Gå til innhold
Hundesonen.no

Når begynner koffeinet å virke?


Mirai

Recommended Posts

Prøver å venne meg til å drikke kaffe (er så sykt trøtt om morran nå som jeg jobber 8-16 hver dag). Jeg har jo aldri drukket kaffe før. Hvor lang tid tar det før den "virker" eller hva jeg skal kalle det? Jeg drikker ikke spesielt sterk kaffe, må ta oppi melk og sukker for å få det ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan gi deg det absolutt beste tipset som også er sunt og bra for kroppen din! legg deg senest 21.30 da er du lys våken når du skall stå opp! Funker bestandig! ;)

Ja, men det er lettere å bare drikke litt kaffe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er lettere å bare drikke litt kaffe ;)

jepp men tenk på hvor mye det skader kroppen og hvor mye sunnere det er for kroppen å endelig hvile seg ut slik den skall. i stedet for å bli påvirket av noe som sier til hjernen:" at nei nå må det gå fortere her" mens den stakkars kroppen din bare blir mer og mer sliten og ikke kan si seg i mot ;)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan gi deg det absolutt beste tipset som også er sunt og bra for kroppen din! legg deg senest 21.30 da er du lys våken når du skall stå opp! Funker bestandig! ;)

Forutsatt at du ar A-menneske, ja. B-mennesker må ofte ty til hjelpemidler ;) Men ja, det viktigste er selvfølgelig å få nok søvn.

Hehe.. Jeg har ikke tenkt å bli avhengig av kaffe, men det er lettere for meg å drikke kaffe et par ganger disse to ukene, enn å snu et problem jeg har hatt hele livet

B-menneske med sommerjobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest i en eller annen helseartikkel at koffein ikke har samme virkning og full effekt på damer slik det har på menn.

Kanskje derfor jeg må fly trøtt av gårde på toaletten ørten ganger før lunsj etter 4-5 kopper.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, jeg bare fikser ikke å stå opp. Det er en oppgave det virker som om kroppen min ikke takler. Jeg trives utrolig godt på natten og liker å være oppe da. Jeg har ingen problemer med å sove eller å sovne når jeg legger meg, med mindre jeg legger meg tidlig. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel et slagst A-B menneske :) (C-Menneske?) jeg er gjerne lenge oppe om kvelden (selv om jeg HATER å sitte oppe å sulle klokken 4 om morgenen, får så dårlig samvittighet) men så takler jeg ikke å sove til klokken 13.00 om dagen heller (dårlig samvittighet der også)

Når jeg først kommer meg i seng så sovner jeg som en stein, men det er det å ta steget å KOMME seg til sengen som er vanskelig (A)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Svart kaffe er vel det som funker (i hvert fall på meg) alt annet er bare usunt tull, som ikke er godt for noe som helst.

det er vel litt forskjell fra person til person vil jeg tro :) Noen reagerer jo på bare de får i seg litt sukker f.eks. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg tidligere du :D

Syns det er unødvendig å skulle tilvende seg kaffe for å holde seg våken. Ser ikke helt vitsen.

Ellers kan du starte dagen me en joggetur, etterfulgt av en kald dusj, så vil du nok bli mer våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...