Gå til innhold
Hundesonen.no

Senoritas Suspiros (Rita)!


Marianne&Java

Recommended Posts

ja mine planer var jo egentlig å vente ca 1 år, og så kjøpe en liten valp! men slik ble det ikke! fikk tilbud om å være forvert for verdens nydeligste papillon tispe! hun er fra Snob Zone og heter Senoritas Suspiros (Rita)! Hun er 5 mnd eldre enn Rikke, altså 2,5 år! og det var et tilbud for godt til å si nei til!

i går traff vi oppdretter og vi fikk med oss Rita hjem! hun skal være her i 1 mnd først for å se hvordan det går! og det har gått innmari bra! var litt usikker på hvordan mammadalten Rikke skulle takle konkurranse, men til nå har det gått kjempefint! hun går etter Rita hele tida! de er så søte sammen! :D de deler til og med på fanget mitt! der er det plass til begge! :P

går alt bra denne mnd, kommer jeg til å beholde henne, men med en forvertavtale!

se så nydelig hun er! :P (bilde fra oppdretter..!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, syns det er så bra at hun skal være hos dere, da får jo Miko og Bailar treffe Tante-Rita :D

Håper alt går bra denne månden å at hun og Rikke blir gode venner, men fra det jeg har hørt går det jo allerede strålende :D

Var det ikke bra jeg tipset dere, hihi :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, syns det er så bra at hun skal være hos dere, da får jo Miko og Bailar treffe Tante-Rita :D

Håper alt går bra denne månden å at hun og Rikke blir gode venner, men fra det jeg har hørt går det jo allerede strålende :D

Var det ikke bra jeg tipset dere, hihi :)

tusen takk! :D

ja jeg er innmari glad for at du tipset meg altså! :D Rita er jo bare så utrolig skjønn! de siste nettene så har jeg våkna av at hun står over meg og slikker meg i ansiktet så jeg skal våkne! :lol: da savner hun armkroken! ;) skikkelig kosejente, akkurat som Rikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

er vel kanskje på tide å oppdatere litt her! :P hehe!

vel prøvetiden med Rita er jo ferdig (og har vært det en stund!) og det gikk jo helt strålende det! kontrakten er skrevet, hun blir hos meg! :)

men stakkars lille gullet i går da! var ute på tisserunde og så plutselig at hun knep igjen det ene øyet! reagerte jo litt på det da, men det ga seg ikke! så etter en stund fikk jeg ringt dyrlegen og da kunne jeg bare komme så skulle de skvise oss inn mellom timene!

det var sannsynligvis bare noe rusk som hadde satt seg fast, for det var ikke noe rift på hornhinnen eller noe! så nå får hun drypp (mere krem da! :P) to ganger om dagen i 5 dager! men hun er like blid! ;)

legger inn noen flere bilder av gullet!

bilde

"se på meg da!"

bilde

Våt og trøtt liten jente

Edit: ble litt store bilder det... veit ikke helt åssen jeg får fiksa på det nå jeg... :D

*Dobbeltpost, endret av mod. Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...