Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til valp (er)


Yodel

Recommended Posts

Ok- Mange av dere har kanskje fått med dere at jeg har 8 valper i hus nå. 7 gutter, og en jente. Jeg arbeider nå med navn, og har kommet fram til 6 guttenavn jeg vil bruke (alle er på D, og med afrikansk opprinnelse. Betydningen står bak. Alle valpene vil få "Kingwanas" først i navnet.

Disse 6 guttenvavnene har jeg bestemt meg for:

Dado a Kimwitu- Dice of the jungle (Swahili)

Dekker Dogo –Dekker Junior (Swahili)

Dodo Darzee- Red Warning (Swahili)

Dziko – The world (Ngoni- South Africa)

Dinari –Our shining star (Common name in the Congo)

Damili- a beautiful vision (Swahili)

Jeg mangler dog ett navn. Her har jeg et par forslag. Hva synes du? (Kom gjerne med nye forslag også!)

Dahab gold

Dunzi- busybody/detective

Dini- faith

Damisi- cheerful

Djidade- Desired

Djoser- (egyptisk farao. Han klarte å styrke riket ved å få en slutt på stridigheter som hadde pågått over lengre tid. Han residerte i Memfis. Han var den som bygde den første pyramiden, trappepyramiden i Saqqara.)

Dexui- Bushman/Hottentott

Dhamiri- Goal, aim

Dhole a Dekkan- Red hunting dog from Dekkan (In Afrika)

Dingane – one who is searching

Dodo- Loveable, large and round

Darwishi: "saint"

Donkor: "humble"

Djedi- Ancient egyptian name

Så har vi jenta, da. Etter god hjelp fra bl a Lothlorien her inne (takk til deg :( ), kom jeg fram til at hun ikke kan hete noe annet enn

Kingwanas Duna O’Kande – The only girl born after many males (West African Origin)

Hun har jeg tenkt til å beholde. (Event sette ut på för, vi får se) Jeg leter dog etter et passende kallenavn til henne. Foreløpig har jeg bare kalt henne "snute" (Hun har en skrekkelig søt snute), men typen mener at hun ikke kan bli hetende det. Det hadde jo vært fint å trekke et navn ut av kennelnavnet. Tenkte på "Duna" eller "Okee". Er ikke helt sikker på Duna, og Okee høres litt likt ut som Echo. Noen andre forslag?

Setter pris på hjelp! Å finne 8 navn er tidskrevende, du! :angry:

Bilder av valpene kan sees på min hjemmeside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Flotte navn!

Jeg liker Djidade. Kingwana's Djidade, helt knall ;)

Kikket på hjemmesiden din, de er helskjønne! (favoriserer tispa og svart hann 2 da)

Duna som kallenavn på jenta, var finest synes nå jeg da ;)

Lykke til med babyene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag!

Joo, jeg heller nok litt til Djidade... Fint navn:)

Også blir det nok Duna på jenta. Selvom det fortsatt går i "snute" ;)

Alle er helt herlige! Jenta er nå spesiell, da. Hun har noen slike dinosaur- lyder (groooom, grigri, orgjj, gjaaoo osv) Også ligger hun konstant på ryggen, strekker på beina, smatter og gjesper ;)

Ellers liker jeg veldig godt "rød gutt 2" også.. Han er bare så liten og "grom".

Har tatt nye bilder i dag, og legger dem ut på siden i morgen kveld. Øynene har såvidt begeynt å "glippe" på noen, så det er nok ikke lenge før alle har åpne øyne. (så det blir ikke noe mer fotografering de nærmeste dagene. I denne perioden bør øynene skånes for skarpt sollys som blitz)

Alle har nå kommet seg opp på 4 ustø bein, og krabber rundt. Det blir mer og mer liv i leiren før hver dag som går nå;)

Centa_valper_dag14_rg2.jpg

Rød gutt 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...