Gå til innhold
Hundesonen.no

Har din hund kostet deg noen venner?


MarieR

Recommended Posts

Har det at du driver mye med hund osv. gjort at d har mitet kontakten med enkelte av vennene dine?

Jeg merker at jeg er mindre sammen med gjengen her i gata, men hundehold har ikke gjort at jeg direkte har mistet venner. Har full forståelse for at folk blir lei av det evindelige hundepratet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det at du driver mye med hund osv. gjort at d har mitet kontakten med enkelte av vennene dine?

Jeg merker at jeg er mindre sammen med gjengen her i gata, men hundehold har ikke gjort at jeg direkte har mistet venner. Har full forståelse for at folk blir lei av det evindelige hundepratet mitt ;)

Jeg håper da inderlig at jeg heller har fått noen nye! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det at du driver mye med hund osv. gjort at d har mitet kontakten med enkelte av vennene dine?

Jeg merker at jeg er mindre sammen med gjengen her i gata, men hundehold har ikke gjort at jeg direkte har mistet venner. Har full forståelse for at folk blir lei av det evindelige hundepratet mitt ;)

Jeg også er mindre med de som ikke driver med hund. Før var jeg en del med de men nå er vi nesten aldri mer sammen. men jeg har fått meg mange nye hundevenner da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller tvert i mot fått en del nye venner :) Noen av dem kvalifiserer til veldig gode/nære venner også.

Henger meg på de andre der, jeg har fått mange nye venner etter at en firfoting kom i hus.

Vennene mine fra barndommen har jeg og kontakt med, men det blir mer og mer sporadisk. Ingen av de deler min interesse, og det er vel noe med det at like barn leker best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite kontakt med gamle venner som ikke er intr. i hund/jakt/friluft.

Men derimot har jeg fått masse nye venner som jeg dyrker intr. min sammen med banana

Og det er flott.

Så jeg vil ikke si at jeg har mistet noen venner, men har mindre kontakt med den gamle gjengen. Vet at de blir oppgitt når de for 10'ende gang ringer og spør om jeg er hjemme og vil finne på noe, men hjemme er jeg jo ikke, jeg er på hundetrening/ute med bikkja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke mistet noen venner, men det blir jo til at vi drar mindre på besøk til de som ikke liker hund. Ikke nødvendigvis fordi jeg MÅ ha med meg hunden min overalt, men syns det er litt kosligere å dra dit hun får være med.

Og dessuten så har jeg jo fått nye venner som deler samme interesse som meg, nemlig hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mistet noen venner pga hundene nei. Har til og med ei venninne som er livredd hunder, men vi sørger bare for å tilrettelegge ting litt så hun slipper å ha kontakt med de to hun er redd for. Hun er ikke redd for Kahn for han er SÅ rolig, så jeg tar med han på ting hun er med på. Har en liten baktanke om at hvis hun bare blir trygg nok på han så smitter det over på andre hunder også. :)

Har venner med og uten hund, og selv om jeg elsker hunder har jeg andre interesser også og prater ikke alltid om hund. Noen ganger er det til og med deilig å slippe, for mange antar at jeg vil prate hund hele tiden. ;)

Hadde jeg vært mer sosial av meg hadde jeg nok fått flere venner med hund, men jeg har ikke oppsøkt noe hundemiljø og har derfor ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel mistet kontakten med mine venner, men det har vel også med at vi går på forskjellige skoler og masse av lekser og slikt.

Men jeg har ingen som intresser seg for hund som meg.

Dessuten er de fleste av de redde for Bono ikke skjønner jeg det. :)

Han er jo bare 3,5 mnd. Kanskje litt vill, men helt perfekt, nesten.. :)

Men så har jeg heller ikke fått noen nye venner heller da.. Men skal flytte nå i august da og da skal jeg melde meg på kurs og får håpentligvis får jeg noen nye venner der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

De jeg eventuelt har "mistet" fordi jeg fikk meg hund vil vel neppe i utgangspunktet kunne kategoriseres som venner.

For meg er venner noen som står meg nær og som jeg bryr meg om - de øvrige er vel heller det jeg definerer som bekjentskaper.

Jeg har få men gode venner, akkurat passe mange til at jeg har tid til å ta vare på dem - og det går ikke bare i hund, av og til gjør vi også andre ting sammen som ikke handler om hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hun jeg var bestevenninne med gjennom hele ungdomsskolen og videregående har jeg mer eller mindre mistet kontakten med. Vi skled fra hverandre, min hundegalskap hadde nok en del med det å gjøre. Vi er fortsatt venner, men snakkes veldig sjelden - vi er blitt for forskjellige rett og slett. Jeg prioriterer hunder, hun prioriterer andre ting.

Edit: På den andre siden har jeg fått masse nye venner via hundemiljøet - og det er der jeg har funnet mine bestevenner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har nok ikke mistet noen,men mindre tid til enkelte har det blitt :) Så prøver jeg å la vær å skremme vekk resten med all hundepraten. :) Har ingen nære venner som er like hundeinteressert som meg desverre,men håper på noen i fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet noen venner :P ... Alle må jo kunne være venner selv om de har forskjellige inntresser. eks. Jeg har en venne gjeng på skolen vi er 5 stykker, 3 har hester som innteresse/hobby å 2 har hunder som inntresse/hobby. Vi er like gode venner for det :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de vennene som forsvinner, gjør nok det uavhengig av om jeg har hunder eller ikke :)

Det er ikke sånn at man "for alltid" er venner, selv om man har vært det en gang - folk forandrer seg jo, livssituasjoner endres - så noen ganger bare blir det sånn, selv om man skulle ha felles interesser og verdier.. Man er vel heller ikke nødt til å ha akkurat de samme interessene som alle man kjenner heller? :P

Men jeg må vel innrømme at det noen ganger blir veldig mye hundeprat, selv med min hunderedde venninne :) Heldigvis liker hun meg uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...