Gå til innhold
Hundesonen.no

Flåttmiddel


Recommended Posts

På onsdag fikk Chica flåttmiddel. Og nå er noe av pelsen lengre nede på ryggen hennes fet, akkurat som at dte skulle vært litt olje der.. I tillegg har jeg lagt merke til at hun har litt rykninger i huden på ryggen.. Er dette normalt..!??

Hun bruker Bayventic vet(tror det er det det heter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Valpen vår fikk dryppet litt Expot i nakken i går, og han er fet/ seig i pelsen rundt. Dette re visstnok normalt, og bør forsvinne etter noen dager. (er allerede mye mindre seigt enn det var i går)

Men har ikke sett noen tegn til rykninger i huden.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykningene du ser er nok kløe/irritasjon over middelet som ligger seigt på huden. En slags lokal riste-seg-refleks, om du vil. ;) Det er nok helt normalt nå som middelet er fersk og seigt, det går over i løpet av noen dager, men om hunden fortsetter å klø, kan det være en reaksjon på middelet, og det skal de helst ikke få. Man rådes til å vaske hunden (og ta den med til veterinær) for sikkerhets skyld, men personlig ville jeg tatt det med ro og sett om det ble bedre. Ingen vits i å bli hysterisk av litt kløe, mener nå jeg (om det sprer seg eller det dukker opp sår blir saken en helt annen - da bør man ikke vente og se).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...