Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitofinaen min

Jeampi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg får vel spamme dere litt med bilder fra skjønningen min :P

Her ligger det bilder hipsomhapp:

1agility7.jpg

Tjoho agility er gøy!

1agility8.jpg

oooover hoppet

12mai.jpg

Fiiine modellen, tatt med Kine sitt speirefleks

12mai3.jpg

DSCN9025.jpg

meg og Pito med bronsemerket

DSCN9092.jpg

bliii på vippa

*dele opp*

Skrevet

DSCN9097.jpg

gjennom pølsen "hallo? er dere der ute?"

klartilavreise.jpg

klar til å dra på agility stevne!

krossane.jpg

på fjelltur

pitoined.jpg

i solnedgang

resized_DSCN5738.jpg

"halloooooooo.......?"

skogturmai1.jpg

tur i skauen

skogturmai2.jpg

slallomm.jpg

slalom BEIBI!

sporing.jpg

Pito går blodspor

*Dele opp*

Skrevet

Den hunden er bare skjønn! Gleder meg til å få kleinspitz i hus, pommer er også fine, men synes de blir litt i minste laget.. :P

Jeg skal ha fra samme oppdretteren da, sånn ca i februar neste år, vet ikke hvilken farge, men det er det samme, fine er de uansett :P

Skrevet

Den hunden er bare skjønn! Gleder meg til å få kleinspitz i hus, pommer er også fine, men synes de blir litt i minste laget.. :(

Jeg skal ha fra samme oppdretteren da, sånn ca i februar neste år, vet ikke hvilken farge, men det er det samme, fine er de uansett :P

Pom - Classic har da ikke kleinspitz :D

Det må være kennel Smallwind du mener ;)

Skrevet

ÅÅÅ Pito er kjempe fin!!

Shønner ikke hvorfor hun ikke får noe stort og fint av dommerene :lol:

Hun er den fineste pommen jeg har sett, ikke det at jeg kan rase standaren da :P hoho lol

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...