvd, men hva gjør de.? Jo slutter å produsere den.! (allefall selge den her)...

Var på ferie å brukte coop XP shampoo, det var saker det.... :) Vi måtte kjøpte vår egen shampo...

(er gutt har guttehår... :) )

Hehe ja akkurat slik som den Honning shampoen til Naturelle (??) Den ble borte vekk den, og Vegard likte den såååå godt! Typisk at alt som er bra plutselig skal forsvinne <_< Nå bruker han Fructis. Den vanlige sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt, tykt hår som kan bli tørt i blant.

Bruker Redken Extreme shampoo og balsam.

Bruker iblant en shampoo fra apoteket for sensitiv hodebunn, men den er så dyr(120,- for 50 ml) så jeg kjøper den ikke så ofte. Har også en shampoo fra Redken som skal få håret til å tørke fortere, stoler ikke helt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke sånne spesial shampooer .....det kan koste veldig mye, men eller blir håret mitt utrolig tørt og umulig å greie!

sånn ser håret mitt ut til vanlig:

I dag(no)

Bilde12.jpg

Nettopp greid:

Bilde2.jpg

B) Styggt ikke sant?

Nor eg var liten ønsket eg å vokne opp med helt glat hår, men det eg vokste opp med var stål hår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker define shampo og balsam for tørt hår. Balsam må jeg bruke ellers blir håret et h****te å gre, og meget statisk. Plages med å finne shampo jeg trives med. Dove var greit nok men luktet ikke spesielt godt. Define lukter bedre, og jeg er ganske fornøyd sålangt. Jeg har langt, sånn passe tykt hår med fall i, og det er ganske tørt egentlig. Det har kommet seg litt, men jeg syns det kunne vært litt mykere. Får se hva som skjer med denne shampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...