Gå til innhold
Hundesonen.no

Infanta`s Oh I`m Kelly the Killer

Guest Vicky

Recommended Posts

Skrevet
Hun er nydelig! :) Moro å høre at det går bra med trening, blir spennende å følge med på det. Forresten så liker jeg fargene hennes utrolig godt.

Det er kjempemorro å høre! ;) Blir alltid glad for å høre sånt om trollet mitt. Morro å høre at du liker fargene hennes! Tricolor er helt klart en av mine favoritter. :)

Her kommer et bilde fra trening idag.

killer.jpg

Kelly studerer noe med ballen godt plantet i munnen

• 1 month later...
  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Bare en ting å si ; :blink:

Hihi, tusen hjertelig takk! :)

Klarer ikke å si annet selv... Derfor klarer den lille røveren å lure seg unna det meste. :)

Skrevet
Kelly må være den fineste Papillonen jeg vet om :P

Tusen tusen takk! :P Kjempemorro å høre det Marthe!

NYDELIG papillon!

Jeg har lenge elsket den rasen!

Det er virkelig kjempemorro å høre! :lol: For to år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle ende opp med rasen, men nå er jeg helt hekta...

Så fin hun er! Nydelig ansikt... *smelt* :P

Det er knallmorro å høre! Kelly takker og bukker! :P (hun vet forøvrig veldig godt hvordan hun skal bruke det ansiktet til sine fordeler... Hun har et utrykk til hver anledning. )

Skrevet

Så tøff hun er! Jeg syns det er veldig positivt at du trener såpass mye og forskjellig med henne, så får folk se at papillon faktisk kan brukes til mer enn sofapute og utstillingshund! :)

Skrevet
Så tøff hun er! Jeg syns det er veldig positivt at du trener såpass mye og forskjellig med henne, så får folk se at papillon faktisk kan brukes til mer enn sofapute og utstillingshund! :)

Tusen takk Ingvild! ;) Det er topp å høre! Jeg syns også det er flott om jeg kan være med på å bedre ryktet til papillon som sports-hund. Selv har jeg fått gleden av å se hvor mye det bor i en så liten hund. Og det håper jeg flere får gleden av i fremtiden! :D

Her er noen bilder en venninne tok på ag-trening for en stund siden.

IMG_1072.jpg

Kelly i svevet. Foto: Linn Therese

IMG_1055.jpg

I farta. Foto: Linn Therese

Skrevet
Barske kelly the killer! :D Må være en av Emmas forbilder det.. ;)

Hihi, tusen takk! :) Kelly tror nok også hun er veldig barsk... Morro at Kelly må være en av Emma`s forbilder. Emma er jo også en liten tøffing.

Skrevet

Som jeg har sagt før: Kelly er utrolig nydelig, hvis jeg noen gang skal ha papillon, skal den se sånn ut :) Ellers er jeg enig med Ingvild, det er så utrolig moro med små hunder som blir brukt til noe annet enn sofapute! Det bor så mye i dem, og det er herlig at noen også viser fram det :D

Skrevet
Som jeg har sagt før: Kelly er utrolig nydelig, hvis jeg noen gang skal ha papillon, skal den se sånn ut ;) Ellers er jeg enig med Ingvild, det er så utrolig moro med små hunder som blir brukt til noe annet enn sofapute! Det bor så mye i dem, og det er herlig at noen også viser fram det :o

Tusen tusne hjertelig takk! Blir alltid superglad for å høre det. :P Det er kjempemorro å få respons for treningen med Kelly. Og jeg er også enig, det bor utrolig mye i en Papillon. Men de færreste er klar over det.

"Skumle" Kelly the Killer! :P hihi.. Hun er så pen!

Har du startet agility med henne?

Hihi, tusen takk! :P

Hun har ikke startet i agility. I første omgang entrer vi nok lydighetsringen, men agilityen kommer nok mer enn fort nok tenker jeg... :)

Nydelig! :P Hun er råkul, elsker henne! (eh, selv om jeg aldri har møtt henne...) Søtingen :P

Hihi, det er morro å høre! :D Kelly sier ikke neitakk til å bli elsket. :Laugh:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...