Gå til innhold
Hundesonen.no

Sannheten om rodeo! (og calfroping, okseridning, kalve utkledning, mm...)

Ulvinne

Recommended Posts

Sannheten om rodeo! (og calfroping, okseridning, kalve utkledning, mm...)

--------------------------------------------------------------------------------

De fleste hestefolk kjenner nok til dette. Håper jeg. Men vil gjerne at allmennheten skal få se, for det er virkeligheten slik vi helst ikke ser den. (Det er en grunn til at fotoapparat og videokamera pleier å bli fratatt på rodeo'stevner' om det blir oppdaget.)

http://s147271628.onlinehome.us/RodeoAbuse...n-broadband.wmv

Videoen ovenfor viser bare litt om hvor forferdelig dette foregår.

Det sies at hestene som brukes er født til å bukke, at de er gale, ville dyr. Dette stemmer selvsagt ikke. Ingen tvil om at det ikke stemmer, og selv om så hadde vært tilfellet ville det være alldeles forferdelig og grov mishandling. At rodeo er lov, kan jeg ikke fatte og begripe.

Hyppig brukes elektriske, små "dingsebomser" til å gi hesten eller oksen kraftig støt med, og hestene har alltid en "buck strap" som er et slags belte som strammes hardt rundt flankeområdet til hesten for at den skal begynne å bukke. Har du sett filmen ser du at man plager dyrene til de grader på brutale måter.

Rodeofolkene har idiotiske argumenter. Disse ville hestene kommer for eksempel fra ville, slemme hopper. Her er et bilde av noen av disse hoppene:

i8813_rodeocruelty09.jpg

Det påståes også at hestene liker å springe rundt og bukke. Disse hestene liker absolutt ikke det de blir utsatt for! :i8812_rodeocruelty06.jpg

Og om de syns det var så morsomt å bukke, ville man da trenge disse UFORDRAGELIGE reimene som etterlater sine spor? :i8814_rodeocruelty08.jpg

Her er den engelske siden, mye mer informativ en mitt raske raske sammendrag, og med videoer som viser hvordan hesten blir helt rolig så snart "buck strap" fjernes, etc.

Det er også grufulle bilder fra calf roping, wild horse race, okseridning,etc. som er like ille om du blar nederst.

Hvordan har det seg at dette er lovlig?? Trykk på home nederst, og du vil finne mye annet oppsiktsvekkende om rodeo. Har selv visst om dette en stund, og kom nå til å tenke på at budskapet bør spres.

Jeg kopierer dette innlegget inn fra et annet forum(har spurt om tillatelse). Jeg visste absolutt ingen ting om at det var slik det foregikk. Og jeg tenker det er fler som meg.. Jeg legger det derfor hit for og prøve og informere litt.

Jeg vet ihvertfall at jeg ikke kommer til og se mer rodeo etter dette. :)

advarer mot noen sterke bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er da enda bare sånn vi mennesker er.. Skal holde på tradisjoner vet du.

Skal ikke nevne hvordan hestene ble innridd før i tiden av enkelte..

Verden hadde være et bedre sted hvis vi ikke hadde vært her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...