Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp!

Ricco

Recommended Posts

Skrevet

Om alt går bra, og tispen er drektig så skal vi ha ny valp i september!

Og da tenkte jeg at kanskje dere har noen gode forslag på navn... Navnet skal begynne på bokstaven F.

Kan jo nevne at det er schäfervalp. :D

Skrevet

jente gutt

frida frodo (hvis du liker ringes herre )

freia fang

fluffy fabio

fancy fant

fia fox

var innom canis. mange rar navn på f der da :D

men disse synes jeg var litt fine og normale da :oops:

Skrevet

ja dei er fine og normale, men eg vil ikkje ha "normale" navn.... Bare se hva tispen min heter så forstår du.... :oops:

Eg vil ha et navn med litt "futt" i, og et som er litt sprøtt... ps: det er tispevalp. :D

Skrevet

hmm.

Fuji- den gamle gudinnen i Japan,den som var allerførstliksom..

Phi-(uttales fi. mitt yndlingsjentenavn)

Feronia- ulvemor (romersk gudinne)

Flora- romersk vårgudinne

Fatima- arabisk månegudinne

Finola- irsk, betry hvite skuldre (passer kanskje ikke helt på en schäfer da)

Fandel- kinesisk

Farrah-kinesisk,kjente en gang en schäfer som het det

Fai- kinesisk, betyr brilliant light

Feng-po-po - hehe, gudinne av vinden (kinesisk)

Fujita- japansk

Skrevet

i og med at det er en tysk rase su skal ha ville jeg valgt noe som er tysk.

Skal vi se...

Tysk-Norsk

Flora-flora

Farin-Strøsukker

Fauna-Fauna

Feme-Selvbestaltet - Ville uttalt det Femi

Filou-Luring - Uttales Filu

Finnie-Finne

Firnis-Fernis

Ja, det var noen.. personlig likte jeg best "Feme" og "Filou"... :D

Skrevet
i og med at det er en tysk rase su skal ha ville jeg valgt noe som er tysk.

Skal vi se...

Tysk-Norsk

Flora-flora

Farin-Strøsukker

Fauna-Fauna

Feme-Selvbestaltet - Ville uttalt det Femi

Filou-Luring - Uttales Filu

Finnie-Finne

Firnis-Fernis

Ja, det var noen.. personlig likte jeg best "Feme" og "Filou"... :x

Likte også Filou :D

Skrevet
Om alt går bra, og tispen er drektig så skal vi ha ny valp i september!

Og da tenkte jeg at kanskje dere har noen gode forslag på navn... Navnet skal begynne på bokstaven F.

Kan jo nevne at det er schäfervalp. :D

Om alt går bra er våres valper leveringsklare da :wink: 8)

noen space navn på F:

Fairness - Fajana - Fantasie - Felixita - Flippsie - Floria(det heter hoppen til en venninde av meg) - Florissa. :wink:

Skrevet

* Fanny - Den selvstendige

* Fay - Alv

* Florence - Blomstrende

* Filadelfia - Egentligt en by i Lydia, men syns det høres ut som en kake. :x

* Fortuna - Romersk skjebnegudinne

* Føniks :P - Hellig fugl i gresk mytologi

* Felicia - Lykkelig

* Franciska - Den frie

Jaja, iallefall noen navn.. :D

Skrevet

Fiolia

Fixfix

Fochs

Fuchs

Finni

Fique (Fik)

Fichiso

Fantana

Fantasia :roll:

Finito (ferdig på spansk(italiensk?)

Ficho

Filinta

Flaj Awej (Fly away)

Flyif lint (Fly i Flint)

Fik Entrè (Fikentre)

Form L1 (Formel 1)

Flammy

Fitscha

Det var jo noen... :D

Skrevet
Feng-po-po er jo oplagt det beste navnet :D Gosh Amei og Feng-po-po? hahaha

jeg kan ikke kalle en schäfer Feng - po - po!!!

Da er det bedre med fytti rakker`n...

• 1 month later...
Skrevet

Nå har tispen vi skulle ha valp i fra vært og tatt ultra, og hun er tom!!!!

Så da blir det ikke noen valp der i fra for oss... :P

Men.... vi har et annet vennepar som også driver med oppdrett, og de har en drektig tispe så vi får nok ny valp likevel! :P

Hun har og vært på ultra og fått bekreftet at det i værtfall er 5 valper. Så da har jeg en annen bokstav å bruke for å finne navn...

Det er bokstaven C, og det er en tispe. Så da kan dere bare komme med gode forslag til meg!

Har allerede tenk på et, Chanel, men ingenting er bestemt enda. Kan gjærne være "litt sprø" navn.

Skrevet

Tusen takk... men de er jo ikke fødd enda... får valpen i begynnelsen av oktober... har funnet et navn til, Carisma...da blir kallenavnet Carry... men ingenting er bestemt enda..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...