Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som ikke spiser


>Lene<

Recommended Posts

Hei,

Har en tollerhann på 11 uker.

Han spiser veldig veldig lite av maten sin. Vi forer med RC Medium Junior. Han får tre måltider til dagen. Morgen, ettermiddag og kveld.

Synes han er blitt litt "innhult" med bakbeina.

Har de siste gangene blandet inn ting i maten (mot min bedre viten). Men dette har egentlig ikke hjulpet så mye.

I og med at dette er en valp begynner jeg å bli litt urolig. Han er jo avhengig av alle disse næringsstoffene, og han er allerede den i kullet som veier minst av hannene. Vår valp veier 6,45, og de andre veier ca. 7,5.

Så om noen har tips så mottas disse med STOR takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vekk maten etter 10-15 minutter når han ikke har spist den opp. Prøv å ikke putt ting i maten for å lokke han til å spise, da ender du med en kresen hund som vet at dersom den lar vær å spise, syns mor og far synd på den, og så får han noe godt oppi. Jeg snakker av erfaring :D

Har han fått noe markkur?

Min mening er at det er bedre at hunden er litt tynn, enn litt feit. Men om han er veldig tynn og ikke spiser NOE i det hele tatt, er det kanskje en idè med et dyrlegebesøk? Evt. ring dit først og høre med dem, det koster det hvertfall ikke 500,- :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han fått noe markkur?

Ja han fikk markkur på mandag.

Min mening er at det er bedre at hunden er litt tynn, enn litt feit. Men om han er veldig tynn og ikke spiser NOE i det hele tatt, er det kanskje en idè med et dyrlegebesøk? Evt. ring dit først og høre med dem, det koster det hvertfall ikke 500,- :D

Skal til dyrlegen i neste uke for å få 12 ukers vaksinen. Ser det litt ann fram til da.

Vil ikke si han er for tynn, men han hadde ikke hatt vondt av å spise :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kan du jo vente frem til da :D Det er sikkert ikke noen krise, Mona har aldri vært noe flink til å spise, og se, hun lever fremdeles :D

Haha.

Vet at faren til Janco også er småspist. Hadde det vært en voksen hund så tror jeg at jeg kunne slappet litt mer av, men i og med at det er en valp så er det ikke så morsomt når han ikke spiser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...