Gå til innhold
Hundesonen.no

Råfor


mowgli

Recommended Posts

Sikkert et veldig dumt spørsmål men jeg hiver det ut for det!

Hva skiller råfor fra bløtfor? Altså hva er forskjellen?

Ble anbefalt av vet'n i dag å prøve råfor på min kronisk syke hund, men vet ikke helt presist hva det er... :)

Vom&Hundemat - er det råfor?

NorwegianPolar - er det bløtfor?

Setter stor pris på om noen her inne kan opplyse meg litt, gjerne med noen anbefalninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten er rå så lenge den ikke er varmebehandlet på noen måte, altså hverken stekt eller kokt!

Vom & Hundemat regnes som råfôr, vet ikke helt med Norwegian polar da jeg kjøpte en sekk en gang,den var varmebehandlet <_<

Stilig å høre en veterinær si at du må råfôre, det er ikke så vanlig!

Selv BARF'er jeg og dyrlegen min er sterkt imot det enda bikkja mi er finere enn noen gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! Da er forskjellen litt mer oppklart. Takk!

Men NP inneholder vel storfekjøtt og det vel? Han er allergisk mot det, så der er jeg like langt. :)

Ja han vet'n her er veldig åpen og storsinnet for alternativer til standard for og medisiner. Kjempekar! :)

Eeh...BARF? Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allergihund og ble også anbefalt å gi kun råfòr.

Dette består da av vom hundemat, kokte grønnsaker og omega3 olje + noen ganger litt ris hvis jeg gidder å koke:) Da skal hundene hvertfall få i seg det de trenger.

Lykke til.

Jeg anbefaler det sterkt hvertfall. Han her har aldri vært så frisk og har hatt så fin pels som han har nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de fått sine to første måltider med V&H iblandet litt tørrfor. Skal si det gikk ned! ;)

Han som er syk og har matlyst som ei mus, passet godt på maten sin og ba de andre pelle seg vekk! Ser det som et bra tegn jeg.

Da blir det spennende å se hvordan det kommer ut igjen... :P

Hva gir man i tilleg hvis det kun er den med kylling han kan bruke?

Han reagerer på tørrfor som inneholder storfe og har fått påvist allergiceller i magen, så da regner jeg nesten med at han vil reagere på storfe i råform også, men det går bra med råsvin.

P.S: tørrforkulene lå igjen hos to av dem... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...