Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjevt bekken


mowgli

Recommended Posts

HD-røntget hunden min rett før helga og da sa vet'n at de ikke fikk lagt han rett nok fordi han visstnok er sammenvokst skjevt i bekkenet. :)

Jeg sto der som et digert spørsmålstegn for dette har jeg aldr hørt om på hund før. Ikke hadde oppdretter hørt om slikt før heller, men vet'n sa at han oftest så det på golden.

Har ikke merket noe som helst unormalt/ usymmetrisk med han, så jeg er j... spent på resultatet fra NKK.

Er det noen som har peiling på dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på hund, men det er visst mer vanlig på hest... De tilfellene jeg har hørt har det rett og slett falt ut av posisjon (ikke medfødt liksom), mest sannsynlig etter fall e.l. Equiterapeuten som var på stallen vår fikset flere med skeivt bekken ved hjelp av kiropraktikk. På hund har jeg ikke hørt om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte vet'n hva som var årsaken til dette. Han sa det var sammenvoksingen i bekkenet som gikk skjevt, vokser fortere/tettere sammen på ene siden enn den andre.

Han kunne ikke direkte si om det var arvelig eller ikke, men ville ikke anbefale å bruke hunder med skjevt bekken i avel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...