Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemer med å finne sele til Lita


Recommended Posts

Lita har en helt merkelig kroppsfasong (fryktelig pinglete fuglebryst :D ) som gjør at seler passer vanvittig dårlig på henne.. Det største problemet er vel at luftrøret hennes stikker såpass ut at uansett hvaslags sele jeg har prøvd, og det begynner å bli noen, så begynner hun å hoste og harke, noe hun aldri gjør i halsbånd..

Noen som har hatt samme problemet som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd sånn fora svart som Solo har? Jeg har også en som vi aldri bruker :D . Bruker sånn blå som går over brystet, for den er den eneste som sitter bra på Fibi. Hvis du kjører forbi en gang kan du godt få låne for å se om du likern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd sånn fora svart som Solo har? Jeg har også en som vi aldri bruker :lol: . Bruker sånn blå som går over brystet, for den er den eneste som sitter bra på Fibi. Hvis du kjører forbi en gang kan du godt få låne for å se om du likern!

Nå klarer ikke jeg å huske hvordan sele Solo har da så da blir det litt vanskelig! :D Og jeg har ikke bil så oddsen for at jeg kjører forbi er ganske liten...! :D Men får snakke med Ane, når hun blir firsk igjen!

Jeg fikk spesialsydd sele hos Norsk Hundeutstyr. Har hatt en del problemer med å finne en passende sele til minsten her fordi hun har så stort hode i forhold til kroppen, kanskje de kan hjelpe deg med problemet ditt. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med dem.

Utolig dårlig side da..! :) Hvor mye betalte du for den selen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utolig dårlig side da..! :lol: Hvor mye betalte du for den selen da?

Nei, siden er ikke så mye å skryte av. Jeg sendte en mail og spurte om pris, mål osv.

Med frakt kom selen vår på 206 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt webmasterselen fra canis, den har ørti reguleringsmuligheter. Den sitter kjempefint på Pippin iallfall.

(Eneste problemet er at den bakerste bukreima kommer rett foran tissetassen...., jeg sier ikke mer) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en sele tilpasset fuglehunder da vel :lol: (Siden hun har fuglehundbryst).

Neeei! :D Hun har fuglebryst ikke fuglehundbryst! :D

Men nå skal jeg møte Ida imorgen for å prøve 2 seler som hun vil bli kvitt så da håper jeg de passer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...