Gå til innhold
Hundesonen.no

tøybur


Recommended Posts

Gjorde en noe ubehagelig oppdagelse i dag.

Har kjøpt inn tøybur til hundene for jeg synes de er fine og hendige på mange områder. Min eldste tispe har for tiden løpetid og hun står for hannen i disse dager. ( Hadde en parring i går). Har også hennes sønn fra forige kull boende her. Når jeg ikke har tid å ha øyne på hunene så setter jeg de i bur litt her og der for å være sikker.

I dag tok jeg med vaplen og gikk en tur. Løpsk tispe og kjæresten hennes ble plassert i hvert sitt tøybur i hver sin etg. Tispas bur er kjøpt på Ellos.

Da jeg kom hjem møtte min løpske tispe meg i døra!!! Det gikk litt kaldt nedover ryggen på meg da. Tenk om sønnen hennes hadde vært hjemme og ikke i bur. Hjelpe meg.

Gjett om jeg lærte en lekse (heldigvis i tide)! Stol ikke på tøybur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt rett. Tøybur er ikke så vanskelig for hundene å komme seg ut av, når de vel har skjønt hvordan det funker..

Jeg har også en tispe som har åpnet et par tøybur med glidelås. Hun bruker nesen og presser, presser og presser rett ovenfor der glidelås-låsen (for et ord!) sitter, og da sklir den saaaakte nedover, og åpningen blir større og større..

Så nei, jeg hadde aldri stolt på en slik ordning - her går det i låste dører. Selv om ingen av mine kan åpne dører, så låses de uansett. Man vet jo aldri når de finner ut av at dører faktisk kan åpnes av dem selv.

Nøkkelen sitter i døren hele tiden, så man relativt raskt likevel kan komme seg inn på rommet hvis man må.

He he - når jeg ser meg rundt her så ser det jo litt merkelig ut - med nøkkelen på utsiden av døren, både til soverommet og badet... Og enda det er månedsvis siden sist løpetid...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok hun sømmen? Huff, da. DA hjelper det ikke stort med allskens beskyttelse på glidelåsen, nei.

Ja, Ellosburene er billige og ganske kjipe i utførelsen. Men til DEN prisen, så funker de jo helt greit - så lenge man er i nærheten og kan stoppe evt. søm-sprettende eller glidelås-tytende hunder, selvsagt.

Jeg har brukt mine Ellos-bur endel ganger (kanskje rundt 30), og de er like stødige nå som når de var nye, og like greie å sette opp.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...