Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrering - deres erfaringer


Nina

Recommended Posts

I morgen kastreres Ero, og hønemor som jeg er så er jeg bekymret for mitt lille gulle. Vet at det er flere her med kastrerte hannhunder, og jeg vil gjerne høre deres erfaringer om operasjonsdagen og dagene etter. Ero skal forøvrig kastreres pga testikkelmangel, så operasjonen blir noe større enn ved en vanlig kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambo ble kastrert for ni dager han :D

På selve dagen var jeg litt smånervøs da, vi dro til vet, Rambo fikk narkose og vi satt på venterommet når han ble kastrert. Omtrent to timer etter operasjonen begynte han å prøve å reise seg, etter hvert gikk han vanlig igjen, men var trøtt og sliten hele dagen. Dag nr.2 var han ikke helt seg selv, han likte ikke skjermen og hadde sikkert litt vondt. Men etter der igjen har han vært seg selv.

Jeg har nettopp tatt av skjermen, og for meg har det vært et pine å vente på å kunne ta den av. Ellers kan hundn se deprimert ut de to første dagene, det gjorde min, og jeg ble redd jeg hadde ødelagt hunden, men det hadde jeg heldigvis ikke :(

Jeg føler ikke at du får så veldig mye ut av innlegget mitt, menmen..Vetrinæren kommer sikkert til å si det, og du vet det kanskje, men alle hormonene er ikke borte før 14-21 dager etter inngrepet, så det er ikke før da du ser eventuelle endringer i hundens adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Ero levert til dyrlegen(for ett par timer siden) og jeg sitter å venter. Hvis noen er intressert hvordan det gikk så oppdaterer jeg bloggen på hjemmesiden min senere i kveld og utviklingen i dagene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero har det kjempebra nå. Man merker ikke på han at han nettopp har vært operert, annet enn lampeskjermen og en liten plasterlapp over såret. Han er like aktiv som han ellers er og vi har et svare strev med å holde han iro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...