Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bjerke, NV-06

Line_

Recommended Posts

Skrevet

Da er mine bilder ute! Legger til kommentarer på dem i morgen, nå stuper jeg i senga!

Dagens beste bilde! Klarte å ta med manuelle innstillinger :)

IMG_3168.jpg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Flotte bilder Julie!

Ikke tilfeldigvis noen som har et bilde fra Juniorhandlinga der jeg er med? (Som jeg ikke sitter å later som flaten er en golden ;) )

Resultatene denne helga snakker jeg ikke om, for dommern likte svære flatter, en av BTK tispene var jo større en Aris jo (greit han er unghund altså, men allikevel)

Men gratulasjoner igjen til alle andre som gjorde det bra :)

Hihi, må bare unnskylde at jeg omtrent ikke gjenkjente noen av de jeg møtte på statoil på morran (og det var da noen kjente der) men jeg var veldig trøtt :rolleyes:

Skrevet

Bare å ta bilder dersom dere vil, og fint om dere skriver hvem som har tatt de :)

Kathrine: Jeg tror jeg har noen fler bilder av deg, kan fikse dem og sende dem til deg!

Skrevet

Ehm ja.. resultater.. Gikk bajs ;)

fransk bulldogen Dipsy (verdens kuleste btw) fikk ble 2 bct med ck, men uplassert i btk. Oppdretter gruppen fik hp og fin kritikk, kom til semifinalen i storeringen, men ikke plassert.

Saluki: Aris (bror til Kira) var dødsredd dommeren og fikk kib ;) broren hans fikk hp i junior klasse og ck i vk, men tok ikke certet som vi regnet med :) Ble heller ikke plassert i bhk. Kira var litt redd dommeren (han hadde en skummel hatt), men gikk bra når han tok av seg hatten. Hun ble 3 juniortispe med hp ikke ck i vk, bajs! Ronya ble 2bct med ck men ikke plassert btk. Rett og slett en drittdag, lenge siden det har gått så dårlig!

Gratulerer til alle fornøyde ;)

Skrevet

Bare å ta bilder dersom dere vil, og fint om dere skriver hvem som har tatt de :)

Kathrine: Jeg tror jeg har noen fler bilder av deg, kan fikse dem og sende dem til deg!

Hadde vært kjempeflott ;)

*Endret av mod. Flash - rettet opp sitering*

Skrevet

Gratulere til alle som har gjort det bra på Bjerke :)

Jeg trakk Miko 10 minutter før han skulle inn i ringen på lørdag.

Det skulle egenltig komme en dame å gå med Miko, men hun rakk desverre ikke å komme, hun er veldig flink å jeg ville prøve å la henne gå.

Men alt ble et stress, å så skulle noen andre prøve å gå med Miko, de tok han ut bak teltene for å øve, å da kom det plutselig en løs amstaff mot Miko.

Den skulle til å glefse tak i ryggen hans, med heldigvis rakk hun som hadde Miko å få han vekk.

Han fløy igjennom lufta, ganske høyt, å så fikk hun tatt han i mot, det gikk bra, men kunne gått veldig ille.

Mange folk stimlet til, å eieren til den løse hunden fikk høre seg!

Jeg orker ikke tenke på hva som kunne skjedd, grøsser ved tanken.

Miko ble da enda mere stresset å begynte å skelve samtidig som han var sur og amper.

Det var åsså i siste liten blitt dommer endring til en mann, for dommeren fra england sto fast med flyet.

Da ble det plutselig en mann og ikke en dame, noe som er dumt, Miko liker damer, hihi.

Denne dommeren ga åsså 0 til en papillon champion hannhund forige mnd, pga et lite "murr" på bordet.

Med alt dette, å med råd fra oppdretter å andre så syns jeg at jeg måtte trekke Miko.

Det var veldig trist, siden vi hadde kjørt ganske lenge å jeg hadde gledet meg lenge...

Miko har oppført seg dårlig på bordet, så nå skal han ha en "utstillings-pause" en god stund fremover, jeg vil la han bli voksen i hode sitt å så får vi trene masse.

Huff saa dumt da, er enda i shetland jeg ;) Var det valpe show for Bailar der?

Gleder meg til utstillings pausen er over jeg :P Og se da hvordan det gaar med han i ringen ;)

Lykke til videre, Miko er kjempe fin uansett hva dommere eller andre sier ;);)

Skrevet
Jeg har møtt: av sonen-folk:

portissilje

bernersilje

Ingvild

Maria m/tibbene

Maria m/Chessea

anne og shaylee

birte, guro, line og kristine mali såklart.

julie og banjok

anette og loke

karine og fenris

caroline og en av sheltiene hennes

Grethe og deco

tine og kip

linn

også så jeg ace og helene

Også meg og Teq. :)

Skrevet

Benedicte : DU møtte da meg også.. <_< :)

Jeg var der bare lørdag, traff masse folk... Så mange som helt sikkert ikke kjente igjen meg også.. hehe ;)

Skrevet

jeg syns rex så helt anderledes ut i virkeligheten. Og det samme med deg:p

Jeg har møtt: av sonen-folk:

portissilje

bernersilje

Ingvild

Maria m/tibbene

Maria m/Chessea

anne og shaylee

birte, guro, line og kristine mali såklart.

julie og banjok

anette og loke

karine og fenris

caroline og en av sheltiene hennes

Grethe og deco

tine og kip

linn

også så jeg ace og helene

KREMT.

