Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring av hund


Aya

Recommended Posts

Jeg har mine hunder forsikret i agria. De gir mange gode rabatter, og er raske med utbetaling hvis en eventuell ulykke skulle skje.

Er du medlem i NKK får du rabatter. Du får rabatt hvis du har mer enn 3 hunder, og du får rabatt hvis du er oppdretter. :D

Nå betaler jeg 850 pr hund i året. Dette er med avls-forsikring på tispene på 65 kr i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke undersøkt om forsikring enda. Men skal jeg forsikre, så blir det nok gjennom Sparebank 1 (pappa er banksjef der, så han har vel roen på alle forsikringer..)

Sko egentligt forsikre Diego..

Men det kom på 1700 kr i året.

Og det ble litt mye. Så skal kanskje forsikre han fra neste år.

Skulle forsikre han i gjensidige

Vi har forsikring i Vesta. Det som dere må tenke på er å få hundene forsikret før de er fylt 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAZ:

Forsikre Diego! Nå med en gang! Du veit aldri hva som kan skje, og vi forsikret Mona uka før hun ble trampa på og måtte gjennom en operasjon som kostet 10 000,- Kan si jeg var en smule glad jeg hadde forsikring som dekket hele beløpet da, ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sko egentligt forsikre Diego..

Men det kom på 1700 kr i året.

Og det ble litt mye. Så skal kanskje forsikre han fra neste år.

Skulle forsikre han i gjensidige

Vi har forsikring i Vesta. Det som dere må tenke på er å få hundene forsikret før de er fylt 4 mnd.

Jeg har hatt gjensidige nor til nå.. skal skufte så jeg sa opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble min forsikring så dyr??

1700 kr i året..

Søsteren min forsikret tibben sin, og det kom på 900 kr i året..

Merkeligt..

Ricco: Diego er over 4 mnd.. Jeg forsikret han egentligt før han ble 4 mnd, men det ble jo så sinnsykt dyrt.. Så må finne en annen plass å forsikre han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble min forsikring så dyr??

1700 kr i året..  

Søsteren min forsikret tibben sin, og det kom på 900 kr i året..

Merkeligt..

Ricco: Diego er over 4 mnd.. Jeg forsikret han egentligt før han ble 4 mnd, men det ble jo så sinnsykt dyrt.. Så må finne en annen plass å forsikre han heller.

alt det derre med hva det koster å forsikre hunden din har noe med hva du har sagt at hunden kostet og hvor mye skader/sykdommer det normalt sett er på rasen og ikke minst så har det noe med hvor du bor.

alt det virker innpå hvor dyr forsikringen på hunden vil bli. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant.. Men syns det va rart for det.. er jo nesten 1000 kr i forskjell.

Og tibber er kjent for å ha sykdommer. (øynene osv)

Også er ikke Gjensidige kjent for å kunne med hunder. Så tror ikke det hadde så mye med rasen og si.

Dessuten kjenner far min en som jobber i gjensidige, så tror han fikk det litt billigere. Men tenk hvor dyrt det hadde blitt uten det.

Men,men.. Får høre med de andre forsikrings selskapene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige driver med noe forskjell i pris etter hvor i landet du bor. Oslo området er dyrere enn på landet...

Men TAZ, du bor vel i stavanger, så det skulle jo egentlig ikke gjelde deg... Før jeg byttet til agria hadde jeg også i gjensidige jeg betalte 1190 for hver hund... Og det var uten noen rabatter...

:?

forstår ingenting av dette forsikringsgreiene jeg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige driver med noe forskjell i pris etter hvor i landet du bor. Oslo området er dyrere enn på landet...

Men TAZ, du bor vel i stavanger, så det skulle jo egentlig ikke gjelde deg... Før jeg byttet til agria hadde jeg også i gjensidige jeg betalte 1190 for hver hund... Og det var uten noen rabatter...  

:?  

forstår ingenting av dette forsikringsgreiene jeg....  :D

Ikke jeg heller.. :x

Men ja, bor i Stavanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt det derre med hva det koster å forsikre hunden din har noe med hva du har sagt at hunden kostet og hvor mye skader/sykdommer det normalt sett er på rasen og ikke minst så har det noe med hvor du bor.

alt det virker innpå hvor dyr forsikringen på hunden vil bli. :wink:

Er ikke helt sikker på at det er rett Lazita, gjelder ikke i mitt tilfelle i værtfall.

Jeg har aldri opplyst eller fått spørsmål om hva hunden koster, jeg har forsikret den for det samme som jeg betalte for den. og om de skulle sette premien etter skader/sykdommer så hadde jeg nok betalt mye mer.... Og om det skulle vere av betydning om hvor i landet du bor så hadde jeg i værtfall fått betale... For der jeg bodde før så kostet det en liten formue bare det å komme seg til vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker gjensidige. og det koster ca 1000,- pr hun pr år :wink:  men så har vi mye rabatter også da. :wink:

Ja, der ser du.. Jeg hadde ingen rabatter + at jeg ikke hadde noen andre forsikringer der så jeg måtte ut med over 1000 kr mer . Synes det var dårlig gjort.

Jeg spurte om de kunne sende meg hva de hadde tilbud på når det gjelder fosikringer. Så fikk jeg tilsendt og da måtte jeg betale 1500 kr i året. Synes det var en grei pris. Så går jeg giro og der står det 2500 kr..

De ga meg feil opplysninger. Så jeg likte ikke helt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...