Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06

Line_

Recommended Posts

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Oi, det var mange portiser.

Prince er meldt på, så jeg tar han med :P

Maria: Hvis du fortsatt vil at noen andre skal handle henne etter leiren, så kan jeg prøve å gå med henne .. hvis du vil :P

Ja, det hadde vært supert.. :lol: Vi får se hvordan det går etter leiren, og om hun eventuelt går med andre. :P hehe. Hun trenger å vises fra sin beste side, så de håper vi at hun får gjort det på Bjerke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg nå! :) Skal ikke stille, men skal bo hos søstra mi. Det virker som om Ida skal være med oppover og, men det er ikke helt sikkert enda. Hvis noen har lyst til å låne en hund/valp i jh, må dere si ifra.. Bajnok trenger nok mer trening, men Romeo er kjempe enkel å stille :D Hvis ingen har lyst til å låne Romeo så blir han ikke med..

Har LITT lyst til å se egen hund i ringen

Blir moro med så mange som skal stille! Bajnoks skal også få møte brodern, håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her igrunn, Saeta kan fint lånes ut fremdeles :D Selv om hun ikke er i full pels er hun veldig grei å gå med, og viser seg bra fram :)

Skal visst få prøve meg i Norfolkringen ser det ut til.. Dersom det går bra på forhånd vel å merke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her igrunn, Saeta kan fint lånes ut fremdeles :D Selv om hun ikke er i full pels er hun veldig grei å gå med, og viser seg bra fram :)

Skal visst få prøve meg i Norfolkringen ser det ut til.. Dersom det går bra på forhånd vel å merke :D

Anne krysser alt hun har for atdet går bra på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg jeg nå! :) Skal ikke stille, men skal bo hos søstra mi. Det virker som om Ida skal være med oppover og, men det er ikke helt sikkert enda. Hvis noen har lyst til å låne en hund/valp i jh, må dere si ifra.. Bajnok trenger nok mer trening, men Romeo er kjempe enkel å stille :) Hvis ingen har lyst til å låne Romeo så blir han ikke med..

Har LITT lyst til å se egen hund i ringen

Blir moro med så mange som skal stille! Bajnoks skal også få møte brodern, håper jeg :)

Jeg trodde han fortsatt var nedklippet jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si i JH da? :) Trodde det var samspill i ekvipasjen som telte jeg...

Det er det som SKAL telle ja, men dommerene dømmer veldig ofte på hunden også...

Men altså, argh, jeg skulle SÅ ha meldt Felix på i ektriør! Det er 8 dverger påmeldt, da er det sikkert ca. 4 hanner, hvor av de tror jeg det er 2-3 championer, og han som dømmer, Mikael Nilsson, har jeg hørt fra flere at kunne likt Felix godt, og han stilelr heller ikke sine hunder som er veldig fine, argh!! Nå blir jeg nesten sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som SKAL telle ja, men dommerene dømmer veldig ofte på hunden også...

Men altså, argh, jeg skulle SÅ ha meldt Felix på i ektriør! Det er 8 dverger påmeldt, da er det sikkert ca. 4 hanner, hvor av de tror jeg det er 2-3 championer, og han som dømmer, Mikael Nilsson, har jeg hørt fra flere at kunne likt Felix godt, og han stilelr heller ikke sine hunder som er veldig fine, argh! Nå blir jeg nesten sint!

hvorfor meldte du ikke på da?

På NKK-sidene står det at det er kvalifisering til Crufts, hvordan skjer dette? Alle BIR hundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, han er nedklipt, men det har vel ingenting å si i jh? :unsure:

egentlig ikke, men uansett om det skal være sånn så ser dommerne på utseende til hunden, jeg har jo selv en nedklippet hund og stiller hu ikke jh pga. det selv om jeg har lyst å stille hu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg renga med at det kom til å være enda flere påmeldte enn i Drammen (der var de 24 dverger pm), og da hadde han nok ikke hatt en kjangse..

Ok, da forstår jeg :angry: Det rart at det var så mange i Drammen og så få nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si i JH da? :angry: Trodde det var samspill i ekvipasjen som telte jeg...

Jo, han er nedklipt, men det har vel ingenting å si i jh? :unsure:

Selvfølgelig har det mye å si!

Samspillet mellom hund og handler og at handleren viser hunden på sin beste måte er ddet jh handler om. Men hvordan får du vist rasen din på best mulig måte om den ikke har pels, feil klipp, farge feil, o.l.

Hund og handler skal passe sammen og vise seg frem. Du ser aldri at dommeren plasserer en "stygg" hund. Skulle gjerne ha lånt ut Pirill i jh, men hu er det perfekte eksempelet på stygg :P Så uansett om noen hadde hatt lyst, hadde de ikke fått lov :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har det mye å si!

Samspillet mellom hund og handler og at handleren viser hunden på sin beste måte er ddet jh handler om. Men hvordan får du vist rasen din på best mulig måte om den ikke har pels, feil klipp, farge feil, o.l.

Hund og handler skal passe sammen og vise seg frem. Du ser aldri at dommeren plasserer en "stygg" hund. Skulle gjerne ha lånt ut Pirill i jh, men hu er det perfekte eksempelet på stygg :o Så uansett om noen hadde hatt lyst, hadde de ikke fått lov :angry:

Ja, ja.. Da får de som eventuellt vil låne han vente til etter vintern da... Da har han masse pels :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...