Skrevet

Gratulerer masse til dem som gjorde det bra! Og spesiellt til Benedicte og Prince som gjorde det strålende i JH!

Skrevet

Huff saa dumt da, er enda i shetland jeg :P Var det valpe show for Bailar der?

Gleder meg til utstillings pausen er over jeg :P Og se da hvordan det gaar med han i ringen :D

Lykke til videre, Miko er kjempe fin uansett hva dommere eller andre sier ;);)

Nei det var ikke valpeshow, det var jo en Nkk utstilling ;)

Å dommerene liker Miko, det er bare sjalue folk som ikke har annet å gjøre enn å "slarve" om andre som snakker dritt om han.

Jeg håper at med tiden så kommer han tilbake i ringen, han er jo så pen :icon_redface:

Skrevet

jeg glemte kamera, så tok ingen bilder.. <_<

men jeg så flere av dere der da! :D men jeg tør ikke å gå bort å hilse på jeg..!

jeg så ihvertfall (hvis det var dere da :icon_redface: )

BcRex

Bambii88 med Pirill (var Pirill jeg kjente igjen)

Tuppetroll med Ace

og Elin da, så klart!

og så så jeg dere i juniorhandling da!

mulig at jeg så flere å, men har litt dårlig hukommelse! :rolleyes:

Skrevet

Grattis til alle sammen! :icon_redface: Holder på å legge ut masse bilder jeg også.. En del retard bilder blandt annet B)

Kjempe fine bilder alle sammen!

Skrevet

Nei det var ikke valpeshow, det var jo en Nkk utstilling ;)

Å dommerene liker Miko, det er bare sjalue folk som ikke har annet å gjøre enn å "slarve" om andre som snakker dritt om han.

Jeg håper at med tiden så kommer han tilbake i ringen, han er jo så pen ;)

Ja, han er nydelig :icon_redface: Lykke til med flyttingen ;)

Oi, jeg har visst glemt en del *ler*

Ja, jeg traff Taran en del ganger med Joakim, Lill såklart også hadde cavalita med lille tequlia som jeg også hilste på.:P

Må vell si Kremt jeg også :D Du møtte meg på retriver utstilling, du gikk lydighet med Cita da :P

Skrevet

Ja, var der jeg og vøtt ;) På lørdag møtte Bajnok broren sin for første gang siden de dro fra oppdretter. Det tok ikke lang tid før de kjente hverandre igjen, og leken var i full gang! :icon_redface:

På søndagen møtte han igjen Inga og Csipisz, og jeg har aldri sett han så glad! ;) Fikk også høre fra Inga at Bajnok har utviklet seg veldig bra og det eneste han trenger er et litt kraftigere hode, men det kommer med tida! :D *stolt*

Tok mange bilder og lurer på om det er greit for juniorhandlerene her inne at jeg bruker bildet til en slags plakat i klubben.. Hadde vært kjempe fint om jeg fikk lov! Det er jeg som har copyright, men jeg har fortsatt ikke lov til å bruke bilder av personer uten deres samtykke, derfor spør jeg ;) Tok en hel del bilder i helga jeg og, og legger de ut i morra(hvis jeg får tid :P). Er det forresten noen som vet om et godt program for fotoalbum?

Hadde det kjempe kult i helga! Gratulerer til alle som har vunnet noe! :P

Skrevet
Tok mange bilder og lurer på om det er greit for juniorhandlerene her inne at jeg bruker bildet til en slags plakat i klubben.. Hadde vært kjempe fint om jeg fikk lov! Det er jeg som har copyright, men jeg har fortsatt ikke lov til å bruke bilder av personer uten deres samtykke, derfor spør jeg Tok en hel del bilder i helga jeg og, og legger de ut i morra(hvis jeg får tid ). Er det forresten noen som vet om et godt program for fotoalbum?

Lykke til med å spørre alle juniorhandlerne i så fall B) Hihi. For meg er det helt greit!

Only Blondie: Jeg snakker ikke om de jeg har møtt tidligere, men de jeg møtte på Bjerke;p

Skrevet

Lykke til med å spørre alle juniorhandlerne i så fall B) Hihi. For meg er det helt greit!

Tenkte på de som var inne på sonen da;)

Tusen takk :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...