Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem klipper din hunds negle?


Tina

Hvem klipper din hunds negle?  

29 stemmer

  1. 1.

    • Ingen.
      0
    • Det gør jeg selv.
      26
    • Dyrlægen.
      2
    • Personalet i dyrebutikken.
      0
    • Andre.
      1


Recommended Posts

.... og hvor ofte? Jeg klipper dem selv, og det gør jeg ca en gang om ugen. Synes det er rigtig hyggeligt, når jeg klipper negle på hundene, så får de en masse ros, kos og opmærksomhed og de er begge to helt vilde med at nusse og pudse hinanden og sig selv bagefter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det selv. Tinka er ikke så veldig overbegeistret for det, så vi tar det ikke så ofte. Gjør det når jeg ser at det trengs - fra hver tredje uke til en gang i måneden. Etterhvert må jeg få trent litt mer på det, sånn at Tinka ikke blir like overstresset hver gang jeg skal klippe klørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det også selv. Men siden Mona av en eller annen grunn ikke er overbegeistret for det, så tar jeg det når hun ligger og døser eller sover :oops: Klipper når jeg ser det trengs, men nå er saksa mi ødelagt.. Broren min klipte ståltråd med den #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det til meg eller? :P Er ikke helt god på dansk :oops:

Ja, det var til dig. :) Tænkte på om du ikke turde fordi hundene ikke kunne lide det eller om du lod dine forældre om det fordi du ikke var helt sikker på at klippe rigtigt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for å bomme :oops: Hundene spreller sånn at jeg tar ikke sjansen på å klippe selv.. :P

Det forstår jeg godt du overlader til dine forældre da. :P Har selv prøvet at klippe neglene på en af mine venners schæfer... det var virkelig svært fordi den sprellede meget... da var vi nødt til at være to om det. Bestemt ikke let det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig klipper jeg klørne selv! hvis det ikke er noe galt med hunden må man da kunne gjøre det selv. halo... hehe :D

Enkelte liker rett og slett ikke å klippe klør selv. Vet om enkelte som har mange kaniner, men som må få andre "kanin folk" til å komme å klippe klørne, fordi de er redd for å klippe nerven.

Så enkelte liker det ikke, mens andre skjønner ikke problemet med å gjøre det. Sånn er det bare.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya hater alt sånt, så jeg og mamma har fordelt byrdene. Jeg har ansvaret for børsting og vasking (når hun børstes høres det ut som hun dør, og når hun dusjes.. vel, jeg har begynt å bare gå inn i dusjen med bikini eller shorts, blir minst like våt om jeg står utenfor.. Har en hund som KUN kan gå ut i vannet om det er en stinkende myr, eller saltvanns strand), og hun klipper negler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Til dere som nå har valper: Veldig viktig at dere trener hundene deres til å bli stelt og ligge på ryggen. Tren dem opp til å like å bli stelt, det vil gjøre det lettere for dere senere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...