Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling i Trondheim

M2d

Recommended Posts

Skrevet

Hvor blir det av bilderaset?? :) Sleng bilder dere som har da :)

Vi fikk tatt ingen bilder av andre hunder enn våre egne, ettersom jeg har et kamera som lever sitt eget liv.

Noen av jentene våre: (Fotograf-hjelpa har aldri brukt dig.kamera før, derav litt dårlige bilder...)

hundesfestivalenlrdag011lg2.jpg

hundesfestivalenlrdag014ak0.jpg

Står selvfølgelig i veien for fotografen hi hi:

hundesfestivalenlrdag022kk4.jpg

hundesfestivalenlrdag025cx8.jpg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Flash: Jeg har maaange bilder hvor du ikke bare er bakgrunnstøy altså... Nydelig hund du har :)

Tror jeg skal begynne å kalle henne "rødsløyfa". Vi får alltid rødt, men aldri noe mer :)

Når jeg ser på bildene husker jeg jo at du (og mange andre?) satt ved vår ring på lørdag, stemmer ikke det? Hadde jeg visst hvordan dere så ut på forhånd og at dere var Soniser, skulle jeg kommet bort og sagt hei :D

Guest Christine
Skrevet

Tror jeg skal begynne å kalle henne "rødsløyfa". Vi får alltid rødt, men aldri noe mer :D

Når jeg ser på bildene husker jeg jo at du satt ved vår ring på lørdag? Hadde jeg visst hvordan dere så ut på forhånd, skulle jeg kommet bort og sagt hei ;)

:) Jeg, SD, Wesminster, buhund-jenta, basset-eier, cavkoik og Cavalita satt iallefall ved det blå teltet på Søndag :P

Så dere vi altså, men ingen som tøffa seg opp til og si hei B)

HoHo, så du la altså ikke merke til genseren min? :) Jeg har en sånn genser som det står "Christine & Milo!" på ryggen, så vi bretta den opp og sette den på buret til Taika, mot dere. Men du så den visst ikke...

Edit:

PICT0278.jpg

PICT0286.jpg

PICT0292.jpg

PICT0305.jpg

PICT0306-1.jpg

PICT0309.jpg

Vegard har trent for mye på sitt

PICT0311.jpg

PICT0312.jpg

PICT0313.jpg

PICT0314.jpg

Skrevet

Jeg så ikke Flash. :rolleyes:

Fikk ingen bra bilder av noe jeg egentlig... Ikke lett med sol overalt hele tiden. :)

Men bilder kommer uansett i kveld. :)

Skrevet

:) Jeg, SD, Wesminster, buhund-jenta, basset-eier, cavkoik og Cavalita satt iallefall ved det blå teltet på Søndag ;)

Så dere vi altså, men ingen som tøffa seg opp til og si hei B)

HoHo, så du la altså ikke merke til genseren min? :D Jeg har en sånn genser som det står "Christine & Milo!" på ryggen, så vi bretta den opp og sette den på buret til Taika, mot dere. Men du så den visst ikke...

Edit:

Huff, jeg er så uoppmerksom når jeg steller med mitt... :)

Hun sto jo fint på et par bilder jo - du må ha vært kjapp på avtrekkeren! :P

Guest Christine
Skrevet

Huff, jeg er så uoppmerksom når jeg steller med mitt... :)

Hun sto jo fint på et par bilder jo - du må ha vært kjapp på avtrekkeren! :D

Er kjapp når jeg vil jeg B)

Edit: Og dessuten så var hu flink til og stå fint og rolig- Etter min mening.. :)

Bee: Så du oss? Tror nemmelig Milo holdt på og hilse på når BIg finalen begynte på Søndag.. ;)

Skrevet

Masse flotte bilder! Jeg sitter jo i bakgrunnen på halvparten av dem. Vil gjerne se flere bilder (sier jeg som glemte helt å ta), om det er noen som har (veit f.eks. at Kjersti har en hel drøss :) ).

Jeg stilte Kira i barn og hund, men stakkars Kira var helt utslitt. La seg ned og greier. Hun var fin fanghund etterpå da, i motsetning til Taika (som er liten og allting).

Skrevet

Neimen, der var vi jo! Takk Monab88 :) Du fikk to shots av oss i gruppen. Fotohjelpen min hadde nok med å filme gresset og himmelen :)

Skrevet

Jeg har en hel drøss av bilder, ja.

De kommer litt senere, kanskje jeg skal legge ut bilde av Stine som sover :rolleyes: neida :)

Guest Christine
Skrevet

Jeg har en hel drøss av bilder, ja.

De kommer litt senere, kanskje jeg skal legge ut bilde av Stine som sover :rolleyes: neida :D

Hvem er det som har tatt rundt 500 bilder da tro? :):)

Skrevet

Stilige bilder! :)

Cavalita: Virkelig i siget på bilde du da! :D

Ingen som har noen bilder med en schipperkevalp på fra søndag? (trooor det var søndag :) ) Det er isåfall et vennepar av oss som eier han!

Skrevet

Her er BIS søndag og festivalvinner, "Scotty" (Toots' Working Class Hero):

BIS%20Scotty%20hundefestivalen%20lite.jpg

Her er BIS lørdag, Dalmo's Campari:

BIS%20dag%201%20campari.jpg

Her er jeg og Molly i et tilsynelatende gemyttlig og avslappet øyeblikk :)

molly%20hundefestival.jpg

Skrevet

Her er BIS søndag og festivalvinner, "Scotty" (Toots' Working Class Hero):

BIS%20Scotty%20hundefestivalen%20lite.jpg

Her er BIS lørdag, Dalmo's Campari:

BIS%20dag%201%20campari.jpg

Her er jeg og Molly i et tilsynelatende gemyttlig og avslappet øyeblikk :)

molly%20hundefestival.jpg

Toot's Working Class Hero er jo bare nydelig da!

Dalmo's Campari er også kjempe flott. Hun er i familie med Ally Belly'en min :)

Molly er også kjempe flott!

Guest Christine
Skrevet

Dalmisene gjorde det råbra med andre ord :)

Stine: Joda, Marie sto lenge og prata med eierne hun :)

Skrevet

Fornøyde med helga vi også :P

Lørdag gikk det ikke så bra, gikk ut med blått pga. dommeren ikke likte at hun gikk singletracking (noe som altså er rasetypisk) :rolleyes: Han likte alt annet da, så det var ikke så nøye.

Søndag hadde vi spesial på Lundamo. 95 påmeldte voksne, 14 i unghund tispe, som Saeta går i, og vi ble nr. 3 :P Uten HP, men shit au.. Dommeren var ekstremt sær med HP og CK, ga kun Cert og EN CK i VK hann.. Av over 30 som kunne fått liksom. Men men.

Kritikken kan jeg komme med senere.

I morgen reiser vi videre til Steinkjer, gleder oss stort! Håper vi ser mange der :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...